SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Starostlivosť o zákazníka považujú odborníci v cestovnom ruchu za prioritu

Štrbské Pleso 21. novembra (TASR) - Starostlivosť o zákazníka označili za prioritu v podmienkach rastúcej konkurencie na trhu cestovného ruchu účastníci ...

Štrbské Pleso 21. novembra (TASR) - Starostlivosť o zákazníka označili za prioritu v podmienkach rastúcej konkurencie na trhu cestovného ruchu účastníci dvojdňovej konferencie, ktorá sa dnes začala na Štrbskom Plese. V kúpeľnom dome Helios diskutuje o podnikovej stratégii a kultúre v hotelierstve, pohostinstve, kúpeľníctve ale aj v cestovných kanceláriách a ďalších cieľových miestach polstovka odborníkov zo Slovenska a Česka.

Prednášajúci v úvode podujatia zdôraznili, že spokojný zákazník je pre hotely a ďalšie zariadenia cestovného ruchu investíciou do budúcnosti. Základom starostlivosti o klientov je zmapovanie ich konkrétnych potrieb a predstáv, ktoré sú motiváciou pri kúpe produktov a služieb.

Podľa organizátorov konferencie z Katedry cestovného ruchu a spoločného stravovania Ekonomickej fakulty banskobystrickej Univerzity Mateja Bela si iba málo firiem na Slovensku uvedomuje prínosy stratégie orientovanej na klienta. Manažéri sú zväčša presvedčení, že svojich zákazníkov dobre poznajú, ale myslieť musia aj na nové skupiny klientov, na meniace sa požiadavky. Pre podnik je dôležité vybrať si strategických zákazníkov, ktorí pomáhajú plniť ekonomické ciele, a tak chránia firmu pred najväčšími konkurentmi. Znamená to vytvárať produkty "šité na mieru", teda určené konkrétnej skupine klientov. Takáto orientácia je nevyhnutná aj s ohľadom na postupujúcu globalizáciu a predpokladaný vstup Slovenska do Európskej únie.

* sv zll

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. 30 rokov slobody
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. 30 rokov slobody
  4. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  5. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  6. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  7. Slováci sú chlebovým národom
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  10. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 291
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 148
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 11 253
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 275
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 10 167
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 9 497
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 433
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 829
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 392
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 6 533