SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Turistické centrá majú na počty návštevníkov Košíc rozdielne názory

Väčšina ľudí z cestovného ruchu tvrdí, že Európske hlavné mesto kultúry je veľkým lákadlom pre turistov.

(Zdroj: Veronika Janušková)

KOŠICE. Návštevnosť Návštevníckeho centra Košice na Hlavnej ulici, ktoré je oficiálnym informačným centrom mesta Košice, sa oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka zdvojnásobila.

"Najväčší percentuálny nárast sme zaznamenali u turistov z Maďarska, ktorých prišlo až 2,5 násobne viac ako vlni, potom z Nemecka (1,7 násobne), Rakúska (11 násobne) a Rusov prišlo dvakrát viac, ako vlani," uviedla pre TASR riaditeľka organizácie Košice Turizmus Iveta Niňajová.

Zdôraznila pritom, že nie každý návštevník mesta navštívi informačné centrum, keď prichádza do mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

Podčiarkla tiež, že dva najväčšie hotely v meste rovnako avizujú zvýšený počet prenocovaných organizovaných skupín oproti roku 2012, pričom nárast je približne päťdesiatpercentný.

Riaditeľ centra: Zlyhanie

Iný názor na letnú turistickú sezónu má riaditeľ súkromného Mestského informačného centra (MIC)Ladislav Koran.

"Žiaľ letná turistická sezóna v Košiciach je podľa nášho odhadu na nízkej úrovni, porovnateľnej s predošlými rokmi. Zďaleka nespĺňa očakávania prezentované v súvislosti s EHMK 2013, ale ani s najskromnejšími očakávaniami pre rozvoj cestovného ruchu, aj keď predstavitelia mesta čí úradníci, alebo "náhodní okoloidúci" môžu tvrdiť opak. Tato situácia je jasným zlyhaním vedenia mesta ako aj vedenia organizácie zodpovednej za rozvoj cestovného ruchu v Košiciach," povedal Koran pre TASR.

Skryť Vypnúť reklamu

Sprievodca: Turistov je oveľa viac

Úplne iný názor prezentoval populárny turistický sprievodca Milan Kolcun, ktorý s MIC spolupracuje a pre portál kosickespravy.sk uviedol, že pri svojej vníma minimálne dvakrát až trikrát toľko turistov ako minulý rok.

"Najviac začínajú chodiť v máji a júni, samozrejme cez letné mesiace a tiež v septembri. Výrazne sa posilnila kongresová turistika a nemáme snáď víkend, počas ktorého by sa niečo v Košiciach nedialo. Rôzne kultúrne festivaly, napríklad teraz bolo Celoslovenské stretnutie Slovákov. A my sprievodcovia to cítime. Sprevádzame nielen festivalových hostí, ale aj individuálnych turistov. Výrazne napríklad stúpol počet nemecky hovoriacich turistov. Moji kolegovia nemčinári sú plne vyťažení a niekedy nemajú čas zobrať ďalšie skupiny," uviedol Kolcun.

Skryť Vypnúť reklamu

Podobne sa vyjadril aj riaditeľ ZOO Košice Erich Kočner, podľa ktorého bude táto sezóna rekordná v návštevnosti a košická záhrada sa stala slovenským fenoménom, ale aj pútavou atrakciou pre zahraničných hostí, ktorých podľa Kočnera, vďaka EHMK pribúda.

"Len ten, čo nechodí na Hlavnú ulicu v Košiciach nevidí, že terasy podnikov sú plné turistov z rôznych krajín z každého kúta mesta zaznieva iný jazyk, dokonca sa objavujú aj turisti z ázijských krajín, ktorí podľa medzinárodných štatistík tvoria najväčší podiel návštevnosti európskych miest. Rovnako sa zvýšil počet organizovaných skupín turistov, ktorí majú so svojim sprievodcom prehliadku mesta a prichádzajú do mesta autobusmi na trase medzi Maďarskom a Poľskom," pokračovala Niňajová.

Skryť Vypnúť reklamu

EHMK pomohlo zviditeľneniu

Košice sa v roku 2013 stali hosťujúcim miestom viacerých slovenských aj medzinárodných konferencií, čo rovnako prispelo nielen k zviditeľneniu mesta ale k zvýšeniu jeho návštevnosti.

"Návštevníci oceňujú unikátnu atmosféru a pohodu v meste, históriu a multikulturalitu samotného centra mesta, jeho rôznorodé zákutia - do Návštevníckeho centra Košice si prídu nechať navrhnúť program, čo sa v daný deň pobytu oplatí v meste navštíviť, kde sa deje aké podujatie - primárne však cestujú za daným miestom, jeho históriou a nie kvôli programu, ten je hlavne doplnkom," doplnila Niňajová.

K zvýšenému záujmu o Košice prispeli aj články v renomovaných svetových časopisoch a bedekroch, ktoré metropolu východného Slovenska zaradili medzi top destinácie roku 2013.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 382
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 574
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 340
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 339
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 996
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 945
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 218
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 929
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 729
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 625
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu