Nemci a Rakúšania: Preč so Santa Clausom!

Kampaň proti všadeprítomnému Santa Clausovi zorganizovali v týchto dňoch v Nemecku, kde ho nazývajú aj Weinachtsmann - Vianočný muž. Nálepka s nápisom Zóna bez Vianočného muža zdobí aj CD s tradičnými vianočnými piesňami.

Podľa iniciátora kampane frankfurtského jezuitu Eckharda Biegera chcú kampaňou pomôcť ľuďom rozlíšiť skutočného Mikuláša a reklamný produkt - Santa Clausa.

Svätec zo 4. storočia, opradený legendami a uctievaný ako patrón detí a pomocník v núdzi, podľa Biegera „zosladol“ až v devätnástom storočí.

Komercializácia Mikuláša podľa Biegera spálila mosty k očisteniu jeho gýčového obrazu. Ako reklamná figúra totiž Santa Claus stratil svoj náboženský rozmer.

Podobnú kampaň proti americkému Santovi zorganizovali pred časom aj Rakúšania. Z viedenského rádia sa týždne pred Vianocami šírila kampaň: Demonštrujeme za Ježiška. „My chceme Ježiška! Chceme, aby Vianoce boli opäť Vianocami! Naše heslo: Preč so Santa Clausom!“ Rakúšania tak chceli dať najavo znechutenie z komercionalizácie adventu a Vianoc, ktorej symbolom sa stal anglosaský Santa Claus, ktorý „straší“ v červenom úbore a vo fúzatej maske pred každým obchodným domom, rozdáva prospekty, deťom cukríky a láka na nákupy. (mar, sita)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 720
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 367
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 094
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 442
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 507
  6. Splnený sen 2 221
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 739
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 115
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 078
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 970