SME
Štvrtok, 18. august, 2022 | Meniny má Elena, Helena

Polo zaujalo novým desingom v štýle malého Lupa

Štvrtá generácia malého auta patrí medzi úspešné modely. Len z predchádzajúcej generácie sa vyrobilo vyše 3 milióny kusov. Tento rok plánuje automobilka predať celkom 450 000 vozidiel novej generácie. Časť z nich zbehla z výrobnej linky VW Slovakia v ...

Štvrtá generácia malého auta patrí medzi úspešné modely. Len z predchádzajúcej generácie sa vyrobilo vyše 3 milióny kusov. Tento rok plánuje automobilka predať celkom 450 000 vozidiel novej generácie. Časť z nich zbehla z výrobnej linky VW Slovakia v Bratislave.

V 2- a 4-dverovom prevedení predávaný model kladie nové nároky na kvalitu jeho výroby a materiálov a zákazníkom ponúka vyšší stupeň komfortu, pasívnej bezpečnosti a modernejšie poháňacie ústrojenstvo. Dva zo 7 sporovlivých a agilných motorov (4 zážihové a 3 vznetové agregáty výkonu od 40 do 74 kW, teda od 55 do 100 k) sú úplne nové. Ako ôsmy v poradí pribudne v priebehu tohto roka ďalší úplne nový a mimoriadne úsporný zážihový motor s priamym vstrekovaním benzínu FSI a výkonom 63 kW (85 k). Všetky benzínové agregáty spĺňajú prísnu emisnú normu EU-4 a oba prepĺňané naftové motory TDI vyhovujú norme D4.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok s novou ľahkou tuhou zadnou nápravou so spriahnutými kyvadlovými ramenami a nezávislým zavesením a odpružením predných kolies na podperách McPherson je agilný a bezpečný. Súčasťou sériovej výbavy je protiblokovací systém bŕzd ABS a elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBV. Každé Polo má v sériovej výbave aj elektrohydraulický posilňovač riadenia. Jeho účinok závisí od rýchlosti jazdy a hmotnosti vozidla. Volant sa aj bez príplatku dá nastaviť horizontálnym i vertikálnym smerom.

Karoséria zhotovená z obojstranne pozinkovaných plechov je teraz o 33 % tuhšia než predtým. Vykazuje teda vo svojej triede zatiaľ nedosiahnutý stupeň a blíži sa úrovni áut strednej triedy. Táto skutočnosť prispieva k zachovaniu vysokej stálej hodnoty a pasívnej bezpečnosti auta. Polo štvrtej generácie s rezervou spĺňa všetky platné bezpečnostné normy. Základ čo najúčinnejšej ochrany cestujúcich tvoria náročné dopravno-bezpečnostné výskumy a bezpečnostná filozofia zaručujúca pri akejkoľvek dopravnej nehode dostatočný priestor na prežitie. Proti prehrdzaveniu dáva VW aj na tento model 12-ročnú záruku. Okrem toho motory novej generácie Pola sú zvlášť nenáročné na údržbu, pretože pevné inšpekčné termíny už neexistujú. Na bežnú údržbu upozorní vodiča kontrolné svetlo. To sa v prípade zážihových motorov rozsvieti najneskôr po 2 rokoch alebo najazdení 30 000 km. Autá s naftovými motormi môžu medzi jednotlivými intervalmi údržby najazdiť dokonca až 50 000 km!

SkryťVypnúť reklamu

Priestranný interiér osloví motoristu nielen veľmi dobrou ergonómiou, ale aj pocitom vysokej kvality. Podľa stupňa výbavy môže mať nové Polo až 16 odkladacích priestorov. Na zvýšenie pohodlia použil VW sčasti jedinečné technológie. Napríklad na objednávku dodávaná poloautomatická klimatizačná sústava Climatic sama udržuje v kabíne rovnakú teplotnú úroveň a manuálne sa v nej nastavujú len výduchy. Teplotu vzduchu v nej ovplyvňuje novodobý externe regulovaný chladiaci kompresor tak ako v plnoautomatickej sústave Climatronic, ktorý spotrebuje výrazne menej energie a tak prispieva k znižovaniu palivovej spotreby.

Polo poskytuje úplne nový obraz aj z hľadiska dizajnu a vonkajších parametrov. Napriek tomu, že si stále zachováva kompaktné rozmery, vo všetkých smeroch je väčší. Dĺžkou 3897 mm prekonáva svojho predchodcu o 154 mm. To isté sa týka aj jeho výšky (plus 47 mm) a šírky (plus 18 mm). Väčšie vonkajšie rozmery sa premietli aj do dizajnu a vnútorného priestoru kabíny. Polo má priateľské ale zároveň suverénne tvary karosérie, ktoré ho aj zo štylistickej stránky radia medzi menšie Lupo a väčší Golf. Zadná časť má síce svojskú ale pre značku VW typickú kolmú zadnú časť s krátkym previsom karosérie, ktorý zvýrazňuje dynamiku a vysokú funkčnosť. Pri pohľade zboku sa 2- a 4-dverová verzia od seba výraznejšie líšia než doposiaľ. Prvú z nich charakterizuje stúpajúca spodná línia okien pripomínajúca športové kupé. Druhá má teraz po prvý raz v zadnom stĺpiku ležiace tretie bočné okno zvýrazňujúce novú dimenziu tohto modelového radu. Polo novej generácie je praktické vozidlo. Má dokorán sa otvárajúce dvere a v 2-dverovej verzii po prvý raz v tomto segmente použité a za príplatok dodávané posúvateľné predné sedadlá s funkciou Easy entry uľahčujúcou nastupovanie dozadu, veľkorysé až po strechu siahajúce zadné veko, pod ktoré sa pohodlne vmestí aj pasažier merajúci 1,90 m a je z neho dobrý výhľad na všetky strany.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčšie prekvapenie vás ale čaká po prvom nastúpení do auta. Po zatvorení dverí vzniká totiž otázka v akom segmente áut to práve sedíte. Príčinou sú dobré priestorové pomery, novo navrhnuté sedadlá, prehľadne členená prístrojová doska, ergonomicky rozmiestnené ovládacie prvky a kvalita použitých materiálov. Všetky tieto elementy sú natoľko presvedčivé, že posúvajú nové Polo do vyššieho segmentu. Batožinový priestor pojme v základnej konštelácii 270 l a sklopením zadných sedadiel ho zväčšíte na 1030 l.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  2. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  3. Agrokomplex 2022
  4. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  5. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  6. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  8. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 35 479
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 663
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 277
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 361
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 4 313
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 129
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 894
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 116
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  3. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Soňa Fröhlichová: Na švajčiarskej hore Mont Fort servírujú syrové fondue vo výške 3300 metrov nad morom
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 665
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 439
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 950
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 082
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 890
  6. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 779
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 778
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 666
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu