SME
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Tunel Branisko má byť hotový ku koncu júna 2003

Behárovce 20. decembra (TASR) - Diaľničný tunel popod horský masív Branisko na rozhraní okresov Prešov a Levoča by mal byť hotový do 30. júna 2003. ...

Behárovce 20. decembra (TASR) - Diaľničný tunel popod horský masív Branisko na rozhraní okresov Prešov a Levoča by mal byť hotový do 30. júna 2003. Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič to vyhlásil pred novinármi na záver dnešného kontrolného dňa na stavbe.

Podľa neho to ale neznamená, že od 1. júla bude hneď slúžiť verejnosti, keďže je na jeho spojazdnenie potrebný súhlas rôznych orgánov zodpovedných za bezpečnosť. Informoval, že on sám podnikne v prvom polroku 2003 kroky smerom k Ministerstvu vnútra SR a k Hasičskému a záchrannému zboru SR, aby pri vydávaní povolení na užívanie stavby nevznikli prieťahy.

SkryťVypnúť reklamu

Prokopovič uviedol, že problémy vo výstavbe predovšetkým v závere nie sú neprekonateľné a odstrániť ich môže najmä lepšia komunikácia medzi všetkými zúčastnenými stranami. Odmietol sa vyjadriť k tomu, o koľko je stavba, ktorá už mala slúžiť svojmu účelu, drahšia oproti pôvodným zámerom. Na otázku o tom, čo je kritické pre dodržanie harmonogramu v roku 2003, odpovedal - po doterajších skúsenostiach, že je to prístup každej organizácie. "Z termínu dokončenia nerobím fetiš, dôležitejšia je otázka bezpečnosti prevádzky tunela," poznamenal.

Z informácií, ktoré na kontrolnom dni predložil hlavný zadávateľ stavby Slovenská správa ciest SR, budú celkové náklady k 31. decembru 2002 na výstavbu pravej tunelovej rúry, dvoch portálových objektov, vetracej šachty a na realizáciu technologickej časti okolo 5,5 miliardy Sk. Na rok 2003 sa plánuje vynaložiť ešte vyše 500 miliónov Sk, pričom tieto objemy nezahrňujú valorizáciu. Okrem toho sa na diaľničných privádzačoch k tunelu - od Behároviec a od Širokého - do konca roku 2002 (od začiatku výstavby) vykonajú práce za 630 miliónov Sk a na objekte Strediska správy a údržby diaľnic v Behárovciach bezmála 400 miliónov Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ SSC Dušan Faktor, pre ktorého to bol rovnako ako pre Prokopoviča premiérový kontrolný deň na výstavbe tunela, konštatoval, že v 1. polroku 2003 budú mimoriadne dôsledne sledovať postup prác a prílev financií. Všetky dodatky, ktoré SSC podpíše k doterajším zmluvám s dodávateľmi, budú obsahovať sankcie za prípadné nedodržanie termínu. "Táto prax tu doteraz chýbala," povedal. Kontrolné dni majú byť častejšie a Prokopovič by sa mal prísť oboznámiť s postupom prác v tuneli opäť v marci 2003.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 987
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 854
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 183
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 255
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 894
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 633
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 905
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  2. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  3. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  4. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  8. Natália Šepitková: V Dánsku sa nešibe ani neoblieva. Aké majú veľkonočné zvyky?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 366
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 440
  3. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 392
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 705
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 909
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 716
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 536
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 343
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu