Sériovú výrobu lietadiel Tu-334 plánujú Ukrajina a Rusko spustiť do konca roka

Kyjev 24.septembra (TASR) - Výrobu prvých 5 sériových lietadiel nového typu Tu-334 plánujú Ukrajina a Rusko spoločne začať do konca tohto roka. Podľa ...

Kyjev 24.septembra (TASR) - Výrobu prvých 5 sériových lietadiel nového typu Tu-334 plánujú Ukrajina a Rusko spoločne začať do konca tohto roka. Podľa predbežnej dohody Ministerstva priemyselnej politiky Ukrajiny a RosAviaKosmosa sa so spustením sériovej výroby ráta v oboch krajinách z vlastných prostriedkov účastníkov programu a úverových zdrojov.

Urýchlenie programu sériovej výroby Tu-334 v kyjevskom leteckom závode Aviant a moskovskom RSK MiG by malo umožniť vypustenie prvých sériových strojov v roku 2004. V tom istom roku sa plánuje ukončenie letových skúšok vzorov lietadla a získanie certifikátu. Prvý skúšobný exemplár, postavený ešte v roku 1999 spoločne ruským Tupolevom a ukrajinským Aviantom, vykonal dosiaľ asi 135 letov. Dostavba druhého letového typu Tu-334 v Aviante sa má skončiť začiatkom roka 2003 a tretí skúšobný vzor lietadla majú vyhotoviť v RSK MiG v tom istom roku na jeseň.

Podľa dohody z roku 1999 o kooperácii Ukrajiny a Ruska pri stavbe lietadiel Tu-334 ich výroba a predaj na trhu majú prebiehať pri paritných podmienkach. Ukrajinský podiel na investíciách do projektu dosahuje podľa odhadov približne 38 miliónov USD. Ruská strana vkladá do projektu asi 77 miliónov USD, z toho rozpočtové zdroje v rokoch 2002 až 2004 majú tvoriť 52 miliónov USD. RSK MiG už doteraz vložil 8 až 9 miliónov USD a do roku 2004 má investovať 25 miliónov USD. Tu-334 je vybavený požiadavkám ICAO zodpovedajúcimi motormi, vyrobenými spoločne ukrajinským podnikom Motor Sič v Záporoží a ruskými výrobcami Saljut a Ufské výrobné združenie na výrobu motorov. V prípade želania zákazníka však do lietadla môžu vmontovať motory značky Rolls-Royce.

Ukrajinský výrobca ťažkého dopravného lietadla An-124-100 Ruslan - letecký komplex ANTK Antonova v Kyjeve uskutočnil jeho oficiálnu prezentáciu s cieľom získania certifikátu na tento typ lietadla vo Veľkej Británii. Išlo o štart certifikačného procesu v predpokladanej dĺžke pol druha roka.

* (spolupracovník TASR Martin Benko) bam gl

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Už aj seniori presadajú do SUV
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 23 069
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 405
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 433
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 342
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 993
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 878
  7. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 807
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 680
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 672