
O desiatej ráno testovacia dráha Fiorano v talianskom Maranelle pomaly ožíva.
Prichádzajú testovací piloti, mechanici. Kontrolujú pristavené monoposty a športové vozy, dohadujú stratégiu.
„Športové autá testujeme stále, ale len 60 dní v roku môžeme ísť nad limit hlučnosti a testovať formulu 1,“ hovorí Alessandra Todeschini a ukazuje nám 3000-metrový okruh so 14 zákrutami, ktorý postavili v roku 1972.
Luxusné kurzy
O pätnásť minút sa začína jeden z kurzov pre klientov slávneho talianskeho výrobcu luxusných a pretekárskych áut. Trvá dva dni a majiteľov Ferrari zdokonalí v technických znalostiach i zručnostiach jazdy.
Na sedem klientov je tu 11 inštruktorov a jeden kurz ich vyjde na 7461 eur. Samozrejme, ubytovanie v 4-hviezdičkovom hoteli, občerstvenie aj na trati a luxusné večere po testoch.
Každý ďalší kurz je náročnejší a drahší. Po štvrtom máte licenciu na jazdca Ferrari. V každej kategórii vám firma zorganizuje preteky na dráhach po celom svete.
Taká súkromná formula 1, na ktorej firma nešetrí. Vyskúšate dráhy v Európe, v Severnej Amerike i v Ázii.
„Neskôr sú aj z našich klientov testovací piloti. Nechýbajú ani ženy. Pred dvoma rokmi bola na testovacej dráhe rýchlejšia manželka ako jej manžel,“ smeje sa Alessandra.
Vo firme Ferrari má organizáciu pretekov pre klientov na starosti práve ona. Minulý rok ich bolo deväť po celom svete.
Nie je to samoúčelné. Ak si klient otestuje iné Ferrari, než má zaparkované doma, a zapáči sa mu to, kúpi si ďalšie luxusné auto. „Podporuje to aj predaj,“ súhlasí Alessandra.
Rekordné tržby
Ferrari je celkom iné Taliansko. Značka, ktorú viackrát označili za najsilnejšiu na trhu, neprežíva najhoršiu ekonomickú krízu, s ktorou bojuje štát už niekoľko rokov.