SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Trolejbus sa na Dlhých dieloch objaví najskôr v roku 2004

Starosta mestskej časti Karlova Ves Bystrík Hollý zahrnul do svojho volebného programu aj zavedenie trolejbusov na Dlhé diely. Trolejbusy sa plánovali ešte v roku 1980. Pred štyrmi rokmi sa vypracoval nový projekt s električkovou traťou.


Starosta Karlovej Vsi Bystrík Hollý sľubuje zavedenie trolejbusov na Dlhé diely. FOTO SME – PAVOL MAJER

„Trolejbus vychádza jednoznačne o polovicu lacnejšie ako električková trať. Už stĺpy osvetlenia na ceste na Dlhé diely boli inštalované s tým, že na nich budú visieť troleje. Električka by bola z hľadiska množstva prepravovaných ľudí najlepšia, negatívom je však hlučnosť, zvýšená cena a obmedzenie priepustnosti dopravy. Trolejbus nevytláča osobné autá z cesty, v porovnaní s autobusom je ekologicky lepší a dokáže prepraviť väčšie množstvo ľudí,“ hovorí Hollý.

Plány musia prejsť projektovou prípravou, rozpočtovou fázou a keby bolo všetko ideálne, financovanie sa začne z rozpočtov rokov 2004 a 2005. „Hlavnou myšlienkou je ekologické hľadisko a väčšie pohodlie pre občanov,“ dodal na záver starosta.

Podľa Mikuláša Hrubiška z Klubu priateľov miestnej a regionálnej dopravy by bola najlepším riešením električka. „Problémom trolejbusov je doprava z vozovne na Dlhé diely, lebo po celej ceste nie sú drôty. Riešením by bolo buď postavenie dlhej manipulačnej trasy cez Mlynskú dolinu, alebo zakúpenie ,obojživelných‘ trolejbusov, tzv. duobusov s pomocným dieselovým motorom. Z vozovne na Dlhé diely by išli ako autobusy, tam by si nasadili zberače a ďalej by premávali ako trolejbusy. Táto možnosť je však drahšia. Nevýhodou tiež je, že by ľudia museli v Karlovej Vsi opäť prestupovať na električky. Z dopravného hľadiska je výhodnejšia električka. Nevyžadovala by si ani veľký nárast vozového parku. Jednoducho by sa jedna zo súčasných liniek odklonila na Dlhé diely.

„Vyvracia aj domnienku, že by električky veľký kopec neboli schopné plynulo prejsť. „Električka bežne vytiahne aj 10 promilové stúpanie, ako je to napríklad v Prahe.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 110
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 16 861
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 174
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 999
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 925
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 233
  7. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 3 303
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 168
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  3. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Soňa Fröhlichová: Na švajčiarskej hore Mont Fort servírujú syrové fondue vo výške 3300 metrov nad morom
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 049
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 423
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 929
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 449
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 188
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 981
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 977
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 433
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu