Turistické centrá majú na počty návštevníkov Košíc rozdielne názory

Väčšina ľudí z cestovného ruchu tvrdí, že Európske hlavné mesto kultúry je veľkým lákadlom pre turistov.

(Zdroj: Veronika Janušková)

KOŠICE. Návštevnosť Návštevníckeho centra Košice na Hlavnej ulici, ktoré je oficiálnym informačným centrom mesta Košice, sa oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka zdvojnásobila.

"Najväčší percentuálny nárast sme zaznamenali u turistov z Maďarska, ktorých prišlo až 2,5 násobne viac ako vlni, potom z Nemecka (1,7 násobne), Rakúska (11 násobne) a Rusov prišlo dvakrát viac, ako vlani," uviedla pre TASR riaditeľka organizácie Košice Turizmus Iveta Niňajová.

Zdôraznila pritom, že nie každý návštevník mesta navštívi informačné centrum, keď prichádza do mesta.

Podčiarkla tiež, že dva najväčšie hotely v meste rovnako avizujú zvýšený počet prenocovaných organizovaných skupín oproti roku 2012, pričom nárast je približne päťdesiatpercentný.

Riaditeľ centra: Zlyhanie

Iný názor na letnú turistickú sezónu má riaditeľ súkromného Mestského informačného centra (MIC)Ladislav Koran.

"Žiaľ letná turistická sezóna v Košiciach je podľa nášho odhadu na nízkej úrovni, porovnateľnej s predošlými rokmi. Zďaleka nespĺňa očakávania prezentované v súvislosti s EHMK 2013, ale ani s najskromnejšími očakávaniami pre rozvoj cestovného ruchu, aj keď predstavitelia mesta čí úradníci, alebo "náhodní okoloidúci" môžu tvrdiť opak. Tato situácia je jasným zlyhaním vedenia mesta ako aj vedenia organizácie zodpovednej za rozvoj cestovného ruchu v Košiciach," povedal Koran pre TASR.

Sprievodca: Turistov je oveľa viac

Úplne iný názor prezentoval populárny turistický sprievodca Milan Kolcun, ktorý s MIC spolupracuje a pre portál kosickespravy.sk uviedol, že pri svojej vníma minimálne dvakrát až trikrát toľko turistov ako minulý rok.

"Najviac začínajú chodiť v máji a júni, samozrejme cez letné mesiace a tiež v septembri. Výrazne sa posilnila kongresová turistika a nemáme snáď víkend, počas ktorého by sa niečo v Košiciach nedialo. Rôzne kultúrne festivaly, napríklad teraz bolo Celoslovenské stretnutie Slovákov. A my sprievodcovia to cítime. Sprevádzame nielen festivalových hostí, ale aj individuálnych turistov. Výrazne napríklad stúpol počet nemecky hovoriacich turistov. Moji kolegovia nemčinári sú plne vyťažení a niekedy nemajú čas zobrať ďalšie skupiny," uviedol Kolcun.

Podobne sa vyjadril aj riaditeľ ZOO Košice Erich Kočner, podľa ktorého bude táto sezóna rekordná v návštevnosti a košická záhrada sa stala slovenským fenoménom, ale aj pútavou atrakciou pre zahraničných hostí, ktorých podľa Kočnera, vďaka EHMK pribúda.

"Len ten, čo nechodí na Hlavnú ulicu v Košiciach nevidí, že terasy podnikov sú plné turistov z rôznych krajín z každého kúta mesta zaznieva iný jazyk, dokonca sa objavujú aj turisti z ázijských krajín, ktorí podľa medzinárodných štatistík tvoria najväčší podiel návštevnosti európskych miest. Rovnako sa zvýšil počet organizovaných skupín turistov, ktorí majú so svojim sprievodcom prehliadku mesta a prichádzajú do mesta autobusmi na trase medzi Maďarskom a Poľskom," pokračovala Niňajová.

EHMK pomohlo zviditeľneniu

Košice sa v roku 2013 stali hosťujúcim miestom viacerých slovenských aj medzinárodných konferencií, čo rovnako prispelo nielen k zviditeľneniu mesta ale k zvýšeniu jeho návštevnosti.

"Návštevníci oceňujú unikátnu atmosféru a pohodu v meste, históriu a multikulturalitu samotného centra mesta, jeho rôznorodé zákutia - do Návštevníckeho centra Košice si prídu nechať navrhnúť program, čo sa v daný deň pobytu oplatí v meste navštíviť, kde sa deje aké podujatie - primárne však cestujú za daným miestom, jeho históriou a nie kvôli programu, ten je hlavne doplnkom," doplnila Niňajová.

K zvýšenému záujmu o Košice prispeli aj články v renomovaných svetových časopisoch a bedekroch, ktoré metropolu východného Slovenska zaradili medzi top destinácie roku 2013.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 633
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 138
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 066
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 330
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 025
  6. Kam do tepla v januári? 1 720
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 385
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 364
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 087
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 962