SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Lacný benzín bez mena môže byť riedený

Motoristi by si mali rozmyslieť, pri akej pumpe natankujú. Vypláca sa zaplatiť o niečo viac veľkým známym predajcom a vyhnúť sa bezmenným pumpám s palivami silne „krstenými“ vodou. Na Slovensku vyrástlo v posledných rokoch niekoľko desiatok púmp, ktorých

značka je neznáma. Vodičov lákajú hlavne nižšími cenami, no ich meno nie je zárukou kvality. V priemere predávajú benzín a naftu o korunu lacnejšie ako najlacnejšia značková pumpa.

Situácia na Slovensku nie zatiaľ taká dramatická, ako napríklad v Poľsku. U našich severných susedov vykonali nedávno kontrolu a výsledok nie je pre poľskú distribučnú sieť príliš lichotivý. Na sto pumpách zistili, že každá piata predáva benzín, ktorý je veľmi vzdialený akýmkoľvek štandardom. Má príliš nízke oktánové číslo, naopak, nešetrilo sa v ňom sírou a v rade prípadov ani vodou.

SkryťVypnúť reklamu

O vplyve vody v nádrži na motor hovorí DUŠAN CHREN, majiteľ autoservisu.

Ako vodič zistí, že natankoval benzín pomiešaný s vodou?

„Najskôr podľa ťahu motora. Sú benzíny, ktoré sú odstupňované, a je to cítiť. Ak je v benzíne alebo v nafte priveľa vody, tak motor prestane ísť najprv na voľnobeh. V zime sa však môže voda vyzrážať aj v normálnom benzíne, preto teraz pumpy predávajú benzín a naftu špeciálne na zimu.“

Je oprava ‘vodou utopeného‘ benzínu drahá?

„Ani veľmi nie. Oveľa lacnejšie je sa tomu vyhnúť. Napríklad tankovaním správneho druhu benzínu, alebo pridávaním Velfobinu do nádrže. Ten vodu pohlcuje. Ak niekto natankuje benzín riedený vodou a zistí to, až keď sa dostaví porucha motora, potom treba vyčistiť karburátor.“

Máte veľa zákazníkov s vodou v nádrži?

SkryťVypnúť reklamu

„V zime áno. V lete, keď ide o natankovanie riedeného benzínu, je taký zákazník skôr výnimkou. Neviem vám však povedať, či niektorý z domácich predajcov zámerne riedi palivá vodou.“ (tv)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  5. Nechajte sa zelektrizovať!
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 21 708
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 790
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 353
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 292
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 013
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 084
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 352
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 2 966
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť tretia- Čierna Hora- Zátoka Boka Kotorska, Kotor, Bar, čiernohorské pobrežie
  2. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  3. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  4. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  5. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  8. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 586
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 4 819
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 801
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 233
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 052
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 111
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 816
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 766
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu