Maďarom lokálky nedáme

BRATISLAVA – Malé motorové vlaky, ktoré premávali na 25 slovenských regionálnych tratiach, chcú maďarské železnice. Po zrušení osobnej dopravy sa uvoľnilo 72 vozňov (z toho vyše štyridsať s motorom), ktoré teraz stoja v depách.

BRATISLAVA – Malé motorové vlaky, ktoré premávali na 25 slovenských regionálnych tratiach, chcú maďarské železnice. Po zrušení osobnej dopravy sa uvoľnilo 72 vozňov (z toho vyše štyridsať s motorom), ktoré teraz stoja v depách.

„Maďari nás požiadali, aby sme im vlaky požičali, lebo majú technické problémy a vypadlo im niekoľko súprav. Lenže my máme program ako vozne využiť. Najstaršie pôjdu do šrotu, niektoré zrekonštruujeme a niektoré budú slúžiť ako rezerva na prípadné obnovovanie dopravy na lokálnych tratiach,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský. „Nedáme do Maďarska ani jednu súpravu.“

Maďari chceli vlaky do prenájmu, až kým si nevyriešia vlastné technické problémy. U nás by si mohli vybrať väčšinou zo starších, dvadsať- a viac ročných, ale aj z nedávno rekonštruovaných. Zhruba pred dvoma rokmi železnice rekonštruovali zopár motoráčikov a ďalších 25 opravia v dohľadnom čase. Do šrotu pôjde asi sedem vozňov už teraz, ostatné postupne podľa toho, ako budú dosluhovať.

Zamestnanci z regionálnych tratí výpovede ešte nedostali. V práci majú náhradnú činnosť, prípadne si čerpajú dovolenky, alebo zastupujú tých, ktorí majú dovolenky. Niektorí po určitom zácviku išli na iné trate. Prepúšťať sa začne asi v júni a v júli a keďže pôjde o hromadné prepúšťanie, železnice musia ešte rokovať s Národným úradom práce a s odborármi.

V Plešivci, neďaleko Rožňavy, bola konečná dvoch regionálnych tratí. „Zamestnanci sú stále vedení u nás, ale chodia zastupovať do Margecian, Popradu, Košíc, Prešova a počula som, že aj do Prievidze niektorí išli,“ dozvedeli sme sa na stanici.

V Zohore na západe Slovenska bola takisto konečná dvoch staníc. Jedna zo zamestnankýň stanice povedala, že rušňovodičov dali do depa na Hlavnej stanici v Bratislave, niektorých do Kútov a zopár ich išlo do kurzu. „Sprievodcovia jazdia na iných tratiach.“ (rf)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 6 763
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 856
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 662
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 290
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 135
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 872
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 415
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 350
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 141
  10. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 096