SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Otvorili trať Zwardoň – Čadca

ČADCA - Kaplán Richard Folučka a poľský kňaz Ryszard Marciniak včera vysvätili zrekonštruovanú a zelektrifikovanú železničnú trať medzi Čadcou a poľským Zwardoňom. Približne 20 kilometrová spojnica medzi Poľskom a Slovenskom si na svoju modernizáciu ...


Zrekonštruovaný úsek elektrifikovanej trate Čadca-Skalité-Zwardoň meria 20,2 kilometra a umožní priame prepojenie Slovenska s Poľskom FOTO TASR - PAVOL ĎURČO

ČADCA - Kaplán Richard Folučka a poľský kňaz Ryszard Marciniak včera vysvätili zrekonštruovanú a zelektrifikovanú železničnú trať medzi Čadcou a poľským Zwardoňom. Približne 20 kilometrová spojnica medzi Poľskom a Slovenskom si na svoju modernizáciu vyžiadala 1,8 miliardy korún. Generálny riaditeľ ŽSR Ladislav Saxa očakáva, že investície sa vrátia do 4-5 rokov.

Tento železničný hraničný priechod bude mať strategický význam najmä pre nákladnú dopravu, ročne sa má tade previezť asi 1,5 milióna tony tovarov, najmä poľského uhlia. Jeho preprava cez Slovensko bude pre južných susedov lacnejšia o tri švajčiarske franky na tonu oproti doterajšej preprave cez Českú republiku. Trasa je súčasťou 6. medzinárodného koridoru, smerujúceho až k poľským námorným prístavom a záujem o prevážanie svojich výrobkov touto trasou na sever prejavil napríklad aj Slovnaft. Aj keď rekonštrukciou sa zvýšila prepravná rýchlosť medzi Čadcou a hranicou s Poľskom na 100 kilometrov za hodinu, plnou rýchlosťou budú môcť vlaky jazdiť najskôr o pol roka, kedy by sa podľa Saxu malo dokončiť aj elektronické zabezpečovacie zariadenie. V budúcnosti sa očakáva aj na tejto trati zredukovanie osobnej prepravy s výnimkou medzinárodných vlakov. Zvýši sa tak intenzita nákladnej dopravy. (aha)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 904
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 049
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 794
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 787
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 651
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 646
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 066
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 488
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 336
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 169
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu