Premáva len jedna lokálka, ostatné trate sú už zrušené

Pri železničnej stanici v Záhorskej Vsi postávalo ráno zopár ľudí. Dúfali, že miestna lokálka, ktorá tam jazdí od roku 1911, príde. Prišla a mnohí boli prekvapení.

„My sme nevedeli, či pôjde, alebo nie, ja som šla do práce do Bratislavy radšej autobusom. SAD posilnila spoje, popri autobuse šlo aj nejaké auto, zrejme zo samosprávy alebo z vedenia SAD,“ povedala pani zo Záhorskej Vsi, ktorá doteraz využívala lokálku zo Záhorskej Vsi do Zohora. Osobná doprava na trati zostala. Ostatných 24 lokálok, za ktoré odborári štrajkovali, odvčera nejazdí.

„Vlak využilo asi tridsať percent ľudí, pretože mnohí ešte neverili, že naozaj pôjde, a zabezpečili si dopravu súkromne. Zmluva na prevádzkovanie je zatiaľ podpísaná do 7. marca. Dovtedy musíme s vyšším územným celkom všetko vyriešiť, aby lokálka fungovala aj ďalej,“ hovorí starosta Záhorskej Vsi Boris Šimkovič. „Tu v okolí je chránená krajinná oblasť a aj vyšší územný celok má záujem o prevádzkovanie lokálky, pretože je ekologickejšia. Ja by som bol rád, keby ostala aj po siedmom marci. Uvidíme, ako sa ľudia zachovajú. Počas štrajku boli posilnené autobusy a musíme zistiť, čo im vyhovovalo viac.“

Miestni hovoria, že ich starosta vyzval, aby sa hlásili, nech môže zistiť, koľko ľudí potrebuje dopravu do blízkych priemyselných parkov pri Zohore a Plaveckom Štvrtku a koľkí chodia aj do Devínskej Novej Vsi. Inak ako lokálkou sa tam dá dostať len veľmi zložito.

„Keď bol štrajk, SAD pridala autobusy. Dva ráno, dva poobede a stačili odvážať ľudí. Mne osobne autobusy vyhovovali, lebo nechodili cez Zohor, ale rovno do Bratislavy. Nemusela som prestupovať, pre mňa to bolo super,“ povedala jedna z cestujúcich do Bratislavy. „Ja sa teraz, naopak, bojím, že ak sa obnoví lokálka, SAD stiahne autobusy a zasa budem chodiť po starom. Musíme brať ohľad aj na ostatných, ale mne sa zdá, že väčšina ľudí chodí robiť do Bratislavy. Včera išli dve harmoniky a jeden malý autobus a nebol problém.“ (rf)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 520
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 188
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 886
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 514
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 445
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 756
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 905
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 370
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 123
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 873