
Takto spali vo vozňoch neďaleko Paríža turisti vo vlaku Eurostar. FOTO - TASR/AP
Najväčšie problémy mali s víchricou železničiari. Podľa prvých odhadov poisťovne Allianz napáchal vietor v Nemecku škody za 80 miliónov eur. Zaznamenali tu aj najviac obetí - až 11 - a zranenia najmenej 50 ľudí. Len železničná spoločnosť Deutsche Bahn odhaduje škody na koľajniciach okolo desiatich miliónov eur.
Následky víchrice odstraňovali aj francúzske železnice, ktoré museli v pondelok prerušiť dopravu medzinárodných rýchlikov Eurostar jazdiacich eurotunelom z Paríža a Bruselu do Londýna. Niekoľko stoviek cestujúcich muselo stráviť noc pri Lille vo vagónoch súprav alebo v hoteloch, pretože morská soľ vyzrážaná na trolejových drôtoch spôsobovala skraty.
Problémy s dodávkou elektrickej energie sa začali objavovať až večer, keď soľ nafúkaná na vodičoch zvlhla. Celkom postihli poruchy 15 súprav rýchlovlakov, z ktorých väčšina mala ísť smerom na Paríž. Po dokončení čistiacich prác na elektrickom vedení sa včera obnovila železničná premávka aj na trati do Londýna a Bruselu.
Veľké problémy má stále poľská železnica a vlaky ešte aj včera premávali s výrazným meškaním a niektoré trasy zostávali úplne neprejazdné. Bez elektrickej energie zostali veľké územia.
Zábavne pôsobí problém, ktorý po víchriciach rieši britská armáda. „Ktokoľvek ste náhodou videli letieť okolo nafukovací tank, prosím, dajte nám vedieť. Radi by sme ho dostali späť,“ vyhlásil hovorca britskej armády David Webb. „Vypožičali sme si šesť nafukovacích tankov od Kráľovského letectva a radi by sme mu šesť zase vrátili. Ale máme ich len päť“.
Nafukovací tank, s ktorým obvykle musia manipulovať traja muži, bol súčasťou víkendového cvičenia vo Walese. Po silnom poryve vetra sa jeden z tankov odtrhol a odletel na neznáme miesto. Nafukovacie tanky a delostrelectvo sa pri vojenských cvičeniach využívajú ako makety, ktoré musia vojenské hliadky nájsť. Armáda ich používa nielen preto, že sú menej životu nebezpečné, ale aj preto, že sú ohľaduplnejšie k životnému prostrediu.
(čtk, tasr, mm)