SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Predaj diaľničných známok na rok 2014 sa začal, cena zostáva

Ceny ostávajú rovnaké ako v roku 2013.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť spustila od pondelka predaj diaľničných nálepiek na rok 2014. Ide o posledný rok, keď si vodiči áut do 3,5 tony musia zaobstarať takzvané papierové diaľničné nálepky. Od roku 2015 by ich už mali nahradiť elektronické známky.

Podľa šéfa NDS Milana Gajdoša majú diaľničiari dostatok známok v skladoch a dnešným dňom si distribútor prevezme prvé z nich a začne ich postupne rozvážať na predajné miesta.

"Dnes by mohli byť dostupné už na niektorých predajných miestach v Bratislave," priblížil Gajdoš. Následne by v priebehu tohto týždňa mali byť postupne aj na miestach popri diaľniciach a počas budúceho týždňa by už mali byť dostupné na všetkých predajných miestach po Slovensku.

Skryť Vypnúť reklamu

Vodiči majú k dispozícii ročné, mesačné a desaťdňové nálepky. Ich ceny ostávajú rovnaké ako v roku 2013. To znamená, že ročná diaľničná nálepka stojí 50 eur, mesačná 14 eur a desaťdňová 10 eur.

Za celý rok 2013 pritom NDS odhaduje príjmy z predaja diaľničných nálepiek na úrovni približne 53 miliónov eur. Podľa Gajdoša sa v podstate naplnia očakávania diaľničiarov a plán sa aj mierne prekročí. Na rok 2014 sa odhaduje nárast príjmov a NDS predpokladá sumu okolo 54 miliónov eur.

"Nebude to dané zmenou ceny diaľničnej známky, keďže tá zostáva zachovaná, ale očakávame zvýšenie intenzity množstva áut na diaľnici," dodal Gajdoš.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Budovanie zelenej značky
  6. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  7. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 846
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 116
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 552
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 111
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 702
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 546
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 557
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 470
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 390
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 307
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu