SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Cez most medzi Dánskom a Švédskom prešlo za rok 2,7 mil. dopravných prostriedkov

Kodaň 2.júla (TASR) - Za rok od sprevádzkovania Öresundského cestného a železničného mosta medzi Dánskom a Švédskom prešlo oboma smermi 2,7 milióna dopravných prostriedkov.



Kodaň 2.júla (TASR) - Za rok od sprevádzkovania Öresundského cestného a železničného mosta medzi Dánskom a Švédskom, ktorým sa splnil vyše 100-ročný sen obyvateľov na oboch brehoch Baltiku v tejto oblasti, prešlo oboma smermi 2,7 milióna dopravných prostriedkov. Od uvedenia mosta do prevádzky prišlo do öresundského regiónu 13 miliárd eúr investícií. Najväčšiu časť z nich ešte tvoria prostriedky vkladané do rozvoja infraštruktúry, ale rýchlym tempom rastie aj biotechnologická produkcia a farmakológia. Posilnilo ich 1,7 miliardy eúr investícií do výroby.

SkryťVypnúť reklamu

Za prekážku ešte rýchlejšej integrácie sa považuje vysoké mýto za prechod mostom, ktoré je 61 eúr za cestu oboma smermi. Namiesto 11 000 vozidiel denne je preprava na ňom v súčasnosti len polovičná.

Takmer 16-kilometrový most pozostáva z 8-kilometrového mosta, štvorkilometrového tunela a rovnako dlhého umelého ostrovčeka uprostred mora. Spája kodanské letisko Kastrup s južným pobrežím Švédska priamo v meste Malmö. Kolosálny projekt slúži aj regiónu s takmer 3,4 milióna obyvateľov. Unikátny l6-kilometrový most sa zaraďuje medzi tri najväčšie mostné konštrukcie sveta. Cesta z hlavného mesta Dánska do švédskeho Malmö sa skrátila na necelých 15 minút. Plavba trajektom predtým trvala takmer hodinu. Švédsko a Dánsko sa vlani spojili znova po 7 000 rokoch. Vtedy sa Švédsko s celou Škandináviou pobralo svojou vlastnou cestou. Výstavba mosta stála vyše 2,2 miliardy USD.

SkryťVypnúť reklamu

Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 641
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 377
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 168
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 3 402
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 991
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 309
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 005
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  2. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  3. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  4. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  5. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Natália Šepitková: V Dánsku sa nešibe ani neoblieva. Aké majú veľkonočné zvyky?
  8. Lubo Repka: Guayaquil - najnebezpečnejšie mesto v Ekvádore
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 11 247
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 223
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 679
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 133
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 869
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 845
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 086
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 072
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu