SME
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

V 5-kilometrovom rade pri Kútoch trávia kamionisti čas fajčením i stávkami

Kúty 6. novembra (TASR) - Takmer päťkilometrový rad kamiónov sa vytvoril do stredajšieho popoludnia na diaľničnom hraničnom priechode medzi Slovenskou ...

Kúty 6. novembra (TASR) - Takmer päťkilometrový rad kamiónov sa vytvoril do stredajšieho popoludnia na diaľničnom hraničnom priechode medzi Slovenskou a Českou republikou. Kilometráž kamiónového "hada" však reálne bola oveľa väčšia, pretože na mnohých úsekoch stáli nákladné vozidlá vedľa seba, čím značne skomplikovali prechod osobným autám. "Vidím to tak na osem až desať hodín, a to som optimista" odhadol dobu čakania vodič Josef Bernát z Kútnej Hory z Českej republiky, ktorý stál so svojím kamiónom asi dva kilometre od colnice.

SkryťVypnúť reklamu

V rade čakajúcich sa nachádzali prevažne kamióny z Maďarska, Poľska, Slovenska a ČR. Zatiaľ pokojní vodiči si čas krátili pofajčievaním, rozhovormi, a tiež stávkami, ako dlho budú čakať na vybavenie. "Najhoršie je to s toaletami, ale už som zostal uviaznutý na hraniciach i dva dni. Preto keď hovorím o niekoľkých hodinách, je to v podstate výhra, aj keď musím čakať s prázdnym vozidlom," konštatoval Bernát, ktorý je šoférom z povolania už 20 rokov. A ako si zaspomínal, "keď som začínal, nadávali sme, už keď na hraniciach čakali tri kamióny. No vidíte a po revolúcii sme si zvykli aj na niekoľko hodín, pretože rovnaké je to aj na západe."

Vodiči sa zhodli, že takéto situácie sa na diaľničnom priechode opakujú často od polovice októbra, keď uzavreli pre kamióny hraničný priechod v Hodoníne. "Tam vybavili denne približne 300 vozidiel, no a teraz to všetko ide sem," priblížil Bernát. Uzavretím priechodu vyhoveli colníci už desať rokov trvajúcim sťažnostiam obyvateľov Hodonínu, ktorým dlhé kolóny kamiónov v uliciach značne komplikovali život. Nákladné vozidlá sa tak na tento priechod vrátia až po modernizácii vybavovacieho priestoru na slovenskej strane.

SkryťVypnúť reklamu

*jm ph /k dispozícii je fotoreportáž/

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 013
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 231
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 027
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 275
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 831
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 654
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 921
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  2. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  3. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  4. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Lubo Repka: Ingapirca je najvýznamnejšia archeologická lokalita v Ekvádore
  8. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 384
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 466
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 900
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 520
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 056
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 483
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 377
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 147
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu