SME

Pro futura: Opel Vectra 2,2 DTi

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré .


FOTO - ARCHÍV



FOTO - ARCHÍV


Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré prvky prevzaté. V našej redakcii sme si vyskúšali verziu so vznetovým motorom 2,2 DTi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Exteriér: predná časť s futuristickým nádychom, kombinácia miernych oblín s hranatými líniami svetlometov, zadná časť s ostrejšími rysmi, pripomínajúca tvarovo Astru vo verzii sedan. Tretie brzdové svetlo v hornej časti veka batožinového priestoru, v spodnej časti chrómovaná lišta.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér: veľká ponuka miesta, rázvor väčší o 6,3 cm (270 cm), pohodlné sedadlá, prístrojový panel prehľadný, ovládanie audiosústavy a údaje z palubného počítača cez menu, účinná klimatizácia, predné sedadlá nastaviteľné aj výškovo, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný štvorramenný volant, batožinový priestor dobre prístupný cez široko sa otvárajúce veko, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky ovládané bočné okná, otváranie batožinového priestoru na dverách aj diaľkovom ovládači. Dobre čitateľné údaje na prístrojoch, strohý, ale funkčný prístrojový panel.

Ergonómia: účelné usporiadanie interiéru, ľahké ovládanie prvkov, spúšťanie troch bliknutí smerových svetiel miernym pohybom páčky, po silnejšom zatlačení trvalé blikanie smerové svetlá sa vypnú po vyrovnaní volantu, alebo miernym protipohybom (funkcia, na ktorú sa dá pomerne rýchlo zvyknúť). Podobne sa ovládajú aj stierače.

SkryťVypnúť reklamu

Motor: s dostatočným výkonom a ťahom. Maximálny výkon 92 kW, maximálny krútiaci moment 280 Nm k dispozícii už od nízkych otáčok. K tomu ešte solídny parameter priemernej spotreby paliva (pri teste 6,5 litra na 100 km), motor dobre odhlučnený.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, trochu dlhšie dráhy radenia, dobre odstupňovaná.

Bezpečnosť: robustne pôsobiaca karoséria, solídna ponuka bezpečnostných prvkov, vrátane čelných a bočných airbagov, hlavové airbagy, aktívne hlavové opierky, ABS, dobre vyladený interaktívny podvozok IDS s dostatkom komfortu aj na nekvalitnejších cestách.

Jazda: Dobre ovládateľný automobil, aj napriek vyššej zadnej časti dobrý odhad pri cúvaní, predvídateľné správanie aj v extrémnych situáciách, na „listovanie“ v ponuke menu si treba trochu zvyknúť. Príjemný a dobre vyladený automobil strednej triedy, s primeranou spotrebou nafty a solídnymi dynamickými parametrami.

SkryťVypnúť reklamu

Záver: Opel Vectra druhej generácie zaujme nielen odvážnejšími futuristickejšími tvarmi, ale aj ponukou štandardnej výbavy na palube. Tá sa dá rozšíriť o viaceré doplnky, napríklad navigačný systém, CD menič na štyri disky, xenónové svetlomety a podobne. V testovanom automobile tieto doplnky nechýbali a spríjemňovali nám jazdu (navigačný systém sme však pri jazdách po Slovensku nemali možnosť vyskúšať). JOZEF BENÍČEK

plus

l zaujímavý vzhľad

l solídne spracovanie

l motor

l podvozok

mínus

l dlhšie dráhy radenia

l trochu strohý, avšak funkčný interiér

Opel Vectra 2,2 16V DTi

Cena: 899 900 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2171 cm3

Max. výkon: 92 kW (125 k)/4000 min-1

SkryťVypnúť reklamu

Max. krút. moment:

280 Nm/1500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 459,5 x 179,8 x 146 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: 1430 kg

Priemer otáčania: 11,4 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,7/5,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 61 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 206 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,8 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Ford Mondeo 2,0 16V TDCi

Cena: 939 000 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 96 kW (131 k)/3800 min-1

Max. krút. moment:

330 Nm/1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

473 x 181 x 146 x 275,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1420 kg

Priemer otáčania: 11,1 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,1/4,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 59 l

SkryťVypnúť reklamu

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 200 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s

Uvedenie na trh: 2000

Volkswagen Passat 1,9 TDI

Cena: 955 600 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1896 cm3

Max. výkon: 96 kW (130 k)/4000 min-1

Max. krút. moment:

310 Nm/1900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

470,5 x 174,5 x 146 x 270,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1387 kg

Priemer otáčania: 11,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

7,5/4,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 475 l

Max. rýchlosť: 208 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Renault Laguna 1,9 dCi

Cena: 818 900 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

SkryťVypnúť reklamu

Zdvih. objem motora: 1870 cm3

Max. výkon: 88 kW (120 k)/4000 min-1

Max. krút. moment:

270 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

457,6 x 177,2 x 143 x 274,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1470 kg

Priemer otáčania: 11,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

7,2/4,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 430 l

Max. rýchlosť: 200 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,7 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 315
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 432
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 246
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 273
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 898
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 423
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 554
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 090
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu