SME
Utorok, 3. august, 2021 | Meniny má JergušKrížovkyKrížovky

Východné Slovensko zasypal sneh

KOŠICE, TREBIŠOV, ROŽŇAVA - Východné Slovensko tento rok už druhýkrát zasiahla snehová kalamita.


Snehové jazyky a nízka viditeľnosť zapríčinili desiatky havárií, ktoré sa našťastie skončili bez vážnych zranení. FOTO PRE SME - RÓBERT ŠÁNDOR

Najhoršie bol na tom včera Zemplín. Vytrvalé sneženie, ktoré sa začalo ešte v utorok na obed a pokračovalo nepretržite aj počas včerajška, a silný nárazový vietor, priniesli na dolný Zemplín najväčšiu snehovú kalamitu za posledné roky.

„Situácia je oveľa kritickejšia ako v polovici januára. Slovenská správa ciest robí všetko pre to, aby boli prejazdné aspoň cesty prvej a druhej triedy, no darí sa to len s veľkými ťažkosťami. Základ je dostať ľudí z práce a deti zo škôl domov. Vonku sú všetky mechanizmy, pripravená zasiahnuť je aj armáda“ opísal nám popoludňajšiu situáciu člen krízového štábu a vedúci odboru civilnej ochrany Okresného úradu v Trebišove Stanislav Vikartovský.

V dôsledku silného nárazového vetra, stáleho výdatného sneženia a viditeľnosti do 100 metrov vyhlásili prednostovia Okresných úradov v Trebišove a Michalovciach včera popoludní III. stupeň snehovej kalamity.

V Trebišovskom okrese je zjazdných už iba 50 percent cestných komunikácií. „Situácia sa rapídne zhoršuje z hodiny na hodinu a o pomoc sme už požiadali nielen firmy s technikou, ale aj vojsko,“ povedal dispečer zimnej údržby Slovenskej správy ciest v Trebišove Ján Čičík.

Kritická situácia je aj v Michalovskom okrese, kde sú neprejazdné cesty III. triedy, viaceré úseky ciest sú prejazdné iba v jednom pruhu a na ďalších je zapadnutých osem autobusov s pasažiermi, ale aj technika tamojšej správy ciest.

Zatiaľ čo v Košiciach sa včera v meste dalo jazdiť s menšími problémami, v ich okolí to vyzeralo úplne inak. Cesty boli zaviate, miestami sa rozvaľovala hustá hmla, silný nárazový vietor so známkami víchrice, husto snežilo. Havárie a skrížené kamióny, ako napríklad ten na ceste pred Turňou nad Bodvou, znemožňovali prejazd ďalších áut, ale aj vozidiel záchrannej služby a cestárov.

Podľa informácií z dispečingu Slovenskej správy ciest v Prešove sa v okresoch Prešov a Sabinov na mnohých cestách vytvárali v priebehu noci aj celého dňa snehové záveje, s tými však nepretržite bojovalo 25 až 30 sypačov s radlicami. „Problémy nám urobili akurát horské prechody Petíč a Chmeľov, ktoré kamióny bez snehových reťazí nezvládli,“ skonštatoval dispečer Branislav Majerník.

V priebehu dňa boli prechody z okresu Prešov na Svidník a Vranov nad Topľou pre kamióny úplne odstavené, popoludní ich pustili len so snehovými reťazami. Aj keď na mnohých ťahačoch bolo vidieť len letné zjazdené pneumatiky, v kolóne uviazli aj tí s reťazami.

Vážne problémy spôsobil včerajší silný nárazový vietor cestárom i vodičom na hlavnom ťahu pri obci Hrhov v Rožňavskom okrese. V smere na Košice bola cesta zjazdná až po hranicu Rožňavského okresu. Sorošku udržiavali cestári mokrú, snehové jazyky sa začali vytvárať až pri obci Jablonov nad Turňou. V Hrhove bola viditeľnosť v popoludňajších hodinách miestami takmer nulová.

Situácia sa vo večerných hodinách zhoršovala so silnejúcim vetrom. Do uzatvorenia cesty medzi Moldavou a Turňou nad Bodvou premávalo v smere od Košíc na Rožňavu len minimum vodičov. Niektorým vietor tak komplikoval jazdu, že aj pri najvyššej opatrnosti ich autá otáčal do všetkých smerov. Výsledkom je množstvo dopravných nehôd, našťastie bez vážnych zranení.

„Posypového materiálu sme veľa nespotrebovali, väčšinou sme len odhŕňali. Záťaž bola skôr na pohonné látky. Za 24 hodín sme totiž najazdili päť a pol tisíca kilometrov,“ hovorí riaditeľ Slovenskej správy ciest, správy a údržby v Rožňave Daniel Poliačik.

Veľa optimizmu včera cestárom a obyvateľom nedávali ani meteorológovia. Predpoveď na najbližších 24 hodín totiž znela - vytrvalé sneženie a silný vietor. (fmm, em)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  3. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  4. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  5. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  6. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  10. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  1. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  4. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  5. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  6. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  7. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  8. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  9. Môže pivo spojiť Prešov s Veľkým Šarišom?
  10. Vodného slalomára privítal doma aj jeho hlavný partner BILLA
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 517
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 4 823
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 960
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 909
  5. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 3 829
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 617
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 3 393
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 634
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách? 2 147
  10. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 2 131
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu