Podľa iniciátora kampane frankfurtského jezuitu Eckharda Biegera chcú kampaňou pomôcť ľuďom rozlíšiť skutočného Mikuláša a reklamný produkt - Santa Clausa.
Svätec zo 4. storočia, opradený legendami a uctievaný ako patrón detí a pomocník v núdzi, podľa Biegera „zosladol“ až v devätnástom storočí.
Komercializácia Mikuláša podľa Biegera spálila mosty k očisteniu jeho gýčového obrazu. Ako reklamná figúra totiž Santa Claus stratil svoj náboženský rozmer.
Podobnú kampaň proti americkému Santovi zorganizovali pred časom aj Rakúšania. Z viedenského rádia sa týždne pred Vianocami šírila kampaň: Demonštrujeme za Ježiška. „My chceme Ježiška! Chceme, aby Vianoce boli opäť Vianocami! Naše heslo: Preč so Santa Clausom!“ Rakúšania tak chceli dať najavo znechutenie z komercionalizácie adventu a Vianoc, ktorej symbolom sa stal anglosaský Santa Claus, ktorý „straší“ v červenom úbore a vo fúzatej maske pred každým obchodným domom, rozdáva prospekty, deťom cukríky a láka na nákupy. (mar, sita)