ŽILINA – Po niekoľkomesačných rokovaniach sa našlo riešenie, ako konečne cestou prepojiť Kysuce s Oravou a zároveň vyhovieť protestom obyvateľov Vychylovky proti jej výstavbe. Podľa pôvodného návrhu mala totiž cesta viesť tesne popri ich domoch, ľu
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
ŽILINA – Po niekoľkomesačných rokovaniach sa našlo riešenie, ako konečne cestou prepojiť Kysuce s Oravou a zároveň vyhovieť protestom obyvateľov Vychylovky proti jej výstavbe. Podľa pôvodného návrhu mala totiž cesta viesť tesne popri ich domoch, ľudia sa obávali narušenia statiky budov. Nakoniec sa štátna správa s občanmi dohodla na jedenapol- až dvojkilometrovom obchvate obce, čo však stavbu predraží možno až o niekoľko stoviek miliónov. „Pristúpili sme ku konštrukčnému riešeniu,“ hovorí vedúci odboru dopravy na Krajskom úrade v Žiline Jozef Choluj.
O výstavbe novej cesty sa hovorilo už dlhé roky, pôvodná spojnica oboch regiónov totiž zanikla v osemdesiatych rokoch pri výstavbe vodárenskej nádrže na Kysuciach. Odvtedy si mohli vodiči vybrať buď poškodenie podvozku auta na strmej lesnej ceste, alebo stokilometrovú obchádzku cez Kraľovany. Komplikovaná situácia negatívne ovplyvnila dopravu v celom kraji.
Aj keď sa o novej ceste hovorilo dlho, neboli na ňu peniaze. Vznikol preto aj lacnejší, ale provizórny variant rekonštrukcie existujúcej lesnej cesty za približne 300 miliónov. Vláda nakoniec rozhodla o výstavbe úplne novej cesty, ktorá si vyžiada asi 1,7 miliardy korún. Časť peňazí sa má objaviť už v budúcoročnom štátnom rozpočte.
Projektant, ktorým je Vodohospodárska výstavba, predloží tento týždeň žiadosť o stavebné povolenie. Nevyjasnená je ešte otázka, kde sa uskladní množstvo nepoužiteľnej zeminy, ktorá sa pri stavbe vykope.