SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

vlak je ráno nabitý na prasknutie

Po stodvadsaťročnej železnici z Hronskej Dúbravy do Banskej Štiavnice nebude od februára jazdiť osobný vlak. Včera bol ranný spoj do Štiavnice úplne plný. Cez týždeň jazdí na trati jeden motorový vláčik, v piatok k nemu pridajú druhý. Vtedy sa zo škôl ...

Po stodvadsaťročnej železnici z Hronskej Dúbravy do Banskej Štiavnice nebude od februára jazdiť osobný vlak. Včera bol ranný spoj do Štiavnice úplne plný. Cez týždeň jazdí na trati jeden motorový vláčik, v piatok k nemu pridajú druhý. Vtedy sa zo škôl vracajú študenti. Do školy cestovali aj včerajším vlakom, ktorý odchádza z Dúbravy desať minút pred siedmou.

Sedemnásťročný Martin Salva, ktorý dochádza na štiavnickú priemyslovku zo Zvolena, sa vo vlaku učil literatúru. So zrušením lokálky je nespokojný. Zapojil sa aj do zorganizovania petície proti zrušeniu: „Vôbec si neviem predstaviť, ako to študenti zvládnu. Študuje ich tu tritisíc, mnohí dochádzajú. Zo Zvolena ide ráno jediný autobus, býva úplne plný.“

Skryť Vypnúť reklamu

Ľudia, čo do vlaku pristúpia v Kozelníku a Banskej Belej, už miesto na sedenie nemajú. Sprievodca Bratislav Ďurian na trati strávil pätnásť rokov. Zrušenie lokálky považuje za veľkú chybu. „Nielen ranné a popoludňajšie vlaky sú vyťažené, vysokoškoláci sa často vracajú zo Štiavnice aj večernými vlakmi. A to množstvo turistov s bicyklami a batohmi v lete! Som zvedavý, ako to autobusová doprava utiahne.“

Pracovníci železníc kroky vedenia považujú za nelogické. Pred pár dňami priviezli nový nábytok pre prednostu stanice, aj keď prednosta už dlho v Štiavnici nesídli. Rovnako zbytočné boli aj niektoré rekonštrukčné práce. Predstavitelia mesta sa chcú obrátiť až na Radu Európy a UNESCO. (eta)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 259
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 277
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 616
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 160
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 077
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 626
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 973
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 714
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 666
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 564
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu