Najvyhľadávanejšími mesiacmi na usporiadanie kongresov sú mesiace september, jún, máj, október a november. Najmenej populárne na tieto účely sú mesiace január, február a letné mesiace, kedy sa na obsadenosť nemôžu hotely v prírodných lokalitách sťažovať zo strany bežných turistov. Spolupôsobenie turistického a kongresového cestovného ruchu môže viesť k vyššej obsadenosti hotelov ale aj k zníženiu sezónnej nezamestnanosti. Napriek tomu, že časť cestovného ruchu sa realizuje na území chránenom v citlivom prírodnom prostredí, jeho vplyv na prírodné prostredie je výrazne menej zaťažujúci ako vplyv priemyselných odvetví. Naopak má silný záujem na zachovaní nenarušeného životného prostredia a pôvodných hodnôt krajiny - prírodných aj vytvorených. Výhodou kongresovej turistiky (podľa prieskumov Medzinárodnej asociácie kongresových kancelárií) je, že jeden účastník kongresu prinesie hostiteľskému mestu, v ktorom v priemere štyrikrát prenocuje, čistý príjem asi tisíc dolárov. Navyše sprievodné akcie súvisiace s kongresmi dosahujú až dvojnásobný objem obratu ako priamy sektor obchodného turizmu. Kongresová turistika svojimi kladmi je výnosná forma cestovného ruchu a oplatí sa do tejto formy cestovného ruchu investovať nielen súkromným inštitúciám, ale i mestám a regiónom.
Autor: HANA KOTHAJOVÁ