Slovenské cestovky najviac ponúkali Bulharsko

Na Bulharsko a jeho Slnečné pobrežie odkazovalo 31 percent ponúk cestovných kancelárií.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Slovenské cestovné kancelárie ponúkali spomedzi letných destinácií najčastejšie Bulharsko, v Česku to bolo najmä Grécko.

Na Bulharsko a jeho Slnečné pobrežie odkazovalo 31 percent ponúk cestoviek, agentúru SITA o tom informoval Juraj Szegy zo spoločnosti Ipsos marketing.

Druhou najčastejšie ponúkanou destináciou na Slovensku aj v Čechách je Turecko, najmä oblasť Alanye. Cestovky ho ponúkajú v 17 percentách.

Prieskum robili utajene

Spoločnosť koncom júna navštívila inkognito 60 pobočiek cestovných kancelárií na Slovensku a v Česku a následne analyzovala 200 ponúk.

"Vždy sme si nechali spontánne poradiť, kde by sme si mohli príjemne oddýchnuť s rozpočtom 1400 eur pre dve osoby," vysvetlil.

Slováci sú s ohľadom na aktuálnu ekonomickú situáciu pri výbere dovolenky skôr konzervatívni, trávia ju buď doma alebo v Chorvátsku alebo Bulharsku.

Celkovo však bola ponuka dovolenkových destinácií veľmi pestrá. Cestovky ponúkali na konci júla stále Egypt, ktorý je pre nepokoje rizikovou destináciou, ponuka však bola obmedzená len na letoviská Marsa Alam a Hurghada pri Červenom mori.

Pobyty v Egypte však boli skôr ponúkané ako alternatíva. Chorvátsko, ktoré je jednou z najnavštevovanejších krajín, ponúkali cestovné kancelárie len v troch percentách. Spolu s Cyprom, Talianskom a Marokom sa tak zaradilo k najmenej ponúkaným destináciám.

Viac ako polovica ponúk kancelárií bola do štvorhviezdičkových hotelov, 40 percent ponúk posielalo ľudí do trojhviezdičkových zariadení.

Slovenské cestovky ponúkali prevažne all-inclusive pobyty, pričom 95 percent zájazdov bolo s leteckou dopravou.

"Aj napriek tomu, že sme mali podmienku zaplatiť za dovolenku 1 400 eur pre dve osoby, 37 percent cestoviek sa pohybovalo v rozmedzí 700 až 1000 eur na osobu, 15 percent ponúk dokonca prevyšovalo tisíc eur na osobu," priblížil Juraj Szegy zo spoločnosti Ipsos marketing.

Po formálnej stránke sa predajcovia slovenských cestovných kancelárií zaujímajú o požiadavky a predstavy zákazníkov častejšie a do väčšej hĺbky ako v Českej republike. Lepšia úroveň sa ukazuje aj pri ponuke.

Cenovú kalkuláciu vypracovalo pre zákazníkov 80 percent slovenských predajcov. Ku každej dovolenke by malo neodmysliteľne patriť cestovné poistenie, ktoré ponúkli slovenské cestovky v 47 percentách prípadov.

"Slovenskí zákazníci sa aj tak stretávajú so situáciami, ktoré ich celkový dojem negatívne ovplyvňujú," doplnil Szegy s tým, že je zaujímavé, že v období, keď robili prieskum, štyri slovenské a šesť českých cestovných kancelárií vyhlásilo úpadok, no ani jeden predajca svojich potenciálnych klientov neuistil, že je cestovka poistená proti insolventnosti.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 116
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 699
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 342
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 559
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 926
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 349
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 261
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 053
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 788
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 676