V 5-kilometrovom rade pri Kútoch trávia kamionisti čas fajčením i stávkami

Kúty 6. novembra (TASR) - Takmer päťkilometrový rad kamiónov sa vytvoril do stredajšieho popoludnia na diaľničnom hraničnom priechode medzi Slovenskou ...

Kúty 6. novembra (TASR) - Takmer päťkilometrový rad kamiónov sa vytvoril do stredajšieho popoludnia na diaľničnom hraničnom priechode medzi Slovenskou a Českou republikou. Kilometráž kamiónového "hada" však reálne bola oveľa väčšia, pretože na mnohých úsekoch stáli nákladné vozidlá vedľa seba, čím značne skomplikovali prechod osobným autám. "Vidím to tak na osem až desať hodín, a to som optimista" odhadol dobu čakania vodič Josef Bernát z Kútnej Hory z Českej republiky, ktorý stál so svojím kamiónom asi dva kilometre od colnice.

V rade čakajúcich sa nachádzali prevažne kamióny z Maďarska, Poľska, Slovenska a ČR. Zatiaľ pokojní vodiči si čas krátili pofajčievaním, rozhovormi, a tiež stávkami, ako dlho budú čakať na vybavenie. "Najhoršie je to s toaletami, ale už som zostal uviaznutý na hraniciach i dva dni. Preto keď hovorím o niekoľkých hodinách, je to v podstate výhra, aj keď musím čakať s prázdnym vozidlom," konštatoval Bernát, ktorý je šoférom z povolania už 20 rokov. A ako si zaspomínal, "keď som začínal, nadávali sme, už keď na hraniciach čakali tri kamióny. No vidíte a po revolúcii sme si zvykli aj na niekoľko hodín, pretože rovnaké je to aj na západe."

Vodiči sa zhodli, že takéto situácie sa na diaľničnom priechode opakujú často od polovice októbra, keď uzavreli pre kamióny hraničný priechod v Hodoníne. "Tam vybavili denne približne 300 vozidiel, no a teraz to všetko ide sem," priblížil Bernát. Uzavretím priechodu vyhoveli colníci už desať rokov trvajúcim sťažnostiam obyvateľov Hodonínu, ktorým dlhé kolóny kamiónov v uliciach značne komplikovali život. Nákladné vozidlá sa tak na tento priechod vrátia až po modernizácii vybavovacieho priestoru na slovenskej strane.

*jm ph /k dispozícii je fotoreportáž/

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 022
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 979
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 039
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 545
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 642
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 294
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 267
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 045
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 033
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 949