SME
Piatok, 24. máj , 2019

Ľubovniansky hrad s okolím prilákal opäť viac turistov

Ľubovnianske múzeum navštívilo vlani o 12 percent turistov viac ako v roku 2012. Najviac lákal hrad.

(Zdroj: SITA/Radoslav Maťaš)

STARÁ ĽUBOVŇA. Návštevnosť Ľubovnianskeho múzea (ĽM) mala v roku 2013 opäť progresívny charakter.

"V mesiacoch január až december 2013 sme zaznamenali 12-percentný nárast oproti roku 2012. Vlani navštívilo Ľubovnianske múzeum celkom 132 760 ľudí," informoval riaditeľ ĽM Dalibor Mikulík.

Počas letnej turistickej sezóny minulého roku zaznamenali 10-percentný nárast oproti tej predošlej.

"Expozície v období od apríla do augusta 2013 si prišlo pozrieť viac než 108 000 osôb. Návštevnosť hradu Ľubovňa v mesiacoch január až december bola 86 227, oproti roku 2012 je to nárast o 13 percent. Počas hlavnej turistickej sezóny vzrástla o 11 percent oproti roku 2012. Návštevnosť skanzenu sa zvýšila o 10 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom, keď v roku 2013 prišlo do skanzenu celkom 46 533 osôb," konkretizoval Mikulík.

Počet hostí skanzenu počas hlavnej turistickej sezóny vzrástol o osem percent.

((a))

Prišlo viac detí aj seniorov

Jednotlivé expozície ĽM si v roku 2013 prišlo pozrieť 52 382 dospelých, čo predstavuje nárast o 5,21 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

"Zaznamenali sme mierny nárast aj u detských návštevníkov, keďže v roku 2013 brány nášho múzea prekročilo takmer 30 000 detí. Najväčší nárast sme zaznamenali u seniorov, pričom v tejto vekovej kategórii je zvýšenie návštevnosti o 21,62 %," doplnil Mikulík s tým, že do ĽM zavítalo v roku 2013 celkom 12 678 seniorov.

"Čo sa týka národnosti, najväčší nárast sme zaznamenali v Starej Ľubovni u poľských turistov, bránami Ľubovnianskeho múzea ich v roku 2013 prešlo viac než 35 000. Je to o 35,30 % viac ako v roku 2012. Percentuálne zvýšenie sme zaznamenali aj u ostatných národnostných skupín, pričom návštevnosť slovenských turistov vzrástla v roku 2013 o 4,18 %. V kategórii ostatných národností sme zaznamenali nárast o 25,66 %. Jediný pokles, a to o 3,49 %, bol u českých turistov," zdôraznil Mikulík.

Načítavám video...

Ujali sa akcie a prístup k návštevníkom

Pod úspešný rok 2013 sa podľa neho podpísalo hlavne množstvo atraktívnych kultúrnych podujatí, koncertov, tvorba zaujímavých výstav a expozícií, otvorený prístup k návštevníkom a rozšírenie otváracích hodín hradu a skanzenu.

"Výnimočne bolo vnímané sprístupnenie hradu Ľubovňa pre nevidiacich a nepočujúcich, za čo získalo Ľubovnianske múzeum hlavnú cenu v programe Slovensko bez bariér," uzavrel riaditeľ ĽM.

Ľubovnianske múzeum hrad v Starej Ľubovni chce i v roku 2014 pokračovať v nastolenom trende zvyšovania návštevnosti svojich expozícií pripravovaním rôznorodých podujatí a sprístupňovaním nových objektov hradu a skanzenu.

((b))

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šok pri servisnej prehliadke! Za toto už neplaťte
  2. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  3. Telefón počas šoférovania vás môže vážne ohroziť. Čo s tým?
  4. ČSOB podporuje podnikateľov a malé firmy
  5. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac?
  6. Bezstarostná klíma len za 35 € mesačne a s doživotným servisom
  7. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť
  8. Nabrali odvahu bojovať ďalej
  9. Pravda o šalátových uhorkách. Vydržia bez plastovej fólie?
  10. Rušia vás susedia? Toto na nich zaberie
  1. Tesco na Slovensku dosiahlo jeden z cieľov udržateľného rozvoja
  2. Týždenníky MY prichádzajú s veľkou novinkou
  3. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  4. O2: Záujemcov o eKasu vybavujeme flexibilne
  5. VIDEOrecenze autokamery MiVue C380 Dual - hodnotí youtuber DIY!
  6. Môže byť občan Európskej únie ako spoločník v slovenskej s.r.o.?
  7. ČSOB podporuje podnikateľov a malé firmy
  8. Telefón počas šoférovania vás môže vážne ohroziť. Čo s tým?
  9. Mliečny sortiment privátnych značiek boduje o spotrebiteľov
  10. Atos sa stal servisným partnerom roka spoločnosti IBM
  1. Rušia vás susedia? Toto na nich zaberie 35 648
  2. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac? 22 883
  3. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť 18 510
  4. Šok pri servisnej prehliadke! Za toto už neplaťte 17 321
  5. Pravda o šalátových uhorkách. Vydržia bez plastovej fólie? 17 039
  6. Telefón počas šoférovania vás môže vážne ohroziť. Čo s tým? 8 214
  7. Top dvadsaťpäť hotelov na rodinnú dovolenku 4 544
  8. Hľadáte tip na výlet s autom? Navštívte krásne horské priesmyky 3 357
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali 3 106
  10. Bezstarostná klíma len za 35 € mesačne a s doživotným servisom 2 727