SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Lietadlá zo Sliača do Prahy poletia na jar

BANSKÁ BYSTRICA – Pravidelnú leteckú linku Sliač – Praha – Sliač by mohli obnoviť v apríli alebo v máji. Povedali to predstavitelia regionálnej samosprávy na rokovaní so zástupcami SkyEurope Airlines, letiska Sliač a s podnikateľmi z regiónu. Letec


Linku Sliač – Praha a späť obnovia v apríli alebo v máji. Predbežný odhad ceny letenky je päťtisíc korún.

FOTO SME – JÁN KROŠLÁK

BANSKÁ BYSTRICA – Pravidelnú leteckú linku Sliač – Praha – Sliač by mohli obnoviť v apríli alebo v máji. Povedali to predstavitelia regionálnej samosprávy na rokovaní so zástupcami SkyEurope Airlines, letiska Sliač a s podnikateľmi z regiónu. Leteckú linku by mali prevádzkovať České aerolínie buď iba samy, alebo v spolupráci so slovenským prepravcom SkyEurope Airlines.

Podľa predbežných analýz by mala byť linka na 90 percent využívaná na tranzit z pražského letiska do celého sveta. Cena letenky bude podľa predbežných odhadov vyše päťtisíc korún. Rentabilitu obnovenej linky a minimálny zisk by malo zabezpečiť 28 cestujúcich pri piatich letoch týždenne.

Podnikatelia podmienili svoju účasť na projekte predložením podnikateľského zámeru a personálneho obsadenia autormi záme-ru Banskobystrickým samospráv-nym krajom, Európskym klubom a Správou slovenských letísk – letiskom Sliač.

„Predstava, že projekt budú spravovať poslanci samosprávneho kraja, ma napĺňa obavou. Sme pripravení podporiť projekt, ale nie turistiku a zábavky bratislavských a bystrických referentov.

Potrebujeme záruky, že peniaze, ktoré do toho vložíme, budú zarábať ďalšie peniaze,“ konštatoval šéf Železiarní Podbrezová Vladimír Soták. Železiarne ročne investujú do leteniek okolo sedem miliónov korún a týždenne by potrebovali asi šesť leteniek. Ostatné zúčastnené firmy a samosprávy potrebujú najviac jednu letenku za dva mesiace.

Na rokovaní sa objavili aj otázky, prečo si realizátori projektu vybrali práve Prahu a uprednostnili ju pred Viedňou, Zürichom alebo Frankfurtom. Podľa riaditeľa letiska Sliač Petra Ťapušku je Praha výhodnejšia vďaka letiskovým poplatkom, ktoré sú tam nižšie, a lepším obchodným časom.

Letiská Viedeň a Budapešť ročne využíva okolo 46-tisíc ľudí z uvažovanej spádovej oblasti letiska Sliač. Autori myšlienky počítajú s tým, že práve týchto ľudí by pravidelná linka Sliač – Praha mohla osloviť. Leteckú prepravu na Slovensku využíva ročne okolo tristotisíc pasažierov, približne rovnaký počet však lieta z Viedne.

Na linke medzi Sliačom a Prahou by malo lietať 46-miestne lietadlo ATR-42 patriace ČSA alebo menší Embrarer 120 spoločnosti SkyEurope, ktorý má o 15 percent nižšie náklady.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 850
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 160
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 976
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 656
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 614
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 905
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 766
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 509
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 356
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 824
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 690
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 062
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 4 057
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 974
  7. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 683
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 237
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťZatvoriť reklamu