Haifa 17. septembra (TASR) - Napriek tomu, že izraelský turistický priemysel v posledných dvoch rokoch zaznamenáva výrazný prepad, miestne hotely nerobia veľa pre to, aby do krajiny prilákali viac zahraničných turistov. Vyplýva to zo zistenia denníka Haďarec.
Haďarec urobil cenový prieskum v deviatich najväčších izraelských hoteloch, z ktorého vyplynulo, že ceny pre zahraničných turistov sa výrazne odlišujú od cien pre Izraelčanov. Napríklad za víkendový pobyt s raňajkami zaplatí izraelský pár v telavivskom hoteli 960 šekelov, kým francúzskemu páru za tú istú izbu a rovnaké služby účtovali 1466 šekelov. Podobne pochodili Francúzi aj v ďalších izraelských mestách, s výnimkou Jeruzalema. Denník Haďarec konštatuje, že keď si v Paríži Izraelčania objednávajú hotel, zaplatia tú istú sumu ako Francúzi.
Dotknuté hotely vysvetľujú cenové rozdiely tým, že zahraničným turistom ponúkajú výrazné zľavy pri dlhodobejších päť až sedemdňových pobytoch. Prieskum však ukázal, že v praxi tieto zľavy turistom nikto neponúka. Rozdiely v cenách odôvodňujú aj ustavične meniacim sa kurzom šekela voči americkému doláru. Bránia sa aj tým, že turisti si zväčša nerezervujú izby priamo v hoteloch, ale robia to prostredníctvom cestovných kancelárií a agentov, čo im náklady na ubytovanie znižuje.
Ministerstvo turizmu sa k zisteniam denníka Haďarec vyjadrilo v tom zmysle, že v Izraeli je trhová ekonomika a nikto nemôže nariaďovať hotelom, akú cenovú politiku majú robiť. Podobný názor zastáva aj Izraelská hotelová asociácia.
(spolupracovníčka TASR Jana Mikušová) mak juh