SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

V Banskej Bystrici chcú mať more

Niektorí považujú projekt za megalomanský a 30-tisíc eur, ktoré bude stáť štúdia, za vyhodené peniaze.

(Zdroj: Sheraton Seagaia Resort)

BANSKÁ BYSTRICA. Vedenie Banskej Bystrice plánuje tento rok investovať 30-tisíc eur na „projekt more“.

Taký je pracovný názov pre štúdiu uskutočniteľnosti rekonštrukcie banskobystrického plážového kúpaliska na areál s morskou plážou a umelým vlnobitím, prekrytý odsúvateľnou strechou.

Počíta s tým návrh tohtoročného rozpočtu, ktorý majú mestskí poslanci schvaľovať v marci.

Ako povedal prednosta mestského úradu Miroslav Rybár, inšpiráciou pre myšlienku výstavby „bystrického mora“ mu bol krytý vodný park Seagaia v japonskom meste Mijazaki.

Skryť Vypnúť reklamu

„Štúdia uskutočniteľnosti nám má povedať, akú veľkú investíciu vlastne toto plážové kúpalisko znesie, pretože toto bola podmienka zahraničných investorov, ktorých sme oslovili s myšlienkou investície do nášho regiónu.“

Peniaze na štúdiu nie sú neprimerané

Rybár zdôraznil, že rozvoj cestovného ruchu je prioritou súčasného vedenia Banskej Bystrice, 30-tisíc eur na štúdiu uskutočniteľnosti prestavby kúpaliska preto nevníma ako neprimeranú sumu ani v čase krízy a považuje ju za rozumnú investíciu.

Na pripomienku, že mestské plážové kúpalisko je od roku 2007 prenajaté na 30 rokov firme Aqualand Slovakia, Rybár povedal, že súčasný prevádzkovateľ kúpaliska je naklonený myšlienke byť spoluinvestorom rekonštrukcie.

oceandome2.jpg

Aj banskobystrické more by malo mať zasúvaciu strechu.
FOTO - Sheraton Seagaia Resort

Skryť Vypnúť reklamu

Poslanci myšlienke neveria

Viacerí mestskí poslanci vízii „bystrického mora“ nedôverujú a vyčlenenie financií na štúdiu uskutočniteľnosti kritizujú.

„Zaradenie takejto položky do rozpočtu mesta, najmä v čase krízového rozpočtu, kedy nie sú prostriedky na to, aby sme opravovali cesty, výtlky, aby sme sa lepšie starali o odhŕňanie snehu, to vnímam ako výsmech do tváre občanom Banskej Bystrice,“ povedal podpredseda opozičného klubu Smer-HZDS-SNS Jakub Gajdošík.

Jeho kolega z toho istého klubu Tomáš Novanský však napriek pochybnostiam oprávnenosť výdavkov na štúdiu uskutočniteľnosti chápe, keďže štúdia je potrebná ako podklad na rokovanie s potenciálnymi investormi.

„Predpokladám, že budú vybratí odborníci na cestovný ruch s celoeurópskou pôsobnosťou a povedia nám, či do toho ísť, alebo nejsť,“ povedal Novanský.

Skryť Vypnúť reklamu

Megalomanský projekt?

Podľa primátora Petra Gogolu budú prostriedky na štúdiu uskutočniteľnosti rekonštrukcie kúpaliska investované do perspektívy a rozvoja mesta. Nemyslí si, že „bystrické more“ je megalomanský zámer.

„Ja som sa rozprával aj s ľuďmi, ktorí prevádzkujú akvapark Tatralandiu. Oni si urobili štúdiu, koľko takýchto parkov sa dá zrealizovať na Slovensku a povedali, že minimálne jeden by bol realizovateľný,“ povedal Gogola.

Na Slovensku je 83 priemyselných parkov, z čoho je obsadených 17 a voľných 66, preto nie je pre Banskú Bystricu reálne očakávať investora v priemysle a rozvíjať by sa mala hlavne ako centrum cestovného ruchu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu