SME

Sériovú výrobu lietadiel Tu-334 plánujú Ukrajina a Rusko spustiť do konca roka

Kyjev 24.septembra (TASR) - Výrobu prvých 5 sériových lietadiel nového typu Tu-334 plánujú Ukrajina a Rusko spoločne začať do konca tohto roka. Podľa ...

Kyjev 24.septembra (TASR) - Výrobu prvých 5 sériových lietadiel nového typu Tu-334 plánujú Ukrajina a Rusko spoločne začať do konca tohto roka. Podľa predbežnej dohody Ministerstva priemyselnej politiky Ukrajiny a RosAviaKosmosa sa so spustením sériovej výroby ráta v oboch krajinách z vlastných prostriedkov účastníkov programu a úverových zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Urýchlenie programu sériovej výroby Tu-334 v kyjevskom leteckom závode Aviant a moskovskom RSK MiG by malo umožniť vypustenie prvých sériových strojov v roku 2004. V tom istom roku sa plánuje ukončenie letových skúšok vzorov lietadla a získanie certifikátu. Prvý skúšobný exemplár, postavený ešte v roku 1999 spoločne ruským Tupolevom a ukrajinským Aviantom, vykonal dosiaľ asi 135 letov. Dostavba druhého letového typu Tu-334 v Aviante sa má skončiť začiatkom roka 2003 a tretí skúšobný vzor lietadla majú vyhotoviť v RSK MiG v tom istom roku na jeseň.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa dohody z roku 1999 o kooperácii Ukrajiny a Ruska pri stavbe lietadiel Tu-334 ich výroba a predaj na trhu majú prebiehať pri paritných podmienkach. Ukrajinský podiel na investíciách do projektu dosahuje podľa odhadov približne 38 miliónov USD. Ruská strana vkladá do projektu asi 77 miliónov USD, z toho rozpočtové zdroje v rokoch 2002 až 2004 majú tvoriť 52 miliónov USD. RSK MiG už doteraz vložil 8 až 9 miliónov USD a do roku 2004 má investovať 25 miliónov USD. Tu-334 je vybavený požiadavkám ICAO zodpovedajúcimi motormi, vyrobenými spoločne ukrajinským podnikom Motor Sič v Záporoží a ruskými výrobcami Saljut a Ufské výrobné združenie na výrobu motorov. V prípade želania zákazníka však do lietadla môžu vmontovať motory značky Rolls-Royce.

SkryťVypnúť reklamu

Ukrajinský výrobca ťažkého dopravného lietadla An-124-100 Ruslan - letecký komplex ANTK Antonova v Kyjeve uskutočnil jeho oficiálnu prezentáciu s cieľom získania certifikátu na tento typ lietadla vo Veľkej Británii. Išlo o štart certifikačného procesu v predpokladanej dĺžke pol druha roka.

* (spolupracovník TASR Martin Benko) bam gl

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  3. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 808
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 676
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 580
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 432
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 165
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 884
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 058
  8. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu 1 618
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 19 447
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 541
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 13 584
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 7 892
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 467
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 4 458
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 148
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 018
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu