Banská Bystrica 28. novembra (TASR) - Pravidelné každodenné letecké spojenie Sliača s Prahou bude obnovené v apríli 2003. Vyplynulo to z projektu banskobystrického Európskeho klubu a Českých aerolínií (ČSA).
Projekt, nad ktorým prevzal záštitu Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), predpokladá skoré ranné odlety zo Sliača, obedňajšie prílety a odlety a neskoré večerné prílety. Zabezpečovať ich budú lietadlá ATR 42 s kapacitou 42 a ATR 72 s kapacitou 64 cestujúcich. S dosahovanou rýchlosťou 490 až 520 kilometrov za hodinu ich prepravia za 60 až 70 minút.
V rámci spoločnej iniciatívy pri zabezpečovaní civilného leteckého spojenia zo Sliača cez Prahu do celého sveta rokovali predstavitelia Európskeho klubu a BSSK s manažmentom ČSA v Prahe naposledy 26. novembra. Zhodli sa na tom, že ČSA sa s partnerom, resp. partnermi budú podieľať na ziskoch i stratách z leteckej dopravy rovnakým dielom. Slovenská strana má predložiť projekt leteckej prevádzky prostredníctvom ČSA do 5. decembra.
"Ešte do konca tohto roku sa stretneme s najvýznamnejšími podnikateľskými subjektmi a zástupcami miest z Banskobystrického kraja, ktorí by sa mohli aktívne podieľať na obnovení a vyťažení spomínanej linky," uviedol predseda klubu Andrej Kvasna. Doplnil, že v prvej etape bude garantovať vstupný kapitál Poštová banka ako partner vo vzťahu k ČSA na základe zmluvných vzťahov so subjektmi, participujúcimi na uvedenom projekte. V budúcnosti vytvoria organizáciu, ktorá bude nielen garantom, ale bude aj podnikať. Podiel v nej by mal mať aj BBSK. Aj pripravená koncepcia transformácie letísk posúva správu letísk do regiónov, v ktorých sa nachádzajú.
Podľa predsedu BBSK Milana Marčoka oživenie pravidelného leteckého spojenia zo Sliača spadá do programu hospodárskeho, sociálneho a kultúrneho rozvoja tohto kraja, ktorý uvažuje aj s rozvojom nákladnej leteckej dopravy. V tomto spojení zo Sliača vidí aj kontinuitu dopravy medzi Bruselom a samosprávnym krajom, lebo cestovanie bude podľa neho zrejme frekventovanejšie, keď sa začnú využívať podporné fondy EÚ.
* dc zll