Štiavnická železnica možno opäť od apríla

BANSKÁ ŠTIAVNICA - Zrušená lokálka medzi Banskou Štiavnicou a Hronskou Dúbravou bude od apríla možno opäť premávať. K tomuto kroku zatiaľ vedú rozhovory, ktoré mesto začalo s VÚC v Banskej Bystrici a ministerstvom životného prostredia. Ako nám povedal ...

BANSKÁ ŠTIAVNICA - Zrušená lokálka medzi Banskou Štiavnicou a Hronskou Dúbravou bude od apríla možno opäť premávať. K tomuto kroku zatiaľ vedú rozhovory, ktoré mesto začalo s VÚC v Banskej Bystrici a ministerstvom životného prostredia. Ako nám povedal primátor Banskej Štiavnice Marián Lichner, tento termín je reálny v prípade, ak sa zároveň urobia potrebné legislatívne kroky. „Zmena zákona je v tomto smere nevyhnutná, iba tak možno trať obnoviť a zabezpečiť jej plynulú prevádzku,“ hovorí primátor.

Do problému už pred časom zainteresovali aj ministra životného prostredia Lászloá Miklósa, ktorý má k mestu blízky vzťah. „Pán minister nám pomáha problém riešiť. Treba si uvedomiť, že cesty do excentricky umiestnenej Štiavnice vedú hornatým terénom. Ak by sa dlhodobo vylúčila železničná doprava a jazdili by sem iba autá, mohlo by to mať veľmi negatívny dopad na celú kotlinu,“ konštatuje Marián Lichner.

Mesto v súčasnosti s partnermi uvažuje o najoptimálnejšom variante osobnej dopravy vrátane vnútorných úspor. Najdôležitejšou zmenou by malo byť predĺženie trasy až do Banskej Bystrice bez prestupovania v Hronskej Dúbrave a otázky vyťaženosti trate. Ponechajú sa iba tie spoje, ktoré boli v minulosti vyťažené. Cestovné s najväčšou pravdepodobnosťou vzrastie, podľa Lichnera by však nemalo ísť o významnú sumu. Zrušenie trate má zatiaľ negatívny dopad predovšetkým na študentskú obec. V Štiavnici študuje tritisíc študentov, veľká časť z nich dochádza. Ostatné spoje sú v piatok a nedeľu od zrušenia trate preplnené.

(eta)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 581
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 525
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 490
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 088
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 992
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 868
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676