„My sme nevedeli, či pôjde, alebo nie, ja som šla do práce do Bratislavy radšej autobusom. SAD posilnila spoje, popri autobuse šlo aj nejaké auto, zrejme zo samosprávy alebo z vedenia SAD,“ povedala pani zo Záhorskej Vsi, ktorá doteraz využívala lokálku zo Záhorskej Vsi do Zohora. Osobná doprava na trati zostala. Ostatných 24 lokálok, za ktoré odborári štrajkovali, odvčera nejazdí.
„Vlak využilo asi tridsať percent ľudí, pretože mnohí ešte neverili, že naozaj pôjde, a zabezpečili si dopravu súkromne. Zmluva na prevádzkovanie je zatiaľ podpísaná do 7. marca. Dovtedy musíme s vyšším územným celkom všetko vyriešiť, aby lokálka fungovala aj ďalej,“ hovorí starosta Záhorskej Vsi Boris Šimkovič. „Tu v okolí je chránená krajinná oblasť a aj vyšší územný celok má záujem o prevádzkovanie lokálky, pretože je ekologickejšia. Ja by som bol rád, keby ostala aj po siedmom marci. Uvidíme, ako sa ľudia zachovajú. Počas štrajku boli posilnené autobusy a musíme zistiť, čo im vyhovovalo viac.“
Miestni hovoria, že ich starosta vyzval, aby sa hlásili, nech môže zistiť, koľko ľudí potrebuje dopravu do blízkych priemyselných parkov pri Zohore a Plaveckom Štvrtku a koľkí chodia aj do Devínskej Novej Vsi. Inak ako lokálkou sa tam dá dostať len veľmi zložito.
„Keď bol štrajk, SAD pridala autobusy. Dva ráno, dva poobede a stačili odvážať ľudí. Mne osobne autobusy vyhovovali, lebo nechodili cez Zohor, ale rovno do Bratislavy. Nemusela som prestupovať, pre mňa to bolo super,“ povedala jedna z cestujúcich do Bratislavy. „Ja sa teraz, naopak, bojím, že ak sa obnoví lokálka, SAD stiahne autobusy a zasa budem chodiť po starom. Musíme brať ohľad aj na ostatných, ale mne sa zdá, že väčšina ľudí chodí robiť do Bratislavy. Včera išli dve harmoniky a jeden malý autobus a nebol problém.“ (rf)