SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Ľudia v ČR sa už boja bývať v blízkosti rieky

Praha 7. januára (TASR) - Hrozba povodní, ktoré minulý rok a hneď na úvod nového roku zasiahli Českú republiku, výrazne znižuje ceny nehnuteľností v ...

Praha 7. januára (TASR) - Hrozba povodní, ktoré minulý rok a hneď na úvod nového roku zasiahli Českú republiku, výrazne znižuje ceny nehnuteľností v blízkosti riek. Dnešný denník Lidové noviny (LN) píše, že ľudia teraz uprednostňujú domy a chaty na vyvýšenom mieste.

Denník pripomína, že ešte pred rokom sa objavovali hlavne inzeráty typu: "Kúpime chatu. Podmienka: musí byť čo najbližšie pri vode". Po minuloročných a tohtoročných záplavách, ako aj katastrofických víziách o zmenách klimatických podmienok a častejších dažďoch sa takého nehnuteľnosti stali nepredajnými, ako napríklad budovy v blízkosti tepelných elektrární.

Skryť Vypnúť reklamu

Realitné kancelárie potvrdzujú, že ľudia sa vody boja a začínajú kupovať domy, byty a chaty na miestach, kde voda ani len teoreticky nehrozí. "Opakuje sa to stále dokola. Ešte než vôbec začneme rokovať o predaji, sa nás klienti pýtajú, ako ďaleko tá nehnuteľnosť leží od najbližšej rieky," hovorí majiteľka jednej z třeboňských realitných kancelárií Jiřina Kolářová. Sotva sa zákazník dozvie, že dom mal v auguste len pivnice, predaj je vylúčený. Ľudia sa obávajú, že záplavy budú čoraz častejšie.

Jediným miestom, kde sa záplavy neodrazili na poklese cien nehnuteľností v blízkosti vody, je Český Krumlov. Tu sa však ponúka jednoduché vysvetlenie. "Vzhľadom na turistickú atraktívnosť Českého Krumlova sa podnikateľom zrejme oplatí ísť do rizika a znovu otvárať obchody a reštaurácie v zaplavených miestach," povedal ekonóm Českokrumlovského rozvojového fondu Josef Hermann. Medzi najlukratívnejšie budovy patria práve domy v blízkosti rieky.

Skryť Vypnúť reklamu

(spravodajkyňa TASR Katarína Korgová) juh

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 046
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 22 013
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 477
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 598
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 636
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 112
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 960
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 607
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 425
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 727
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu