Belgicko má najhustejšiu cestnú sieť v EÚ, ale najmenej dáva na jej údržbu

Brusel 19. februára (TASR) Hustota cestnej siete je v Belgicku päťkrát vyššia ako je priemer v Európskej únii, ale prostriedky vynakladané na údržbu ...

Brusel 19. februára (TASR) Hustota cestnej siete je v Belgicku päťkrát vyššia ako je priemer v Európskej únii, ale prostriedky vynakladané na údržbu ciest, sú o 40 percent nižšie v porovnaní s európskym priemerom. Ako o tom informuje v dnešnom čísle denník La Derniere Heure, celková dĺžka cestných komunikácií všetkých typov v Belgicku v minulom roku predstavala 149.028 kilometrov. Podľa údajov belgického Národného štatistického úradu sa cestná sieť v krajine postupom rokov stále vyvíjala a rozrastala. V súčasnosti je vyše 4000 kilometrov ciest, ktorých vek nepresahuje päť rokov. Aj v rokoch 2001-02 sa cestná sieť v krajine zvýšila: pribudli ďalšie dva kilometre diaľnic, 10 kilometrov regionálnych a 800 kilometrov komunálnych ciest. Pritom do roku 1970 v krajine mali necelých 100.000 kilometrov ciest. Výrazným zvýšením počtu ciest sa vyznačovali 70. roky: počas nich vybudovali vyše 30.000 kilometrov. V 80. rokoch nárast cestnej pokračoval o ďalších 15.000 kilometrov.

V hustote cestnej siete v počte kilometrov ciest na 100 kilometrov štvorcových územia je Belgicko veľmi vysoko nad európskym priemerom. Dosvedčujú to štatistické údaje Európskej únie. Belgická cestná sieť je päťkrát hustejšia ako je európsky priemer: v číselnom vyjadrení je to 500 kilometov na 100 kilometrov štvorcových oproti európskemu priemeru 100 kilometrov ciest na 100 kilometrov štvorcových. Druhou krajinou za Belgickom je Holandsko s cestnou sieťou približne 300 km na 100 kilometrov štvorcových. Na porovnanie, napríklad Francúzsko má necelých 200 km ciest na 100 kilometrov štvorcových.

Hoci Belgicko má výnimočne hustú cestnú sieť, výdavky na údržbu sú oveľa nižšie ako je európsky priemer. Krajiny EÚ v priemere dávajú 2,4 percenta hrubého domáceho produktu na verejné investície. V Belgicku len 1,4 percenta. Ako dodáva La Derniere Heure, v krajine na údržbu ciest ročne treba dve miliardy eúr.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 038
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 051
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 437
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 947
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 540
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 533
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 482
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 343
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 294
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 239