SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Ľudia sa boja kupovať zájazdy v predstihu

BRATISLAVA - Slováci sa boja kupovať zájazdy v predstihu. Majú strach, že cestovná kancelária skrachuje a prídu o peniaze. Väčšina cestovných kancelárií považuje ich strach za neopodstatnený, lebo dnes už všetky cestovky musia byť poistené proti úpadku.

Cestovné kancelárie ponúkajú klientom, ktorí si zájazd zakúpia dlhší čas pred odjazdom, zľavy. Tzv. first moment ponúkajú spravidla na začiatku roku, pričom platí, že čím skôr si zákazník zájazd objedná, tým menej zaplatí.

Zľavy first moment sú najviac 15-percentné. Zľavy pri nákupe na poslednú chvíľu - last minute - však bývajú až 30-percentné. Vtedy je však výber obmedzený.

Cestovná kancelária Satur ponúka do konca februára zľavu 13 percent na júnové a septembrové pobyty a 11 percent na júlové a augustové pobyty. Do konca apríla ponúka zľavu 10, či 8 percent z ceny zájazdu.

Skryť Vypnúť reklamu

Zákazníci, ktorí zaplatia plnú cenu, sa nemusia báť, že by pri zvyšovaní cien museli doplácať. Zvýšenie sa týka len klientov, ktorí zaplatili len časť. Pred tromi rokmi, keď sa ceny zvyšovali, však Satur ponúkol odstúpenie od zmlúv bez storno poplatkov.

Koala Tours ponúka do konca marca zľavu až 12 percent. Marketingový manažér Oliver Kluch hovorí, že je porovnateľná ako pri last minute. Teraz je ale ponuka oveľa širšia.

Vladimír Dančík z cestovnej kancelárie Neckermann vraví, že pri last minute môžu byť zľavy oproti first moment až dvojnásobné, výber je však veľmi obmedzený a určite si tam zájazd nevyberú rodiny s viacerými deťmi. Na last minute sa oplatí počkať, ak ľuďom veľmi nezáleží na mieste pobytu.

Zľavy za skorý nákup ponúka aj kancelária Hechter. Postupne ich znižujú, ale sú až do apríla. Dnes majú na zahraničné zájazdy 8-percentnú zľavu. PETER CSERNÁK

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 392
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 349
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 075
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 269
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 837
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 773
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 387
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 377
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 261
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 114
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu