Vinník zatopenia pražského metra je stále neznámy

Praha 2. októbra (TASR) - Väčšinu konkrétnych vinníkov zatopenia pražského metra už nikto neodhalí. Množstvo dokumentov, z ktorých mohli vyšetrovatelia ...

Praha 2. októbra (TASR) - Väčšinu konkrétnych vinníkov zatopenia pražského metra už nikto neodhalí. Množstvo dokumentov, z ktorých mohli vyšetrovatelia zistiť ich mená, už totiž neexistuje, píše dnešné vydanie českého denníka Mladá fronta Dnes (MfD).

Za zle postavené steny, ktoré nezodpovedali projektu a v niektorých častiach metra nevydržali tlak vody, sú zrejme zodpovední stavbyvedúci a kontrolóri, ktorí na ich prácu dohliadali. Konkrétne mená sú uvedené v takzvaných stavebných denníkoch, ktoré už ale dnes neexistujú. Archivujú sa totiž väčšinou len desať rokov.

Stavebný dozor v metre robila firma Investor dopravných stavieb dopravného podniku, ktorej nástupcom je spoločnosť Inženýring dopravných stavieb. "Nemyslím si, že sme za tie chyby zodpovední práve my. Chybu muselo urobiť viac ľudí," povedal šéf divízie Metro spoločnosti Inženýring Josef Kutil, ktorý dodal, že všetky materiály vyšetrovateľom odovzdajú. Hlavných vinníkov by v spoločnosti nehľadal ani projektant, ktorý spolupracuje s vyšetrovateľmi. "Je pravda, že tam mali dozor, ale ten nemohol od rána do večera stáť za chrbtom robotníkom," dodal.

Denník pripomína, že vo veci zatiaľ nemá jasno polícia a ani špeciálna vyšetrovacia komisia pražského magistrátu. Namiesto zverejnenia zistených faktov ale mesto požiadala o ďalšie financie, aby mohla zadať vypracovanie nových analýz. Komisia tak dostala ďalšie štyri milióny a analýzy majú byť hotové za šesť mesiacov.

(spravodajkyňa TASR Katarína Korgová) žab

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 576
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 001
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 263
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 301
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 886
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 256
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 251
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 536
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 703
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 667