SME
Piatok, 25. jún, 2021 | Meniny má TadeášKrížovkyKrížovky

Vystrašení turisti idú do Vietnamu

Pre hotely v najväčšom meste Vietnamu nastávajú zlaté časy. Jedna nadnárodná spoločnosť plánovala konferenciu na Bali, kam pozvala účastníkov z celého sveta. Potom prišiel v októbri bombový útok, pri ktorom zahynulo viac ako 180 ľudí, hlavne turistov.

Spoločnosť sa rozhodla priniesť svoje plány do Bangkoku. Ale i tu nastal problém potom, čo niekoľko západných krajín varovalo pred možnými útokmi moslimských extrémistov v Thajsku a v niekoľkých ďalších juhoázijských krajinách.

Nakoniec si organizátori vybrali Vietnam. Vo svojom výbere nezostali osamotení. Ho Či Minovo Mesto, stále známe ako bývalý Saigon, zarába na tom, že Vietnam sa teraz považuje za jednu z najbezpečnejších turistických destinácií v oblasti, ktorá je rozbúrená nedávnymi teroristickými útokmi. Strach z cestovania ešte prehĺbil štvrtkový samovražedný útok na hotel v Keni plný izraelských turistov a pokus o zostrelenie izraelského lietadla.

Skryť Vypnúť reklamu

„Vietnan sa zdá byť najbezpečnejším miestom v juhovýchodnej Ázii,“ povedal Bertrand Courtois, jeden z hotelových manažérov v Ho Či Minovom Meste.

Európski turisti, ktorí si už zaplatili cestu do niektorej ázijskej krajiny, ako je Indonézia, si často prebukovávajú zájazdy na Vietnam, než by ich úplne zrušili, tvrdí Courtois.

Vietnam s reputáciou bezpečnej krajiny sa stal v očiach ľudí novým cieľom turistických ciest. Generálny riaditeľ hotela Caravella v Ho Či Minovom Meste Stephen O‘Grady tvrdí, že v posledných dňoch už musel niektorých hostí odmietnuť. „Tento mesiac zrejme uzavrieme s tým, že bol hotel obsadený na 86 percent. Na porovnanie vlani v novembri to bolo 65 percent.“

Podstatne sa zvýšil i prílev podnikateľov, čiastočne vďaka veľkej expanzii obchodu po podpísaní obchodnej dohody s Amerikou vlani v decembri, tvrdia priemyselní odborníci.

Skryť Vypnúť reklamu

Hoteloví manažéri sa radujú, že obsadenie izieb až do marca vyzerá pekne. O‘Grady dokonca predpovedá, že obsadenosť Caracelly stúpne z terajších 81 percent do marca až na 90 percent.

Turistika vyzerá ružovo. Krajina s 80 miliónmi obyvateľov a s jednou z najživších ekonomík v Ázii očakáva, že do konca tohto roka ju navštívi 2,6 milióna zahraničných turistov, kým vlani to bolo 2,3 milióna.

(čtk/reuters)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  3. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  4. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  5. Desať najkrajších pláží na Korfu
  6. Vážení poslanci, to naozaj?
  7. Česi pod Tatrami šijú tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  8. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  9. Stiahnite si stovky e-kníh
  10. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Najnovšie dezinfekčné prostriedky
  3. Desať najkrajších pláží na Korfu
  4. Úspešná budúcnosť začína štúdiom na FMMR TUKE
  5. Vážení poslanci, to naozaj?
  6. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  9. Vážení poslanci, to naozaj?
  10. Koniec čakania na kuriéra
  1. Stiahnite si stovky e-kníh 6 274
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 5 593
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 386
  4. Vážení poslanci, to naozaj? 5 167
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 4 234
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 4 066
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 3 850
  8. Česi pod Tatrami šijú tričká, na ktorých nie je vidieť pot 3 536
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 471
  10. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli 3 188
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu