SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

Sériovú výrobu lietadiel Tu-334 plánujú Ukrajina a Rusko spustiť do konca roka

Kyjev 24.septembra (TASR) - Výrobu prvých 5 sériových lietadiel nového typu Tu-334 plánujú Ukrajina a Rusko spoločne začať do konca tohto roka. Podľa ...

Kyjev 24.septembra (TASR) - Výrobu prvých 5 sériových lietadiel nového typu Tu-334 plánujú Ukrajina a Rusko spoločne začať do konca tohto roka. Podľa predbežnej dohody Ministerstva priemyselnej politiky Ukrajiny a RosAviaKosmosa sa so spustením sériovej výroby ráta v oboch krajinách z vlastných prostriedkov účastníkov programu a úverových zdrojov.

Urýchlenie programu sériovej výroby Tu-334 v kyjevskom leteckom závode Aviant a moskovskom RSK MiG by malo umožniť vypustenie prvých sériových strojov v roku 2004. V tom istom roku sa plánuje ukončenie letových skúšok vzorov lietadla a získanie certifikátu. Prvý skúšobný exemplár, postavený ešte v roku 1999 spoločne ruským Tupolevom a ukrajinským Aviantom, vykonal dosiaľ asi 135 letov. Dostavba druhého letového typu Tu-334 v Aviante sa má skončiť začiatkom roka 2003 a tretí skúšobný vzor lietadla majú vyhotoviť v RSK MiG v tom istom roku na jeseň.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa dohody z roku 1999 o kooperácii Ukrajiny a Ruska pri stavbe lietadiel Tu-334 ich výroba a predaj na trhu majú prebiehať pri paritných podmienkach. Ukrajinský podiel na investíciách do projektu dosahuje podľa odhadov približne 38 miliónov USD. Ruská strana vkladá do projektu asi 77 miliónov USD, z toho rozpočtové zdroje v rokoch 2002 až 2004 majú tvoriť 52 miliónov USD. RSK MiG už doteraz vložil 8 až 9 miliónov USD a do roku 2004 má investovať 25 miliónov USD. Tu-334 je vybavený požiadavkám ICAO zodpovedajúcimi motormi, vyrobenými spoločne ukrajinským podnikom Motor Sič v Záporoží a ruskými výrobcami Saljut a Ufské výrobné združenie na výrobu motorov. V prípade želania zákazníka však do lietadla môžu vmontovať motory značky Rolls-Royce.

Skryť Vypnúť reklamu

Ukrajinský výrobca ťažkého dopravného lietadla An-124-100 Ruslan - letecký komplex ANTK Antonova v Kyjeve uskutočnil jeho oficiálnu prezentáciu s cieľom získania certifikátu na tento typ lietadla vo Veľkej Británii. Išlo o štart certifikačného procesu v predpokladanej dĺžke pol druha roka.

* (spolupracovník TASR Martin Benko) bam gl

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  2. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  3. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  4. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  5. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  7. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  8. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  9. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  10. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  3. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  4. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  5. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  6. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  7. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  8. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  9. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  10. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 13 724
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 981
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 534
  4. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 5 735
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 354
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 974
  7. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 4 175
  8. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 2 726
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 335
  10. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie 2 067
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Pavel Dvořák: Wuhan by ste mali chcieť navštíviť
  2. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  3. Aleš Tvrdý: Cestovné poistenie počas pandémie
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia
  5. Blanka Ulaherová: Osem hodín v Salzburgu
  6. Martin Majzlan: Žuvanie a svieži dych na maldivský spôsob
  7. Ida Tittelová: Bella Venezia
  8. Ján Urda: Za kostolmi
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 7 882
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 094
  3. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 4 014
  4. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 871
  5. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 665
  6. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť. 3 457
  7. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný 3 176
  8. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov 2 734
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu