Poslanci Európskeho parlamentu za koordináciu v doprave

Bratislava 26. novembra (TASR) - Otázky dopravenej politiky, regionálneho rozvoja a cestovného ruchu (CR) dominovali včera v Bratislave na pracovnom ...

Bratislava 26. novembra (TASR) - Otázky dopravenej politiky, regionálneho rozvoja a cestovného ruchu (CR) dominovali včera v Bratislave na pracovnom rokovaní poslancov Európskeho parlamentu (EP) za Skupinu strán európskych socialistov z Výboru pre regionálny rozvoj, dopravu a CR s partnermi z Výboru NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie.

Koordinátor uvedeného výboru EP Brian Simpson sa zaujímal o plány vlády SR v oblasti dopravnej infraštruktúry s dôrazom na realizáciu projektov, ktoré budú po vstupe SR do Európskej únie (EÚ) financované z jej regionálnych fondov. Naznačil priority výboru EP a hľadal odpoveď, prečo Slovensko uprednostňuje budovanie cestnej dopravy pred železničnou.

Poslanec hospodárskeho výboru NR SR a bývalý minister dopravy Ján Jasovský (HZDS) korigoval nepresnosti B. Simpsona a potvrdil, že dopravná mapa SR zahŕňa 4 medzinárodné koridory, vrátane južnej a severnej vetvy, čím Slovensko spĺňa požiadavky EÚ o pripojení sa do jej dopravných ťahov. Niektoré úseky južnej dopravnej vetvy síce nespĺňajú všetky požiadavky, povedal J. Jasovský, to však neznamená, že južná vetva zaostáva za severnou.

Člen delegácie EP Jan Marinus Wiersma vyzval na zapojenie viacerých členov hospodárskeho výboru ako pozorovateľov EP, čím by si slovenskí poslanci skôr osvojili pravidlá, na základe ktorých by zdroje z fondov EÚ boli nasmerované tam, kde sú naozaj žiadané. Podotkol, že v roku 2005, keď už bude SR členom EÚ, budú poslanci EP zostavovať rozpočet EÚ na obdobie 2007 až 2013, ktorý by mal predstavovať 1,12 % hrubého domáceho produktu (HDP). Tieto súvislosti treba poznať, povedal J. M. Wiersma, nakoľko nekvalitné "národné" projekty sú príčinou, že odsúhlasené prostriedky z fondov EÚ pre kandidátsku krajinu nie sú často vyčerpané.

Predseda hospodárskeho výboru NR SR Ján Rusnák (SDKÚ) požiadal poslancov EP, aby sa ďalšie pracovné rokovania vzhľadom na pokračovanie prenosu kompetencií na samosprávne kraje konali v teréne. Tam, ako povedal, sa dá zistiť, čo región vzhľadom na rozvojové trendy naozaj potrebuje a čo z toho môže byť financované z fondov EÚ.

* ku bam gl

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 593
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 166
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 787
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 571
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 477
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 215
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 211
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 099
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 069
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 062