Maďarom lokálky nedáme

BRATISLAVA – Malé motorové vlaky, ktoré premávali na 25 slovenských regionálnych tratiach, chcú maďarské železnice. Po zrušení osobnej dopravy sa uvoľnilo 72 vozňov (z toho vyše štyridsať s motorom), ktoré teraz stoja v depách.

BRATISLAVA – Malé motorové vlaky, ktoré premávali na 25 slovenských regionálnych tratiach, chcú maďarské železnice. Po zrušení osobnej dopravy sa uvoľnilo 72 vozňov (z toho vyše štyridsať s motorom), ktoré teraz stoja v depách.

„Maďari nás požiadali, aby sme im vlaky požičali, lebo majú technické problémy a vypadlo im niekoľko súprav. Lenže my máme program ako vozne využiť. Najstaršie pôjdu do šrotu, niektoré zrekonštruujeme a niektoré budú slúžiť ako rezerva na prípadné obnovovanie dopravy na lokálnych tratiach,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský. „Nedáme do Maďarska ani jednu súpravu.“

Maďari chceli vlaky do prenájmu, až kým si nevyriešia vlastné technické problémy. U nás by si mohli vybrať väčšinou zo starších, dvadsať- a viac ročných, ale aj z nedávno rekonštruovaných. Zhruba pred dvoma rokmi železnice rekonštruovali zopár motoráčikov a ďalších 25 opravia v dohľadnom čase. Do šrotu pôjde asi sedem vozňov už teraz, ostatné postupne podľa toho, ako budú dosluhovať.

Zamestnanci z regionálnych tratí výpovede ešte nedostali. V práci majú náhradnú činnosť, prípadne si čerpajú dovolenky, alebo zastupujú tých, ktorí majú dovolenky. Niektorí po určitom zácviku išli na iné trate. Prepúšťať sa začne asi v júni a v júli a keďže pôjde o hromadné prepúšťanie, železnice musia ešte rokovať s Národným úradom práce a s odborármi.

V Plešivci, neďaleko Rožňavy, bola konečná dvoch regionálnych tratí. „Zamestnanci sú stále vedení u nás, ale chodia zastupovať do Margecian, Popradu, Košíc, Prešova a počula som, že aj do Prievidze niektorí išli,“ dozvedeli sme sa na stanici.

V Zohore na západe Slovenska bola takisto konečná dvoch staníc. Jedna zo zamestnankýň stanice povedala, že rušňovodičov dali do depa na Hlavnej stanici v Bratislave, niektorých do Kútov a zopár ich išlo do kurzu. „Sprievodcovia jazdia na iných tratiach.“ (rf)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 238
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 037
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 752
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 575
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 728
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 511
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 272
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 221
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 042
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 756