SME
Streda, 25. máj, 2022 | Meniny má Urban

Kamión havaroval, doprava skolabovala

Na petržalskej strane Prístavného mosta sa včera krátko pred šiestou hodinou ráno stala nehoda.


Nákladné auto s prívesom prerazilo na petržalskej strane Prístavného mosta zábradlie. Náklad sa vysypal dole z mosta. Nehodovosť na moste je vysoká, denne po ňom prejde asi 80-tisíc vozidiel. FOTO SME – ĽUBOŠ PILC

Nákladné auto s prívesom prevážajúci drevotriesku prerazil zábradlie. Časť vozidla zostala visieť vo vzduchu, náklad sa vysypal dole z mosta. Pri nehode sa zranil vodič kamióna, ktorého hospitalizovali v nemocnici na Antolskej ulici.

Záchranári prišli na miesto činu približne o pol deviatej. Most bol do jedenástej hodiny uzavretý. V priebehu dňa sa opravovalo poškodené zábradlie. Nehoda spôsobila počas niekoľkých hodín dopravné zápchy, a to najmä pre vodičov prichádzajúcich po diaľnici zo Senca. V meste sa tvorili rady pomaly sa posúvajúcich áut. Nervozita vodičov sa podpísala aj na zvýšenej nehodovosti.

O zlej situácii na Prístavnom moste po otvorení dialničného obchvatu sme písali už pred časom. Hneď po jeho otvorení sa tu stalo niekoľko dopravných nehôd. Problémy spôsobujú vozidlá napájajúce sa na most z diaľnice.

Mnohokrát vodiči po príchode na most neznížia rýchlosť. Ohrozujú tak tých, ktorí sa na most napájajú z Bajkalskej, aj vodičov, ktorí prechádzajú z pruhu do pruhu priamo na moste.

Dopravné značenie na moste upozorňuje na koniec diaľnice a rýchlosť je postupne obmedzovaná na 80 km/h. Pred prípojkou z Bajkalskej je opäť značka označujúca koniec diaľnice a nad ňou biela tabuľka Bratislava. „Dopravné značenie obce znamená, že vodiči sú povinní znížiť rýchlosť na 60 km/h,“ povedal Vladimír Vrana zo sekcie cestnej infraštruktúry ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií.

Doterajšie skúsenosti však nasvedčujú tomu, že označenie obce nie je asi dostatočným upozornením na to, aby vodiči znížili rýchlosť. Nechýba tu tabuľa s označením „šesťdesiatky“? To by bola zbytočná duplicita. Keď vchádzate do ktorejkoľvek obce na Slovensku, je označená len tabuľou obce a vodič musí vedieť, že to preňho znamená šestdesiatku.

Nehodovosť na Prístavnom moste je vysoká, pretože je veľmi vyťažený. Denne po ňom prejde asi 80-tisíc vozidiel,“ hovorí Vladimír Vrana. Za mostom je však veľká neónová tabuľa označujúca zrazu rýchlosť 60 kilometrov.

Na otázku, či tu nejde o duplicitu nám na ministerstve odpovedali, že toto značenie už patrí mestu.

„Už sme to zaregistrovali. Tá značka je tam bezpredmetná a naozaj môže mýliť vodičov. Vzbudzovať dojem, že na moste mohli ísť napríklad osemdesiatkou. Budeme to riešiť a značku pravdepodobne odstránime,“ povedal pre SME Juraj Kubica z Magistrátu mesta Bratislava.

JANA PARKROVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  2. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  3. Na krásnom, modrom Jadrane
  4. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  5. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  6. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  7. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Máte doma SodaStream? Vymeňte si bombičku pohodlne z gauča
  2. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  4. Na krásnom, modrom Jadrane
  5. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  7. Nebezpečenstvo používania prekladačov
  8. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 5 762
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 257
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 2 969
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 396
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 905
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 707
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 1 482
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 263
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  2. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  4. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  5. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  6. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  7. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Kostol sv. Jána Krstiteľa, Pominovec
  8. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  1. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 926
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 747
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 6 034
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 099
  5. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 015
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 231
  7. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 3 183
  8. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 2 557
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu