SME

Otvorenie metra v indickom Naí Dillí - radosť i hlavybôľ

Naí Dillí 27. decembra (TASR) - Otvorenie metra v indickom hlavnom meste sa stalo nielen veľkým úspechom, ale aj poriadnym hlavybôľom pre dopravné úrady ...

Naí Dillí 27. decembra (TASR) - Otvorenie metra v indickom hlavnom meste sa stalo nielen veľkým úspechom, ale aj poriadnym hlavybôľom pre dopravné úrady v Naí Dillí.

Od jeho stredajšieho slávnostného uvedenia do prevádzky ho už totiž navštívilo a využilo toľko ľudí, že zúfalí predstavitelia mesta vyzývajú občanov, aby ho radšej nepoužívali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Metro, ktorého počiatočná trasa bola postavená na dennú kapacitu prevozu približne 200.000 osôb, v prvý deň zažilo nápor v podobe 1,2 milióna cestujúcich, ktorí zväčša len chceli vyskúšať novú atrakciu hlavného mesta a tak sa ním bezcieľne vozili aj niekoľko hodín.

SkryťVypnúť reklamu

Indické metro nemá po dvoch dňoch prevádzky elektronické zariadenia, pretože cestujúci si ich zobrali ako suveníry. Odpojili na ňom aj núdzové telefóny, pretože nadšení obyvatelia hlavného mesta vyvolávali šoférom metra, aby šli rýchlejšie.

Nakoľko úrady v hlavnom meste predpokladajú, že cez víkend sa nápor cestujúcich ešte zvýši, prostredníctvom médií a metra občanov vyzývajú, aby sa vzdali bezúčelných výletov metrom len tak pre radosť.

Metro v Naí Dillí, vybavené najmodernejšou technikou a klimatizáciou, je vôbec prvým koľajovým dopravným prostriedkom v hlavnom meste. Cesta stojí štyri rupie (osem amerických centov) a nakoľko nie je táto suma vysoká, môžu si ho dovoliť využívať aj chudobnejšie vrstvy obyvateľstva.

Metro by malo denne prepraviť dva milióny cestujúcich až po skompletizovaní prvej fázy výstavby v roku 2005. Celá trasa vybudovaná za dve miliardy dolárov by mala mať dĺžku 62 kilometrov, pričom prvá sekcia otvorená v stredu meria len osem kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

1 mic juh

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 010
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 574
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 156
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 971
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 009
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 757
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 648
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 547
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  3. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 18 252
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 11 702
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 900
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 705
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 042
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 928
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 417
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 351
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu