SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Slovensko sa učí lietať – najviac do Prahy

BRATISLAVA - Lietanie obľubuje čoraz viac Slovákov. Kým ešte pred dvomi rokmi boli pravidelné letecké linky skôr výnimkami a ľudia využívali hlavne dovolenkové lety cestovných kancelárií, vlani už leteckej preprave dominovali pravidelné spojenia. Počet ..

BRATISLAVA - Lietanie obľubuje čoraz viac Slovákov. Kým ešte pred dvomi rokmi boli pravidelné letecké linky skôr výnimkami a ľudia využívali hlavne dovolenkové lety cestovných kancelárií, vlani už leteckej preprave dominovali pravidelné spojenia. Počet prepravených pasažierov na riadnych linkách minulý rok vzrástol o viac ako štvrtinu na vyše dvestotisíc.

Najvyťaženejšie bolo vlani bratislavské letisko, ktoré vybavilo takmer 160-tisíc pasažierov. Viac ako tri štvrtiny z nich cestovali do cudziny. Lietadlá lietajú ešte aj z Košíc a Popradu. Najobľúbenejšie sú trasy medzi Bratislavou a Prahou. Vyťaženosť lietadiel je však nadpriemerná aj pri letoch do Košíc a Zürichu.

SkryťVypnúť reklamu

Zo slovenských letísk sa dá pravidelnými linkami cestovať len do Európy. Lietadlá lietajú pravidelne napríklad do Prahy, Zürichu, Milána, Mníchova, a do Berlína.

Z boomu lietania profitujú predovšetkým dvaja prepravcovia - SkyEurope Airlines a České aerolinie. Tí si trh rozdelili. Zatiaľ čo ČSA zvážajú z Košíc a Bratislavy cestujúcich do Prahy, kde potom Slováci prestupujú na transatlantické lety, SkyEurope sa orientujú na obchodných cestujúcich, ktorí chodia na služobné cesty.

Letecký most na Slovensko však nestojí len na týchto dvoch aerolinkách. Zo slovenských letísk lietajú aj Slovenské aerolínie, Air Slovakia, poľské LOT či ruský Aeroflot. Tieto spoločnosti spájajú Bratislavu s Moskvou, Varšavou, Tel Avivom, Cyprom a Kuvajtom.

Najväčšie slovenské aerolinky SkyEurope pokračujú v expanzii. „Tento rok plánujeme kúpiť ďalšie dve lietadlá Embraer 120, jedno z nich bude doma v Košiciach,“ hovorí Christian Mandl, riaditeľ a spolumajiteľ SkyEurope. Spoločnosť plánuje spustiť pravidelnú leteckú dopravu ešte do Ríma, Benátok, Štuttgartu, Paríža, Bruselu, Londýna, Amsterdamu a Bruselu. Počas letnej dovolenkovej sezóny budú lietadlá pravidelne premávať aj medzi Bratislavou a chorvátskymi letoviskami Zadar, Split a Dubrovník.

SkryťVypnúť reklamu

Ruch na slovenských letiskách sa o pár mesiacov výrazne zvýši. S príchodom jari totiž cestovky obnovia vlastné charterové lety, ktoré využívajú Slováci takmer tak často ako pravidelné linky. Napríklad z Bratislavy odletelo počas vlaňajšej dovolenkovej sezóny vyše osemdesiattisíc ľudí nepravidelnými charterovými letmi.

TOMÁŠ VELECKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 672
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 13 591
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 521
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 645
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 5 087
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 573
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 217
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 653
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  3. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Soňa Fröhlichová: Na švajčiarskej hore Mont Fort servírujú syrové fondue vo výške 3300 metrov nad morom
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 876
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 195
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 402
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 473
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 823
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 6 425
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 679
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 441
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu