SME

Na víchrice doplatili železnice

BERLÍN, PARÍŽ, LONDÝN - Európa včera rátala škody po víchriciach, pri ktorých zomrelo viac ako 30 ľudí. Materiálne škody sú obrovské a včera pokračovalo odstraňovanie následkov vetra dosahujúceho rýchlosť až 180 kilometrov za hodinu.


Takto spali vo vozňoch neďaleko Paríža turisti vo vlaku Eurostar. FOTO - TASR/AP


Najväčšie problémy mali s víchricou železničiari. Podľa prvých odhadov poisťovne Allianz napáchal vietor v Nemecku škody za 80 miliónov eur. Zaznamenali tu aj najviac obetí - až 11 - a zranenia najmenej 50 ľudí. Len železničná spoločnosť Deutsche Bahn odhaduje škody na koľajniciach okolo desiatich miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Následky víchrice odstraňovali aj francúzske železnice, ktoré museli v pondelok prerušiť dopravu medzinárodných rýchlikov Eurostar jazdiacich eurotunelom z Paríža a Bruselu do Londýna. Niekoľko stoviek cestujúcich muselo stráviť noc pri Lille vo vagónoch súprav alebo v hoteloch, pretože morská soľ vyzrážaná na trolejových drôtoch spôsobovala skraty.

SkryťVypnúť reklamu

Problémy s dodávkou elektrickej energie sa začali objavovať až večer, keď soľ nafúkaná na vodičoch zvlhla. Celkom postihli poruchy 15 súprav rýchlovlakov, z ktorých väčšina mala ísť smerom na Paríž. Po dokončení čistiacich prác na elektrickom vedení sa včera obnovila železničná premávka aj na trati do Londýna a Bruselu.

Veľké problémy má stále poľská železnica a vlaky ešte aj včera premávali s výrazným meškaním a niektoré trasy zostávali úplne neprejazdné. Bez elektrickej energie zostali veľké územia.

Zábavne pôsobí problém, ktorý po víchriciach rieši britská armáda. „Ktokoľvek ste náhodou videli letieť okolo nafukovací tank, prosím, dajte nám vedieť. Radi by sme ho dostali späť,“ vyhlásil hovorca britskej armády David Webb. „Vypožičali sme si šesť nafukovacích tankov od Kráľovského letectva a radi by sme mu šesť zase vrátili. Ale máme ich len päť“.

SkryťVypnúť reklamu

Nafukovací tank, s ktorým obvykle musia manipulovať traja muži, bol súčasťou víkendového cvičenia vo Walese. Po silnom poryve vetra sa jeden z tankov odtrhol a odletel na neznáme miesto. Nafukovacie tanky a delostrelectvo sa pri vojenských cvičeniach využívajú ako makety, ktoré musia vojenské hliadky nájsť. Armáda ich používa nielen preto, že sú menej životu nebezpečné, ale aj preto, že sú ohľaduplnejšie k životnému prostrediu.

(čtk, tasr, mm)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 385
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 600
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 561
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 250
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 911
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 796
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 355
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 742
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 312
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 204
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 465
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 684
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 214
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 284
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 799
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu