* Križovatka bez svetelnej signalizácie má 32 kolíznych bodov, v ktorých sa pretínajú jazdné dráhy. Kruhový objazd ich má len 8.
* Cez kruhový objazd sa prechádza rýchlosťou do 30 kilometrov za hodinu. Pri tejto rýchlosti sa dá dopravnej nehode ľahko predísť.
* Jednotlivé situácie sú vďaka nízkej rýchlosti prehľadnejšie, a preto aj ľahšie zvládnuteľné. Počet nehôd oproti klasickej križovatke je nižší o viac ako 50 percent.
* Ak sa stane nehoda, ide väčšinou o zrážku vozidiel idúcich v tom istom smere. Jej následky sú preto minimálne. Ľudia sa zrania len veľmi zriedkavo.
* V porovnaní s križovatkou so svetelnou signalizáciou zvládajú kruhové objazdy vyššiu intenzitu cestnej premávky bez toho, aby sa vytvárali zápchy.
* Ak je slabá premávka, je kruhový objazd rýchlejší ako križovatka so svetelnou signalizáciou. Ak na semafore svieti červená, musíte zastaviť, aj keď nejde žiadne iné auto.
* Kruhové objazdy sú úspornejšie. Nevyžadujú si náklady na údržbu, opravy a spotrebu elektrickej energie. Nevyskytujú sa žiadne poruchy.
* Nevýhodné sú len veľké kruhové objazdy. Ich vybudovanie je veľmi nákladné a keďže nespomaľujú premávku tak ako malé objazdy, je na nich viac nehôd. (pcs)