SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Sladké múzeum čokolády vo Viedni

Od roku 1953 ponúka Walter Heindl milovníkom špecialít širokú paletu čokoládových výrobkov - medzinárodne uznávané značky ako Mozart-likér, Capucino-likér, Mozartky či inovatívne výrobky Sissi-fialky a toliare Johanna Straussa. Tradičná viedenská konfisé


FOTO - ARCHÍV

ria Heindl na ulici Willendorfergasse 2-8 zrealizovala pre milovníkov čokolády i špeciálne múzeum.

V „čokoládovom svete“ sa na pohovke lahodne rozvaľuje „Muse au chocolat“. Táto sladká, čokoládová múza v životnej veľkosti je len jednou z atrakcií v prvom viedenskom múzeu čokolády.

Walter a Andreas Heindlovci z cukrárenskej výrobne Heindl umožňujú priateľom čokolády v novootvorenom múzeu nahliadnuť do tajomstiev výroby cukroviniek, informujú o kakau ako i o jeho výsadbe, zbere a spracovaní.

Príbeh premeny kakaového struku na čokoládový bonbón je sladký, no sú to zároveň i dramatické dejiny toho obdobia, keď Španieli začali dobýjať „nový svet“. Kakao, spočiatku Indiánmi uctievané ako „pokrm Bohov“ a neskôr používané ako platidlo, bolo v Európe najprv luxusným pokrmom, určeným pre cisárov a kráľov. Kultiváciou a systematickou výsadbou sa stalo všeobecne dostupným a postupne vstúpilo do kuchýň všetkých spoločenských vrstiev. V múzeu čokolády sa teda z pohľadu odborníka dozviete o dlhej ceste kakaového struku, priblížia vám i čokoládový obal tzv. couverture, majstrov výroby čokoládových bonbónov, tajomstvo plnenia bonbónov likérmi alebo marcipánom ako i najmodernejšie, počítačom riadené linky na výrobu čokolády.

Múzeum čokolády je otvorené od pondelka do piatka od 8.00 do 12.00 h. Na prehliadku múzea je treba vopred sa objednať, prístupné len pre skupiny (min. 15 osôb) na tel. čísle: 0043.1.667 21 10-0. Jednotlivci sa môžu pridať k už objednaným skupinám.

(tasr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 602
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 943
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 675
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 950
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 137
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 816
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 515
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 383
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 337
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 162
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu