EK chce zlepšiť bezpečnosť cestných tunelov

Brusel 16. januára (TASR) - Európska komisia navrhla dnes súbor opatrení, ktoré by mali zvýšiť bezpečnosť cestných tunelov na území Európskej únie. ...

Brusel 16. januára (TASR) - Európska komisia navrhla dnes súbor opatrení, ktoré by mali zvýšiť bezpečnosť cestných tunelov na území Európskej únie. Komisia chce zaviesť minimálne požiadavky v oblasti výstavby, vybavenia či značenia tunelov, ktoré budú spoločné pre všetky krajiny EÚ.

Nové pravidlá sa budú týkať viac ako 500 existujúcich alebo budovaných tunelov dlhších ako 500 metrov v terajších i budúcich členských krajinách. Najviac ich je v Taliansku, Rakúsku a Nemecku, jeden aj na Slovensku.

Komisia sa chce zamerať v prvom rade na prevenciu, teda zvyšovať fyzickú bezpečnosť tunelov, aby nedochádzalo k nehodám. Ide napríklad o lepšie značenie či lepšie informovanie cestujúcich o pravidlách premávky v tuneloch. EK navrhuje stavať tunely s dvoma oddelenými šachtami pre jednotlivé smery jazdy a pravidelne sledovať, či osvetlenie alebo vetranie pracuje efektívne.

Ak už k nehode dôjde, treba podľa EK minimalizovať jej následky. K tomu je potrebné zlepšiť komunikáciu medzi riadiacim strediskom tunela a cestujúcimi v jeho vnútri a zabezpečiť, aby sa ľudia mohli zachrániť. Nevyhnutné je dôsledné značenie únikových východov, hasiacich prístrojov umiestnených v tuneli.

Komisia žiada, aby všetky ťažké nákladné vozidlá a autobusy, ktoré vstupujú do tunela, boli vybavené hasiacimi prístrojmi a mali vyprázdnené rezervné palivové nádrže.

"Príliš veľa životov vyhaslo v uplynulých rokoch pri nešťastiach v európskych tuneloch," pripomenula dnes na tlačovej konferencii európska komisárka pre dopravu Loyola de Palacio. "Keby sme konkrétne opatrenia prijali už dávnejšie, mohli sme tomu zabrániť," dodala.

Ak dnes navrhnutú smernicu schvália členské štáty EÚ, európske tunely budú musieť spĺňať požadované bezpečnostné normy do desiatich rokov od vstupu smernice do platnosti. Počas prvých šiestich rokov sa bude musieť novým pravidlám prispôsobiť najmenej polovica tunelov.

(spravodajca TASR Robert Sermek) dem

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 238
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 037
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 752
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 575
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 728
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 511
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 272
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 221
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 042
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 756