SME

EK chce zlepšiť bezpečnosť cestných tunelov

Brusel 16. januára (TASR) - Európska komisia navrhla dnes súbor opatrení, ktoré by mali zvýšiť bezpečnosť cestných tunelov na území Európskej únie. ...

Brusel 16. januára (TASR) - Európska komisia navrhla dnes súbor opatrení, ktoré by mali zvýšiť bezpečnosť cestných tunelov na území Európskej únie. Komisia chce zaviesť minimálne požiadavky v oblasti výstavby, vybavenia či značenia tunelov, ktoré budú spoločné pre všetky krajiny EÚ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové pravidlá sa budú týkať viac ako 500 existujúcich alebo budovaných tunelov dlhších ako 500 metrov v terajších i budúcich členských krajinách. Najviac ich je v Taliansku, Rakúsku a Nemecku, jeden aj na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Komisia sa chce zamerať v prvom rade na prevenciu, teda zvyšovať fyzickú bezpečnosť tunelov, aby nedochádzalo k nehodám. Ide napríklad o lepšie značenie či lepšie informovanie cestujúcich o pravidlách premávky v tuneloch. EK navrhuje stavať tunely s dvoma oddelenými šachtami pre jednotlivé smery jazdy a pravidelne sledovať, či osvetlenie alebo vetranie pracuje efektívne.

Ak už k nehode dôjde, treba podľa EK minimalizovať jej následky. K tomu je potrebné zlepšiť komunikáciu medzi riadiacim strediskom tunela a cestujúcimi v jeho vnútri a zabezpečiť, aby sa ľudia mohli zachrániť. Nevyhnutné je dôsledné značenie únikových východov, hasiacich prístrojov umiestnených v tuneli.

Komisia žiada, aby všetky ťažké nákladné vozidlá a autobusy, ktoré vstupujú do tunela, boli vybavené hasiacimi prístrojmi a mali vyprázdnené rezervné palivové nádrže.

SkryťVypnúť reklamu

"Príliš veľa životov vyhaslo v uplynulých rokoch pri nešťastiach v európskych tuneloch," pripomenula dnes na tlačovej konferencii európska komisárka pre dopravu Loyola de Palacio. "Keby sme konkrétne opatrenia prijali už dávnejšie, mohli sme tomu zabrániť," dodala.

Ak dnes navrhnutú smernicu schvália členské štáty EÚ, európske tunely budú musieť spĺňať požadované bezpečnostné normy do desiatich rokov od vstupu smernice do platnosti. Počas prvých šiestich rokov sa bude musieť novým pravidlám prispôsobiť najmenej polovica tunelov.

(spravodajca TASR Robert Sermek) dem

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 101
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 390
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 245
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 314
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 180
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 906
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 136
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 045
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  2. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  3. Iveta Bakitová: Fínsko - 5 dní v krajine tisícich jazier v zime
  4. Irena Šimuneková: Rozhľadňa pod Klenovou
  5. Blanka Ulaherová: Pokakalsapeter, veselý cintorín, plno kaktusov a hmyz na zožratie (Mexiko 2024/2)
  6. Martin Majzlan: Icefields Parkway – Najkrajšia cesta na svete
  7. Ladislav Kucharik: Thajsko Krabi Maya Bay
  8. Dada Vozáriková: Človek by nepovedal, aké krásne sú albánske hory
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 513
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 161
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 676
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 233
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 568
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 339
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 843
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu