Turistické centrá majú na počty návštevníkov Košíc rozdielne názory

Väčšina ľudí z cestovného ruchu tvrdí, že Európske hlavné mesto kultúry je veľkým lákadlom pre turistov.

(Zdroj: Veronika Janušková)

KOŠICE. Návštevnosť Návštevníckeho centra Košice na Hlavnej ulici, ktoré je oficiálnym informačným centrom mesta Košice, sa oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka zdvojnásobila.

"Najväčší percentuálny nárast sme zaznamenali u turistov z Maďarska, ktorých prišlo až 2,5 násobne viac ako vlni, potom z Nemecka (1,7 násobne), Rakúska (11 násobne) a Rusov prišlo dvakrát viac, ako vlani," uviedla pre TASR riaditeľka organizácie Košice Turizmus Iveta Niňajová.

Zdôraznila pritom, že nie každý návštevník mesta navštívi informačné centrum, keď prichádza do mesta.

Podčiarkla tiež, že dva najväčšie hotely v meste rovnako avizujú zvýšený počet prenocovaných organizovaných skupín oproti roku 2012, pričom nárast je približne päťdesiatpercentný.

Riaditeľ centra: Zlyhanie

Iný názor na letnú turistickú sezónu má riaditeľ súkromného Mestského informačného centra (MIC)Ladislav Koran.

"Žiaľ letná turistická sezóna v Košiciach je podľa nášho odhadu na nízkej úrovni, porovnateľnej s predošlými rokmi. Zďaleka nespĺňa očakávania prezentované v súvislosti s EHMK 2013, ale ani s najskromnejšími očakávaniami pre rozvoj cestovného ruchu, aj keď predstavitelia mesta čí úradníci, alebo "náhodní okoloidúci" môžu tvrdiť opak. Tato situácia je jasným zlyhaním vedenia mesta ako aj vedenia organizácie zodpovednej za rozvoj cestovného ruchu v Košiciach," povedal Koran pre TASR.

Sprievodca: Turistov je oveľa viac

Úplne iný názor prezentoval populárny turistický sprievodca Milan Kolcun, ktorý s MIC spolupracuje a pre portál kosickespravy.sk uviedol, že pri svojej vníma minimálne dvakrát až trikrát toľko turistov ako minulý rok.

"Najviac začínajú chodiť v máji a júni, samozrejme cez letné mesiace a tiež v septembri. Výrazne sa posilnila kongresová turistika a nemáme snáď víkend, počas ktorého by sa niečo v Košiciach nedialo. Rôzne kultúrne festivaly, napríklad teraz bolo Celoslovenské stretnutie Slovákov. A my sprievodcovia to cítime. Sprevádzame nielen festivalových hostí, ale aj individuálnych turistov. Výrazne napríklad stúpol počet nemecky hovoriacich turistov. Moji kolegovia nemčinári sú plne vyťažení a niekedy nemajú čas zobrať ďalšie skupiny," uviedol Kolcun.

Podobne sa vyjadril aj riaditeľ ZOO Košice Erich Kočner, podľa ktorého bude táto sezóna rekordná v návštevnosti a košická záhrada sa stala slovenským fenoménom, ale aj pútavou atrakciou pre zahraničných hostí, ktorých podľa Kočnera, vďaka EHMK pribúda.

"Len ten, čo nechodí na Hlavnú ulicu v Košiciach nevidí, že terasy podnikov sú plné turistov z rôznych krajín z každého kúta mesta zaznieva iný jazyk, dokonca sa objavujú aj turisti z ázijských krajín, ktorí podľa medzinárodných štatistík tvoria najväčší podiel návštevnosti európskych miest. Rovnako sa zvýšil počet organizovaných skupín turistov, ktorí majú so svojim sprievodcom prehliadku mesta a prichádzajú do mesta autobusmi na trase medzi Maďarskom a Poľskom," pokračovala Niňajová.

EHMK pomohlo zviditeľneniu

Košice sa v roku 2013 stali hosťujúcim miestom viacerých slovenských aj medzinárodných konferencií, čo rovnako prispelo nielen k zviditeľneniu mesta ale k zvýšeniu jeho návštevnosti.

"Návštevníci oceňujú unikátnu atmosféru a pohodu v meste, históriu a multikulturalitu samotného centra mesta, jeho rôznorodé zákutia - do Návštevníckeho centra Košice si prídu nechať navrhnúť program, čo sa v daný deň pobytu oplatí v meste navštíviť, kde sa deje aké podujatie - primárne však cestujú za daným miestom, jeho históriou a nie kvôli programu, ten je hlavne doplnkom," doplnila Niňajová.

K zvýšenému záujmu o Košice prispeli aj články v renomovaných svetových časopisoch a bedekroch, ktoré metropolu východného Slovenska zaradili medzi top destinácie roku 2013.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  9. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  10. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  1. Vyberáme správny názov firmy
  2. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  3. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  4. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  5. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  6. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  7. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  8. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  9. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  10. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 812
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 610
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 418
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 13 590
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 10 649
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 872
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 870
  8. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 744
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 130
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 053