SME

Aerolínie rušia linky k moru

BRATISLAVA - Skončila sa turistická sezóna a letecké spoločnosti presúvajú svoje pravidelné lety z dovolenkových destinácií do európskych miest, kam sa cestuje zväčša služobne.


Môžeme len dúfať, že schody pristavené k lietadlu nebudú dlhodobo nevyužité. FOTO - TASR


Najväčšie slovenské aerolínie SkyEurope Airlines zrušili pravidelné linky z Bratislavy do chorvátskych letovísk Split a Zadar či talianskych Benátok. Namiesto nich zavádzajú nové lety do Milána, Berlína, Mníchova a Popradu. „Turistické destinácie boli od začiatku iba sezónne, takže o zrušení v pravom zmysle slova nemožno hovoriť,“ vysvetľuje Ivana Paulínyová zo Slovenskej správy letísk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ruch na slovenských letiskách však utíchne aj napriek zavedeniu nových pravidelných letov. S príchodom septembra totiž zmizli charterové lety cestovných kancelárií, ktoré využívajú Slováci častejšie ako pravidelné linky. Napríklad z Bratislavy odletelo od januára do augusta dohromady okolo 127-tisíc cestujúcich, z ktorých skoro 78-tisíc išlo na dovolenku nepravidelnými charterovými letmi.

SkryťVypnúť reklamu

Spomedzi pravidelných leteckých spojení je dlhodobo najobľúbenejšia Praha. Zásluhu na tom majú České aerolinie. Tie si zo Slovenska zvážajú cestujúcich, ktorí v Prahe väčšinou presadnú na transatlantický let ČSA do Spojených štátov. Nepravidelnými charterovými linkami cestovali tento rok Slováci hlavne do Grécka, Turecka a do Španielska. Vyplýva to z oficiálnej štatistiky Slovenskej správy letísk.

Zaujímavá začína byť aj pravidelná vnútroštátna doprava. Postaral sa o to nízkonákladový letecký prepravca SkyEurope Airlines, ktorý prevádzkuje letecké spojenie Bratislavy s Košicami a Popradom. Cesta IC vlakom z Popradu do Bratislavy trvá takmer štyri hodiny a stojí okolo 450 korún. Cesta autobusom trvá sedem hodín a cena lístka je skoro štyristo korún. Letecky sa cestujúci z Popradu do Bratislavy dostane za 45 minút a za najlacnejšiu letenku spolu s letiskovými poplatkami zaplatí necelých 750 korún.

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku je osem civilných dopravných lietadiel s aspoň tridsaťmiestnou kapacitou. Podľa riaditeľa Leteckého úradu Maroša Jančulu má krajina potenciál na viac lietadiel, no ľudia si budú musieť dovoliť ďalšie lietadlá zaplatiť. „Cestujúcich však musíme predovšetkým privážať a na to potrebujeme zlepšiť služby v cestovnom ruchu. Musíme im ukázať dôvod, prečo by mali na Slovensko priletieť,“ uviedol nedávno Jančula pre tlačovú agentúru SITA.

Slovenské aerolínie majú tri ruské lietadlá TU 154 M s kapacitou 150 miest a jeden Boeing 737-300 pre 148 cestujúcich. Letecký úrad registruje aj dve tridsaťmiestne lietadlá typu Embraer 120 spoločnosti SkyEurope Airlines a dve 120-miestne lietadlá Boeing 737-200, ktoré prevádzkuje firma Air Slovakia BWJ.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  3. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 830
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 799
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 608
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 423
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 102
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 3 099
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 146
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 1 951
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 18 252
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 311
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 12 798
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 8 419
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 6 127
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 395
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 107
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 010
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu