V 5-kilometrovom rade pri Kútoch trávia kamionisti čas fajčením i stávkami

Kúty 6. novembra (TASR) - Takmer päťkilometrový rad kamiónov sa vytvoril do stredajšieho popoludnia na diaľničnom hraničnom priechode medzi Slovenskou ...

Kúty 6. novembra (TASR) - Takmer päťkilometrový rad kamiónov sa vytvoril do stredajšieho popoludnia na diaľničnom hraničnom priechode medzi Slovenskou a Českou republikou. Kilometráž kamiónového "hada" však reálne bola oveľa väčšia, pretože na mnohých úsekoch stáli nákladné vozidlá vedľa seba, čím značne skomplikovali prechod osobným autám. "Vidím to tak na osem až desať hodín, a to som optimista" odhadol dobu čakania vodič Josef Bernát z Kútnej Hory z Českej republiky, ktorý stál so svojím kamiónom asi dva kilometre od colnice.

V rade čakajúcich sa nachádzali prevažne kamióny z Maďarska, Poľska, Slovenska a ČR. Zatiaľ pokojní vodiči si čas krátili pofajčievaním, rozhovormi, a tiež stávkami, ako dlho budú čakať na vybavenie. "Najhoršie je to s toaletami, ale už som zostal uviaznutý na hraniciach i dva dni. Preto keď hovorím o niekoľkých hodinách, je to v podstate výhra, aj keď musím čakať s prázdnym vozidlom," konštatoval Bernát, ktorý je šoférom z povolania už 20 rokov. A ako si zaspomínal, "keď som začínal, nadávali sme, už keď na hraniciach čakali tri kamióny. No vidíte a po revolúcii sme si zvykli aj na niekoľko hodín, pretože rovnaké je to aj na západe."

Vodiči sa zhodli, že takéto situácie sa na diaľničnom priechode opakujú často od polovice októbra, keď uzavreli pre kamióny hraničný priechod v Hodoníne. "Tam vybavili denne približne 300 vozidiel, no a teraz to všetko ide sem," priblížil Bernát. Uzavretím priechodu vyhoveli colníci už desať rokov trvajúcim sťažnostiam obyvateľov Hodonínu, ktorým dlhé kolóny kamiónov v uliciach značne komplikovali život. Nákladné vozidlá sa tak na tento priechod vrátia až po modernizácii vybavovacieho priestoru na slovenskej strane.

*jm ph /k dispozícii je fotoreportáž/

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 599
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 021
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 657
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 328
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 423
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 947
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 885
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 807
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 792
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346