Štrajk zamestnancov metra opäť úplne ochromil dopravu v Londýne

Londýn 2. októbra (TASR) - Dvadsaťštyrihodinový štrajk zamestnancov londýnskeho metra dnes opäť ochromil dopravu v hlavnom meste Británie a zasiahol ...

Londýn 2. októbra (TASR) - Dvadsaťštyrihodinový štrajk zamestnancov londýnskeho metra dnes opäť ochromil dopravu v hlavnom meste Británie a zasiahol milióny ľudí, ktorí vytvárali dlhé rady na autobusových zastávkach a zúfalo sa snažili dostať do práce.

Autobusy za normálnych okolností poloprázdne dnes praskajú vo švíkoch. Na poriadok v uliciach dozerá polícia. Dopravné tepny v Londýne sú pre zápchy takmer neprejazdné.

Štrajk zamestnancov legendárnej podzemky, ktorý sa takýmto spôsobom domáhajú zvýšenia platov začal v utorok večer a dnes večer by mal skončiť, ale premávka v metre sa najskôr obnoví až vo štvrtok ráno.

Londýnske metro prepraví každý deň tri milióny cestujúcich. Vodiči súprav, ktorí zarábajú 30.000 libier ročne, však nie sú spokojní s navrhovaným zvýšením svojich platov o tri percentá. Odborový zväz zamestnancov podzemky pohrozil, že ak sa rokovanie o mzdách neposunie dopredu, predĺžia štrajk o ďalších 24 hodín.

Podľa odhadov príde vedenie spoločnosti, ktorá prevádzkuje súpravy metra, pri štrajku o približne 60 miliónov libier denne. A je to už druhá protestná akcia zamestnancov podzemky. Prvý štrajk sa konal presne pred týždňom.

Londýnske metro je najstaršie na svete a najmä v posledných rokoch sa borí s veľkými problémami. Kritici mu vytýkajú, že je v porovnaní s inými podzemnými dráhami, napríklad v Paríži či v Berlíne, drahé a často nespoľahlivé.

Plány labouristickej vlády, podľa ktorej by vlaky metra mala na starosti rozpočtová organizácia, zatiaľ čo trate a signalizáciu súkromné firmy, sa nepáčia londýnskemu starostovi Kenovi Livingstonovi, ani značnej časti zamestnancov, ktorí by sa potom sotva dočkali zvýšenia platov.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 121
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 9 346
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 734
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 791
  5. Splnený sen 1 915
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 763
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 499
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 1 308
  9. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 985
  10. Ako na refinancovanie hypotéky 966