Mesto sa tangenty nevzdáva

Aj napriek tomu, že ministerstvo životného prostredia vo svojej štúdii dosahu na životné prostredie EIA dopravnú stavbu známu pod menom Severná tangeta neodporučilo, mesto sa projektu nevzdáva. Ako povedal vedúci dopravy a cestného hospodárstva na magistr

áte Vladimír Lunáček, v stanovisku ministerstva sa mierne odporúča druhý variant. Obsahuje 60 podmienok, ktoré musí mesto splniť. Medzi nimi je napríklad realizácia geologického prieskumu, vypracovanie štúdie emisnej záťaže okolia vstupov do tunela, či zdokumentovanie stavu všetkých budov v okolí trasy alebo doriešenie hlukovej ochrany územia v okolí Jaskovho radu a Kalvárie. Všetky podmienky sa dajú podľa Lunáčka splniť hravo. Ďalším krokom mesta bude doplnenie štátnej expertízy o dva varianty, ktoré posudzovala štúdia EIA. Expertízu, ktorú mesto už zadalo a bude ju platiť, vypracuje ministerstvo výstavby a mala by hovoriť predovšetkým o ekonomickej únosnosti a efektívnosti projektu. S výsledkami EIA, ktoré hovoria o záťaži na životné prostredie a zdravie ľudí, sa porovnať nedá. Na otázku koľko bude stáť, Lunáček odpovedal, že ešte nevedia ani približne.

Severná tangenta by mala byť cestou I. triedy v úseku Pražská – Jarošova. Podľa autorov projektu by mala odťažiť Šancovú ulicu a severnú časť centra mesta. V prvom, tunelovo-povrchom variante cesta vedie paralelne popri železnici a na niektorých miestach tunelom.

Podľa druhého variantu sa bude z križovatky zo Smrečianskej vchádzať do tunela popod kopec Stráže, výjazd bude na Pražskej ulici pri Kalvárii. (dro)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472