SME
Streda, 7. jún, 2023 | Meniny má Róbert

Pro futura: Opel Vectra 2,2 DTi

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré .


FOTO - ARCHÍV


FOTO - ARCHÍV

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré prvky prevzaté. V našej redakcii sme si vyskúšali verziu so vznetovým motorom 2,2 DTi.

Exteriér: predná časť s futuristickým nádychom, kombinácia miernych oblín s hranatými líniami svetlometov, zadná časť s ostrejšími rysmi, pripomínajúca tvarovo Astru vo verzii sedan. Tretie brzdové svetlo v hornej časti veka batožinového priestoru, v spodnej časti chrómovaná lišta.

Interiér: veľká ponuka miesta, rázvor väčší o 6,3 cm (270 cm), pohodlné sedadlá, prístrojový panel prehľadný, ovládanie audiosústavy a údaje z palubného počítača cez menu, účinná klimatizácia, predné sedadlá nastaviteľné aj výškovo, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný štvorramenný volant, batožinový priestor dobre prístupný cez široko sa otvárajúce veko, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky ovládané bočné okná, otváranie batožinového priestoru na dverách aj diaľkovom ovládači. Dobre čitateľné údaje na prístrojoch, strohý, ale funkčný prístrojový panel.

Ergonómia: účelné usporiadanie interiéru, ľahké ovládanie prvkov, spúšťanie troch bliknutí smerových svetiel miernym pohybom páčky, po silnejšom zatlačení trvalé blikanie smerové svetlá sa vypnú po vyrovnaní volantu, alebo miernym protipohybom (funkcia, na ktorú sa dá pomerne rýchlo zvyknúť). Podobne sa ovládajú aj stierače.

Motor: s dostatočným výkonom a ťahom. Maximálny výkon 92 kW, maximálny krútiaci moment 280 Nm k dispozícii už od nízkych otáčok. K tomu ešte solídny parameter priemernej spotreby paliva (pri teste 6,5 litra na 100 km), motor dobre odhlučnený.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, trochu dlhšie dráhy radenia, dobre odstupňovaná.

Bezpečnosť: robustne pôsobiaca karoséria, solídna ponuka bezpečnostných prvkov, vrátane čelných a bočných airbagov, hlavové airbagy, aktívne hlavové opierky, ABS, dobre vyladený interaktívny podvozok IDS s dostatkom komfortu aj na nekvalitnejších cestách.

Jazda: Dobre ovládateľný automobil, aj napriek vyššej zadnej časti dobrý odhad pri cúvaní, predvídateľné správanie aj v extrémnych situáciách, na „listovanie“ v ponuke menu si treba trochu zvyknúť. Príjemný a dobre vyladený automobil strednej triedy, s primeranou spotrebou nafty a solídnymi dynamickými parametrami.

Záver: Opel Vectra druhej generácie zaujme nielen odvážnejšími futuristickejšími tvarmi, ale aj ponukou štandardnej výbavy na palube. Tá sa dá rozšíriť o viaceré doplnky, napríklad navigačný systém, CD menič na štyri disky, xenónové svetlomety a podobne. V testovanom automobile tieto doplnky nechýbali a spríjemňovali nám jazdu (navigačný systém sme však pri jazdách po Slovensku nemali možnosť vyskúšať). JOZEF BENÍČEK

plus

l zaujímavý vzhľad

l solídne spracovanie

l motor

l podvozok

mínus

l dlhšie dráhy radenia

l trochu strohý, avšak funkčný interiér

Opel Vectra 2,2 16V DTi

Cena: 899 900 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 2171 cm3

Max. výkon: 92 kW (125 k)/4000 min-1

Max. krút. moment:

280 Nm/1500 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 459,5 x 179,8 x 146 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: 1430 kg

Priemer otáčania: 11,4 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,7/5,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 61 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 206 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,8 s

Uvedenie na trh: jar 2002

Ford Mondeo 2,0 16V TDCi

Cena: 939 000 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 96 kW (131 k)/3800 min-1

Max. krút. moment:

330 Nm/1800 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

473 x 181 x 146 x 275,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1420 kg

Priemer otáčania: 11,1 m

Spotreba (mesto/mimo):

8,1/4,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 59 l

Objem bat. priestoru: 500 l

Max. rýchlosť: 200 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s

Uvedenie na trh: 2000

Volkswagen Passat 1,9 TDI

Cena: 955 600 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1896 cm3

Max. výkon: 96 kW (130 k)/4000 min-1

Max. krút. moment:

310 Nm/1900 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

470,5 x 174,5 x 146 x 270,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1387 kg

Priemer otáčania: 11,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

7,5/4,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 62 l

Objem bat. priestoru: 475 l

Max. rýchlosť: 208 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

Renault Laguna 1,9 dCi

Cena: 818 900 Sk

Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies

Zdvih. objem motora: 1870 cm3

Max. výkon: 88 kW (120 k)/4000 min-1

Max. krút. moment:

270 Nm/2000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor):

457,6 x 177,2 x 143 x 274,5 cm

Pohot. hmotnosť: 1470 kg

Priemer otáčania: 11,5 m

Spotreba (mesto/mimo):

7,2/4,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 70 l

Objem bat. priestoru: 430 l

Max. rýchlosť: 200 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,7 s

Uvedenie na trh: jeseň 2000

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  3. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  4. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  6. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  7. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo
  8. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  1. Super zábava, super deň
  2. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  3. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  4. Čo priznali rodičia?
  5. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  6. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 14 489
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 071
  3. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 8 966
  4. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 630
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 7 014
  6. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 713
  7. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 5 949
  8. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 695
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Dušan Király: Saigon s deravou topánkou
  2. Martin Majzlan: Nepál – kráľovstvo bohov
  3. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Dlhá
  4. Vladimír Benčík: Rím - Tajomstvá Vatikánskych múzeí (1. časť)
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Vasiľov
  6. Alena Miklošová: Road Trip: Z Miami na Key West
  7. Iveta Bakitová: Laponsko - výlet za polárnou žiarou
  8. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Čachtice
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 23 636
  2. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 12 213
  3. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 9 230
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 635
  5. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 792
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 771
  7. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 5 865
  8. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 5 710
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu