SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Pro futura: Opel Vectra 2,2 DTi

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré .


FOTO - ARCHÍV


FOTO - ARCHÍV

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré prvky prevzaté. V našej redakcii sme si vyskúšali verziu so vznetovým motorom 2,2 DTi.

Exteriér: predná časť s futuristickým nádychom, kombinácia miernych oblín s hranatými líniami svetlometov, zadná časť s ostrejšími rysmi, pripomínajúca tvarovo Astru vo verzii sedan. Tretie brzdové svetlo v hornej časti veka batožinového priestoru, v spodnej časti chrómovaná lišta.

Interiér: veľká ponuka miesta, rázvor väčší o 6,3 cm (270 cm), pohodlné sedadlá, prístrojový panel prehľadný, ovládanie audiosústavy a údaje z palubného počítača cez menu, účinná klimatizácia, predné sedadlá nastaviteľné aj výškovo, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný štvorramenný volant, batožinový priestor dobre prístupný cez široko sa otvárajúce veko, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky ovládané bočné okná, otváranie batožinového priestoru na dverách aj diaľkovom ovládači. Dobre čitateľné údaje na prístrojoch, strohý, ale funkčný prístrojový panel.

Ergonómia: účelné usporiadanie interiéru, ľahké ovládanie prvkov, spúšťanie troch bliknutí smerových svetiel miernym pohybom páčky, po silnejšom zatlačení trvalé blikanie smerové svetlá sa vypnú po vyrovnaní volantu, alebo miernym protipohybom (funkcia, na ktorú sa dá pomerne rýchlo zvyknúť). Podobne sa ovládajú aj stierače.

Motor: s dostatočným výkonom a ťahom. Maximálny výkon 92 kW, maximálny krútiaci moment 280 Nm k dispozícii už od nízkych otáčok. K tomu ešte solídny parameter priemernej spotreby paliva (pri teste 6,5 litra na 100 km), motor dobre odhlučnený.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, trochu dlhšie dráhy radenia, dobre odstupňovaná.

Bezpečnosť: robustne pôsobiaca karoséria, solídna ponuka bezpečnostných prvkov, vrátane čelných a bočných airbagov, hlavové airbagy, aktívne hlavové opierky, ABS, dobre vyladený interaktívny podvozok IDS s dostatkom komfortu aj na nekvalitnejších cestách.

Jazda: Dobre ovládateľný automobil, aj napriek vyššej zadnej časti dobrý odhad pri cúvaní, predvídateľné správanie aj v extrémnych situáciách, na „listovanie“ v ponuke menu si treba trochu zvyknúť. Príjemný a dobre vyladený automobil strednej triedy, s primeranou spotrebou nafty a solídnymi dynamickými parametrami.

Záver: Opel Vectra druhej generácie zaujme nielen odvážnejšími futuristickejšími tvarmi, ale aj ponukou štandardnej výbavy na palube. Tá sa dá rozšíriť o viaceré doplnky, napríklad navigačný systém, CD menič na štyri disky, xenónové svetlomety a podobne. V testovanom automobile tieto doplnky nechýbali a spríjemňovali nám jazdu (navigačný systém sme však pri jazdách po Slovensku nemali možnosť vyskúšať). JOZEF BENÍČEK

plus

l zaujímavý vzhľad

l solídne spracovanie

l motor

l podvozok

mínus

l dlhšie dráhy radenia

l trochu strohý, avšak funkčný interiér

Opel Vectra 2,2 16V DTi

Cena: 899 900 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2171 cm3

Max. výkon: 92 kW (125 k)/4000 min-1

Max. krút. moment:

280 Nm/1500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 459,5 x 179,8 x 146 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: 1430 kg

Priemer otáčania: 11,4 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,7/5,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 61 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 206 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,8 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Ford Mondeo 2,0 16V TDCi

Cena: 939 000 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 96 kW (131 k)/3800 min-1

Max. krút. moment:

330 Nm/1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

473 x 181 x 146 x 275,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1420 kg

Priemer otáčania: 11,1 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,1/4,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 59 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 200 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s

Uvedenie na trh: 2000

Volkswagen Passat 1,9 TDI

Cena: 955 600 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1896 cm3

Max. výkon: 96 kW (130 k)/4000 min-1

Max. krút. moment:

310 Nm/1900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

470,5 x 174,5 x 146 x 270,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1387 kg

Priemer otáčania: 11,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

7,5/4,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 475 l

Max. rýchlosť: 208 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Renault Laguna 1,9 dCi

Cena: 818 900 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1870 cm3

Max. výkon: 88 kW (120 k)/4000 min-1

Max. krút. moment:

270 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

457,6 x 177,2 x 143 x 274,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1470 kg

Priemer otáčania: 11,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

7,2/4,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 430 l

Max. rýchlosť: 200 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,7 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 329
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 6 898
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 907
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 328
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 284
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 224
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka! 1 073
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  2. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  3. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  4. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  6. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Kostol sv. Jána Krstiteľa, Pominovec
  7. Natália Šepitková: V Dánsku sa nešibe ani neoblieva. Aké majú veľkonočné zvyky?
  8. Lubo Repka: Guayaquil - najnebezpečnejšie mesto v Ekvádore
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 781
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 025
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 201
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 955
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 130
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 086
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 3 953
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 399
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu