SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Polo zaujalo novým desingom v štýle malého Lupa

Štvrtá generácia malého auta patrí medzi úspešné modely. Len z predchádzajúcej generácie sa vyrobilo vyše 3 milióny kusov. Tento rok plánuje automobilka predať celkom 450 000 vozidiel novej generácie. Časť z nich zbehla z výrobnej linky VW Slovakia v ...

Štvrtá generácia malého auta patrí medzi úspešné modely. Len z predchádzajúcej generácie sa vyrobilo vyše 3 milióny kusov. Tento rok plánuje automobilka predať celkom 450 000 vozidiel novej generácie. Časť z nich zbehla z výrobnej linky VW Slovakia v Bratislave.

V 2- a 4-dverovom prevedení predávaný model kladie nové nároky na kvalitu jeho výroby a materiálov a zákazníkom ponúka vyšší stupeň komfortu, pasívnej bezpečnosti a modernejšie poháňacie ústrojenstvo. Dva zo 7 sporovlivých a agilných motorov (4 zážihové a 3 vznetové agregáty výkonu od 40 do 74 kW, teda od 55 do 100 k) sú úplne nové. Ako ôsmy v poradí pribudne v priebehu tohto roka ďalší úplne nový a mimoriadne úsporný zážihový motor s priamym vstrekovaním benzínu FSI a výkonom 63 kW (85 k). Všetky benzínové agregáty spĺňajú prísnu emisnú normu EU-4 a oba prepĺňané naftové motory TDI vyhovujú norme D4.

Podvozok s novou ľahkou tuhou zadnou nápravou so spriahnutými kyvadlovými ramenami a nezávislým zavesením a odpružením predných kolies na podperách McPherson je agilný a bezpečný. Súčasťou sériovej výbavy je protiblokovací systém bŕzd ABS a elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBV. Každé Polo má v sériovej výbave aj elektrohydraulický posilňovač riadenia. Jeho účinok závisí od rýchlosti jazdy a hmotnosti vozidla. Volant sa aj bez príplatku dá nastaviť horizontálnym i vertikálnym smerom.

Karoséria zhotovená z obojstranne pozinkovaných plechov je teraz o 33 % tuhšia než predtým. Vykazuje teda vo svojej triede zatiaľ nedosiahnutý stupeň a blíži sa úrovni áut strednej triedy. Táto skutočnosť prispieva k zachovaniu vysokej stálej hodnoty a pasívnej bezpečnosti auta. Polo štvrtej generácie s rezervou spĺňa všetky platné bezpečnostné normy. Základ čo najúčinnejšej ochrany cestujúcich tvoria náročné dopravno-bezpečnostné výskumy a bezpečnostná filozofia zaručujúca pri akejkoľvek dopravnej nehode dostatočný priestor na prežitie. Proti prehrdzaveniu dáva VW aj na tento model 12-ročnú záruku. Okrem toho motory novej generácie Pola sú zvlášť nenáročné na údržbu, pretože pevné inšpekčné termíny už neexistujú. Na bežnú údržbu upozorní vodiča kontrolné svetlo. To sa v prípade zážihových motorov rozsvieti najneskôr po 2 rokoch alebo najazdení 30 000 km. Autá s naftovými motormi môžu medzi jednotlivými intervalmi údržby najazdiť dokonca až 50 000 km!

Priestranný interiér osloví motoristu nielen veľmi dobrou ergonómiou, ale aj pocitom vysokej kvality. Podľa stupňa výbavy môže mať nové Polo až 16 odkladacích priestorov. Na zvýšenie pohodlia použil VW sčasti jedinečné technológie. Napríklad na objednávku dodávaná poloautomatická klimatizačná sústava Climatic sama udržuje v kabíne rovnakú teplotnú úroveň a manuálne sa v nej nastavujú len výduchy. Teplotu vzduchu v nej ovplyvňuje novodobý externe regulovaný chladiaci kompresor tak ako v plnoautomatickej sústave Climatronic, ktorý spotrebuje výrazne menej energie a tak prispieva k znižovaniu palivovej spotreby.

Polo poskytuje úplne nový obraz aj z hľadiska dizajnu a vonkajších parametrov. Napriek tomu, že si stále zachováva kompaktné rozmery, vo všetkých smeroch je väčší. Dĺžkou 3897 mm prekonáva svojho predchodcu o 154 mm. To isté sa týka aj jeho výšky (plus 47 mm) a šírky (plus 18 mm). Väčšie vonkajšie rozmery sa premietli aj do dizajnu a vnútorného priestoru kabíny. Polo má priateľské ale zároveň suverénne tvary karosérie, ktoré ho aj zo štylistickej stránky radia medzi menšie Lupo a väčší Golf. Zadná časť má síce svojskú ale pre značku VW typickú kolmú zadnú časť s krátkym previsom karosérie, ktorý zvýrazňuje dynamiku a vysokú funkčnosť. Pri pohľade zboku sa 2- a 4-dverová verzia od seba výraznejšie líšia než doposiaľ. Prvú z nich charakterizuje stúpajúca spodná línia okien pripomínajúca športové kupé. Druhá má teraz po prvý raz v zadnom stĺpiku ležiace tretie bočné okno zvýrazňujúce novú dimenziu tohto modelového radu. Polo novej generácie je praktické vozidlo. Má dokorán sa otvárajúce dvere a v 2-dverovej verzii po prvý raz v tomto segmente použité a za príplatok dodávané posúvateľné predné sedadlá s funkciou Easy entry uľahčujúcou nastupovanie dozadu, veľkorysé až po strechu siahajúce zadné veko, pod ktoré sa pohodlne vmestí aj pasažier merajúci 1,90 m a je z neho dobrý výhľad na všetky strany.

Najväčšie prekvapenie vás ale čaká po prvom nastúpení do auta. Po zatvorení dverí vzniká totiž otázka v akom segmente áut to práve sedíte. Príčinou sú dobré priestorové pomery, novo navrhnuté sedadlá, prehľadne členená prístrojová doska, ergonomicky rozmiestnené ovládacie prvky a kvalita použitých materiálov. Všetky tieto elementy sú natoľko presvedčivé, že posúvajú nové Polo do vyššieho segmentu. Batožinový priestor pojme v základnej konštelácii 270 l a sklopením zadných sedadiel ho zväčšíte na 1030 l.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 553
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 11 991
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 649
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 930
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 9 229
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 749
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 869
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 357
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 117
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 364