SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Na Ferrari treba milióny, výšku a váhu. Je úspechom Talianska

Talent nestačí, musíte to vedieť zorganizovať. V tom je Ferrari iné, hovorí veterán Antonio Ghini.

Slávny monopost FerrariSlávny monopost Ferrari (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)


zsilleova.jpg
Z Maranella od našej redaktorky Miriam Zsilleovej

O desiatej ráno testovacia dráha Fiorano v talianskom Maranelle pomaly ožíva.

Prichádzajú testovací piloti, mechanici. Kontrolujú pristavené monoposty a športové vozy, dohadujú stratégiu.

„Športové autá testujeme stále, ale len 60 dní v roku môžeme ísť nad limit hlučnosti a testovať formulu 1,“ hovorí Alessandra Todeschini a ukazuje nám 3000-metrový okruh so 14 zákrutami, ktorý postavili v roku 1972.

sm-0723-005f-muzeum.rw_s900-1-_res.jpg

Luxusné kurzy

Vyberte si dovolenku
Dovolenka.sme.sk
Vyberte si zo širokej ponuky pobytov na dovolenka.sme.sk.
Ceny sú konečné, neprekvapia vás žiadne doplatky.
last_minute.jpg
Foto: Fotolia.com

O pätnásť minút sa začína jeden z kurzov pre klientov slávneho talianskeho výrobcu luxusných a pretekárskych áut. Trvá dva dni a majiteľov Ferrari zdokonalí v technických znalostiach i zručnostiach jazdy.

Na sedem klientov je tu 11 inštruktorov a jeden kurz ich vyjde na 7461 eur. Samozrejme, ubytovanie v 4-hviezdičkovom hoteli, občerstvenie aj na trati a luxusné večere po testoch.

Každý ďalší kurz je náročnejší a drahší. Po štvrtom máte licenciu na jazdca Ferrari. V každej kategórii vám firma zorganizuje preteky na dráhach po celom svete.

Taká súkromná formula 1, na ktorej firma nešetrí. Vyskúšate dráhy v Európe, v Severnej Amerike i v Ázii.

„Neskôr sú aj z našich klientov testovací piloti. Nechýbajú ani ženy. Pred dvoma rokmi bola na testovacej dráhe rýchlejšia manželka ako jej manžel,“ smeje sa Alessandra.

Vo firme Ferrari má organizáciu pretekov pre klientov na starosti práve ona. Minulý rok ich bolo deväť po celom svete.

Nie je to samoúčelné. Ak si klient otestuje iné Ferrari, než má zaparkované doma, a zapáči sa mu to, kúpi si ďalšie luxusné auto. „Podporuje to aj predaj,“ súhlasí Alessandra.

Rekordné tržby

Ferrari je celkom iné Taliansko. Značka, ktorú viackrát označili za najsilnejšiu na trhu, neprežíva najhoršiu ekonomickú krízu, s ktorou bojuje štát už niekoľko rokov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 637
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 386
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 143
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 3 448
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 989
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 292
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 005
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  2. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  3. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  4. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  5. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Kostol sv. Jána Krstiteľa, Pominovec
  8. Natália Šepitková: V Dánsku sa nešibe ani neoblieva. Aké majú veľkonočné zvyky?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 11 243
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 222
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 678
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 119
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 866
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 845
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 086
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 072
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu