SME
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Diaľničných známok má byť dosť

BRATISLAVA - Hoci diaľničné známky na budúci rok zostanú v cenách tohto roka, ministerstvo dopravy zmenilo spôsob výberu ich predajcov. Niektorí z nich varujú, že zmeny podmienok na pridelenie predajnej licencie môžu ohroziť dostupnosť známok.

Kľúčovou zmenou je zavedenie povinnej záruky vo výške 30 miliónov korún. Tú musí zložiť každý, kto chce aj na budúci rok distribuovať diaľničné známky. „Hlavným cieľom garancie je zabezpečiť finančnú disciplínu predajcov a znížiť ich počet. Tým sa zjednoduší ich evidencia a manipulácia,“ vysvetlil Peter Hronský, hlavný radca odboru spoplatnenia diaľnic z ministerstva dopravy. Tento rok mali s ministerstvom uzavreté distribútorské zmluvy tri desiatky firiem. Podľa Hronského je to v porovnaní s európskymi predajcami nepomerne veľa. „Aj v Českej republike fungujú len traja,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Niektorí predajcovia, ktorých oslovil denník SME, ale varujú, že menší počet predajcov bude znamenať menej predajných miest s nálepkami a problémy s ich dostupnosťou. „Garanciu nedokážeme splniť, takže zo skupiny predajcov vypadneme. Svoje predajné miesta ale neposkytneme tým, ktorí sa s ministerstvom dohodnú,“ upozornil šéf distribútorskej firmy, ktorý nechcel zverejniť svoje meno, pretože sa obáva dôsledkov voči svojej spoločnosti. Voči štátu pripravuje žalobu, pretože pochybuje o oprávnenosti zavedenia garancie. Podobne sa chcú zachovať aj ďalšie firmy, ale všetky si želali zostať v anonymite.

„Verím, že predajné miesta sa nakoniec podarí získať,“ oponoval Hronský. Medzi firmami, ktoré garanciu nezložia a prestanú byť distribútormi, sú aj také, ktoré sa dohodnú s vybranými distribútormi a za niekoľkopercentnú províziu im umožnia predávať nálepky vo svojich predajniach. „Musím sa prispôsobiť situácii. Môžem byť nahnevaný, ale obchod musí pokračovať. Bolo by odo mňa nefér voči motoristom neposkytnúť kapacity,“ podotkol Vladimír Škrabák za firmu Pontón, ktorá má na slovenskom-českom pomedzí štyri predajne. Aj on však ministerstvu vyčíta, že garancia je likvidačná.

SkryťVypnúť reklamu

Predaj diaľničných nálepiek v minulosti sprevádzali podvody. Niektoré firmy si ich od ministerstva prevzali s vedomím, že nezaplatia a predávali pod cenu s tým, že si celý výťažok nechali. Podľa Hronského dosiahla suma nezaplatených známok približne 100 miliónov korún. „Tento rok je zatiaľ disciplína distribútorov v poriadku,“ doplnil Hronský.

Z diaľničných nálepiek, ktorých dostupnosť je dôležitá najmä na čerpacích staniciach, hraničných priechodoch a diaľniciach, očakáva ministerstvo príjem približne 600 miliónov korún.

JURAJ JAVORSKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 989
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 724
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 152
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 259
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 878
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 636
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  2. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  3. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  4. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Kostol sv. Jána Krstiteľa, Pominovec
  8. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 367
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 397
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 294
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 553
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 910
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 484
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 286
  8. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma 1 966
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu