Trolejbus sa na Dlhých dieloch objaví najskôr v roku 2004

Starosta mestskej časti Karlova Ves Bystrík Hollý zahrnul do svojho volebného programu aj zavedenie trolejbusov na Dlhé diely. Trolejbusy sa plánovali ešte v roku 1980. Pred štyrmi rokmi sa vypracoval nový projekt s električkovou traťou.


Starosta Karlovej Vsi Bystrík Hollý sľubuje zavedenie trolejbusov na Dlhé diely. FOTO SME – PAVOL MAJER

„Trolejbus vychádza jednoznačne o polovicu lacnejšie ako električková trať. Už stĺpy osvetlenia na ceste na Dlhé diely boli inštalované s tým, že na nich budú visieť troleje. Električka by bola z hľadiska množstva prepravovaných ľudí najlepšia, negatívom je však hlučnosť, zvýšená cena a obmedzenie priepustnosti dopravy. Trolejbus nevytláča osobné autá z cesty, v porovnaní s autobusom je ekologicky lepší a dokáže prepraviť väčšie množstvo ľudí,“ hovorí Hollý.

Plány musia prejsť projektovou prípravou, rozpočtovou fázou a keby bolo všetko ideálne, financovanie sa začne z rozpočtov rokov 2004 a 2005. „Hlavnou myšlienkou je ekologické hľadisko a väčšie pohodlie pre občanov,“ dodal na záver starosta.

Podľa Mikuláša Hrubiška z Klubu priateľov miestnej a regionálnej dopravy by bola najlepším riešením električka. „Problémom trolejbusov je doprava z vozovne na Dlhé diely, lebo po celej ceste nie sú drôty. Riešením by bolo buď postavenie dlhej manipulačnej trasy cez Mlynskú dolinu, alebo zakúpenie ,obojživelných‘ trolejbusov, tzv. duobusov s pomocným dieselovým motorom. Z vozovne na Dlhé diely by išli ako autobusy, tam by si nasadili zberače a ďalej by premávali ako trolejbusy. Táto možnosť je však drahšia. Nevýhodou tiež je, že by ľudia museli v Karlovej Vsi opäť prestupovať na električky. Z dopravného hľadiska je výhodnejšia električka. Nevyžadovala by si ani veľký nárast vozového parku. Jednoducho by sa jedna zo súčasných liniek odklonila na Dlhé diely.

„Vyvracia aj domnienku, že by električky veľký kopec neboli schopné plynulo prejsť. „Električka bežne vytiahne aj 10 promilové stúpanie, ako je to napríklad v Prahe.“

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Vianočný bázar chalaňov
  2. Vianočné mecheche 2017
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  5. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  6. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  7. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  8. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  9. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 650
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 258
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 954
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 591
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 323
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 254
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 252
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 2 214
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 110
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 567