SME
Piatok, 25. jún, 2021 | Meniny má TadeášKrížovkyKrížovky

Počet turistov vlani celosvetovo vzrástol aj napriek kríze na rekordnú úroveň

Madrid 27.januára (TASR) - Počet turistov vlani celosvetovo vzrástol na rekordnú úroveň aj napriek hospodárskym krízam a politickým konfliktom.

Ako informovala Svetová organizácia cestovného ruchu (WTO), počet rekreantov sa v roku 2002 na celom svete zvýšil medziročne o 3,1 % na 715 miliónov. Turizmus tak rýchlo prekonal krízu, ktorá ho postihla v roku 2001 po teroristických útokoch z 11. septembra.

"Môžeme byť relatívne spokojní," povedal generálny sekretár WTO Francesco Frangialli pri predstavení ročnej bilancie. Tento rast podľa neho čiastočne prekročil očakávania WTO. S výnimkou USA a Latinskej Ameriky sa zvýšil počet turistov vo všetkých regiónoch sveta. Francúzsko sa považuje za najdôležitejšiu turistickú krajinu, keď v roku 2002 zaznamenalo 76,7 milióna zahraničných rekreantov. Za ním nasledujú Španielsko, USA, Taliansko a Čína. Najväčšie príjmy z medzinárodného turizmus zaznamenali USA pred Španielskom a Francúzskom.

Skryť Vypnúť reklamu

Vyhliadky na tento rok sú relatívne dobré, zdôraznila WTO. Bombové atentáty na ostrove Bali alebo pri Mombasa sa len slabo odrazili v štatistike cestovného ruchu. "Najväčšou hrozbou pre turizmus nie je strach pred teroristickými útokmi, ale neistá hospodárska situácia," povedal F. Frangialli.

Európa zaznamenala nárast počtu turistov od 2,4 %. Ostala tak ale pod svetovým priemerom. Vysokú mieru rastu dosiahlo predovšetkým Turecko (13,6 %), Bulharsko (7,8 %) a Chorvátsko (6,1 %). Počet turistov sa však znížil v Poľsku o 5,3 % a Portugalsku o 3,5 %.

Nadpriemerne vysoký nárast so 7,9 % zaznamenala Ázia a oblasť Pacifiku. Tento región tak prvý raz predbehol Severnú a Južnú Ameriku a dosiahol po Európe druhé miesto. Iba v Číne vzrástol počet turistov o 11 %. V Japonsku sa zvýšil o 10 % a Iráne o 17 %. Za dôvod poklesu počtu turistov v USA a Latinskej Amerike považuje WTO krízu v letectve a hospodársku krízu v krajinách ako Brazília alebo Argentína.

Skryť Vypnúť reklamu

WTO zaznamenala zmenu správania v svetovom cestovnom ruchu. Posilnil sa trend kratších ciest. Turisti míňajú počas dovolenky menej peňazí. Okrem toho rastie sklon k cestovaniu v rámci domácej krajiny, čo sa však nezohľadňuje v medzinárodnej štatistike.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  2. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  3. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  6. Česi pod Tatrami šijú tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. Desať najkrajších pláží na Korfu
  9. Vážení poslanci, to naozaj?
  10. Stiahnite si stovky e-kníh
  1. Desať najkrajších pláží na Korfu
  2. Úspešná budúcnosť začína štúdiom na FMMR TUKE
  3. Vážení poslanci, to naozaj?
  4. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  7. Vážení poslanci, to naozaj?
  8. Koniec čakania na kuriéra
  9. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  10. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 663
  2. Stiahnite si stovky e-kníh 6 026
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 918
  4. Vážení poslanci, to naozaj? 4 555
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 4 428
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 625
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 434
  8. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 3 421
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 3 069
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 2 952
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu