SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Trolejbus sa na Dlhých dieloch objaví najskôr v roku 2004

Starosta mestskej časti Karlova Ves Bystrík Hollý zahrnul do svojho volebného programu aj zavedenie trolejbusov na Dlhé diely. Trolejbusy sa plánovali ešte v roku 1980. Pred štyrmi rokmi sa vypracoval nový projekt s električkovou traťou.


Starosta Karlovej Vsi Bystrík Hollý sľubuje zavedenie trolejbusov na Dlhé diely. FOTO SME – PAVOL MAJER

„Trolejbus vychádza jednoznačne o polovicu lacnejšie ako električková trať. Už stĺpy osvetlenia na ceste na Dlhé diely boli inštalované s tým, že na nich budú visieť troleje. Električka by bola z hľadiska množstva prepravovaných ľudí najlepšia, negatívom je však hlučnosť, zvýšená cena a obmedzenie priepustnosti dopravy. Trolejbus nevytláča osobné autá z cesty, v porovnaní s autobusom je ekologicky lepší a dokáže prepraviť väčšie množstvo ľudí,“ hovorí Hollý.

Plány musia prejsť projektovou prípravou, rozpočtovou fázou a keby bolo všetko ideálne, financovanie sa začne z rozpočtov rokov 2004 a 2005. „Hlavnou myšlienkou je ekologické hľadisko a väčšie pohodlie pre občanov,“ dodal na záver starosta.

Podľa Mikuláša Hrubiška z Klubu priateľov miestnej a regionálnej dopravy by bola najlepším riešením električka. „Problémom trolejbusov je doprava z vozovne na Dlhé diely, lebo po celej ceste nie sú drôty. Riešením by bolo buď postavenie dlhej manipulačnej trasy cez Mlynskú dolinu, alebo zakúpenie ,obojživelných‘ trolejbusov, tzv. duobusov s pomocným dieselovým motorom. Z vozovne na Dlhé diely by išli ako autobusy, tam by si nasadili zberače a ďalej by premávali ako trolejbusy. Táto možnosť je však drahšia. Nevýhodou tiež je, že by ľudia museli v Karlovej Vsi opäť prestupovať na električky. Z dopravného hľadiska je výhodnejšia električka. Nevyžadovala by si ani veľký nárast vozového parku. Jednoducho by sa jedna zo súčasných liniek odklonila na Dlhé diely.

„Vyvracia aj domnienku, že by električky veľký kopec neboli schopné plynulo prejsť. „Električka bežne vytiahne aj 10 promilové stúpanie, ako je to napríklad v Prahe.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 450
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 814
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 992
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 518
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 448
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 047
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 518
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 461
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 332
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 992
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu