SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Druhá generácia terénneho „kombíka“ - Subaru Forester

Špecialista na vozidlá s permanentným pohonom všetkých kolies uvádza na náš trh druhú generáciu terénneho „kombíka“. Nové vozidlo je bezpečnejšie, úspornejšie a priestrannejšie než predchodca.

Kompletne prepracovaný dizajn spolu s aktuálnou technikou dodávajú autu novú sviežosť a výrazne by mali zvýšiť jeho predaj. Najväčší pokrok badať pri pohľade zozadu. Doterajšia horizontálne rozdelená zadná časť charakteristická mäkkými kontúrami je úplne nová, zvýraznená prísne vedenou líniou. Široký zadný nárazník a do strán vytiahnuté blatníky dodávajú novému Foresteru ešte terénnejší vzhľad ako doteraz. Vpredu sú rozdiely nepatrné. Výraznú prednú masku s väčším firemným logom uprostred lemujú pod čírim krycím sklom združené smerové, parkovacie, diaľkové a nové halogénové stretávacie svetlá. Reflektory do hmly integrované v prednom nárazníku majú teraz okrúhly tvar. Nový Forester poháňa osvedčený plochý 2 l motor s atmosférickým nasávaním alebo prepĺňaním valcov výkonu 125 a 177 k s najväčším krútiacim momentom 184 Nm pri otáčkach 3600 l/min, resp. 245 Nm pri otáčkach 3200 l/min. Vďaka zmenenému časovaniu ventilov, optimalizovanému treniu v piestoch, zníženej hmotnosti vozidla aj zlepšením v aerodynamike klesla spotreba paliva o 12% pri motore s atmosférickým nasávaním a o takmer 8 % v prípade prepĺňanej verzie pri prakticky nezmenených jazdných výkonoch. Početné zmeny nastali aj v štruktúre karosérie. Spevnené boli základné elementy kabíny cestujúcich. Novinkou je pomocný rám vpredu, ktorý zvyšuje tuhosť karosérie v tejto oblasti o 60% a zlepšuje správanie sa auta pri čelnom náraze. Rozšírený bezpečnostný balík obsahuje nové vysoko presné senzory airbagov, adaptívne čelné airbagy a veľkoobjemové bočné airbagy chrániace hlavu i hruď pasažierov vpredu, aktívne opierky hláv v predných sedadlách rovnakej konštrukcie ako používajú autá Saab a Opel aj úchyty detskej sedačky Isofix. V prípade celkovej hmotnosti auta Subaru kompenzuje všetky tieto opatrenia použitím väčšieho množstva hliníka. Zhotovené sú z neho predná kapota a nosníky predného i zadného nárazníka. Výsledkom je celková hmotnosť znížená o 30 kg. Napriek nezmenenému rázvoru náprav (2525 mm) a dĺžke skrátenej o 10 mm (4450mm) ponúka nový Forester viac miesta. Cestujúci vzadu majú na kolená o 25 mm dlhší priestor, ktorý zvyšuje ich komfort a väčšia medzera medzi rámom dverí a sedadlom uľahčuje ich nastupovanie. Objem batožinového priestoru sa zmenšil o 18 l na 387 l. O dôkladnom využití vnútorného priestoru svedčí objem po sklopení zadných sedadiel dosahujúci 1595 l, čo je o 70 l viac ako u predchodcu. Širší rozchod kolies, robustnejšie stabilizátory a spevnené úchytné body predstavujú len niektoré zlepšenia na podvozku. Predné kolesá visia na priečnych trojuholníkových ramenách, zadné vedie viacprvková náprava. Spomenúť treba aj prepracované tlmiče pruženia vybavené dodatkovými pružinami obmedzujúcimi výšku prepruženia. Na osvedčenej, jednoduchej ale vysoko efektívnej kombinácii motora typu Boxer s protibežnými piestami a permanentným pohonom všetkých kolies (pri verzii 2,0 s manuálnou prevodovkou doplnenou prídavnou redukciou Dual-Range) sa nič nezmenilo. Forester dostanete s 5-stupňovou manuálnou alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Prvá z nich má zvláštne zariadenie, ktoré pri rozjazde v kopci nahrádza ručnú brzdu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 582
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 580
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 4 049
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 3 874
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 944
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 204
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 004
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  2. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  3. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  4. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  5. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Kostol sv. Jána Krstiteľa, Pominovec
  8. Natália Šepitková: V Dánsku sa nešibe ani neoblieva. Aké majú veľkonočné zvyky?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 12 084
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 205
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 878
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 863
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 075
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 937
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 127
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 068
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu