Alemanni: Talianska kuchyňa je vo svete vystavená nekalej konkurencii

Ženeva 15. Novembra (TASR) Každý deň na celom svete vznikajú stovky reštaurácií, ktoré vo väčšine prípadov nemajú nič spoločné s Talianskom, iba názov, ...

Ženeva 15. Novembra (TASR) Každý deň na celom svete vznikajú stovky reštaurácií, ktoré vo väčšine prípadov nemajú nič spoločné s Talianskom, iba názov, alebo vystavenú taliansku zástavu vo vnútri. Taliansky minister poľnohospodárstva Gianni Alemanni zastáva názor, že s touto praxou treba skončiť, uvádza v dnešnom čísle švajčiarsky denník Le Temps.

Podľa ministra Alemanniho je talianska gastronómia vystavená v zahraničí nekalej konkurencii a rozsiahlemu falšovaniu pokrmov, čo poškodzuje imidž Talianska. Gianni Alemanni a členovia Medzinárodného združenia talianskych reštaurácií nedávno oznámili, že vzniklo označenie Made in Italy, ktoré sa bude prideľovať reštauračným zariadeniam, rešpektujúcim určitý počet kritérií. Výber bude tvrdý, podotýka Le Temps, lebo predstavitelia uvedenej iniciatívy predpokladajú, že len 20 až 25 percent reštaurácií skutočne dostane značku Made in Italy. Na jej získanie budú musieť zariadenia rešpektovať sedem kritérií. Noviny niektoré z nich uviedli: interiér reštaurácie bude musieť mať konkrétne prvky, poukazujúce na taliansku identitu. Ide o prestieranie, obrusy a aj kútik, v ktorom majú byť vystavené talianske vína a produkty. Suroviny musia pochádzať z Talianska, alebo od miestnych dodávateľov, špecializujúcich sa na talianske produkty. V chladničkách majú byť talianske potraviny a výrobky oddelene od ostatných. Jedlá sa musia pripravovať podľa receptov, pochádzajúcich z Apeninského polostrova. Všetky kritériá budú predstavovať technickú normu, ktorú bude možné upraviť na základe legislatívy, platnej v konkrétnej krajine. Certifikáty má udeľovať kontrolná organizácia.

Pilotná iniciatíva sa má začať v prvom polroku 2003 v Belgicku, uvádza Le Temps.

Majiteľ reštaurácie La Fenice v Ženeve Fabio Zanzottera pokladá túto iniciatívu za zaujímavú. Podľa neho v Ženeve dobrá talianska kuchyňa nie je veľmi známa. Ľudia si ju spájajú s pizzami a cestovinami. Napriek tomu ani pizzerie neponúkajú skutočne talianske jedlá. Fabio Zanzottera pokladá niektoré požiadavky za prehnané, napríklad oddeľovanie talianskych produktov od iných.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 382
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 548
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 153
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 045
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 426
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 285
  7. Kam do tepla v januári? 2 288
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 895
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 153