SME

V 5-kilometrovom rade pri Kútoch trávia kamionisti čas fajčením i stávkami

Kúty 6. novembra (TASR) - Takmer päťkilometrový rad kamiónov sa vytvoril do stredajšieho popoludnia na diaľničnom hraničnom priechode medzi Slovenskou ...

Kúty 6. novembra (TASR) - Takmer päťkilometrový rad kamiónov sa vytvoril do stredajšieho popoludnia na diaľničnom hraničnom priechode medzi Slovenskou a Českou republikou. Kilometráž kamiónového "hada" však reálne bola oveľa väčšia, pretože na mnohých úsekoch stáli nákladné vozidlá vedľa seba, čím značne skomplikovali prechod osobným autám. "Vidím to tak na osem až desať hodín, a to som optimista" odhadol dobu čakania vodič Josef Bernát z Kútnej Hory z Českej republiky, ktorý stál so svojím kamiónom asi dva kilometre od colnice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V rade čakajúcich sa nachádzali prevažne kamióny z Maďarska, Poľska, Slovenska a ČR. Zatiaľ pokojní vodiči si čas krátili pofajčievaním, rozhovormi, a tiež stávkami, ako dlho budú čakať na vybavenie. "Najhoršie je to s toaletami, ale už som zostal uviaznutý na hraniciach i dva dni. Preto keď hovorím o niekoľkých hodinách, je to v podstate výhra, aj keď musím čakať s prázdnym vozidlom," konštatoval Bernát, ktorý je šoférom z povolania už 20 rokov. A ako si zaspomínal, "keď som začínal, nadávali sme, už keď na hraniciach čakali tri kamióny. No vidíte a po revolúcii sme si zvykli aj na niekoľko hodín, pretože rovnaké je to aj na západe."

Vodiči sa zhodli, že takéto situácie sa na diaľničnom priechode opakujú často od polovice októbra, keď uzavreli pre kamióny hraničný priechod v Hodoníne. "Tam vybavili denne približne 300 vozidiel, no a teraz to všetko ide sem," priblížil Bernát. Uzavretím priechodu vyhoveli colníci už desať rokov trvajúcim sťažnostiam obyvateľov Hodonínu, ktorým dlhé kolóny kamiónov v uliciach značne komplikovali život. Nákladné vozidlá sa tak na tento priechod vrátia až po modernizácii vybavovacieho priestoru na slovenskej strane.

SkryťVypnúť reklamu

*jm ph /k dispozícii je fotoreportáž/

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 462
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 809
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 620
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 785
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 437
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 435
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 729
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu