SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Letná sezóna vo Vysokých Tatrách kulminovala v auguste

Vysoké Tatry 10. septembra (TASR) - Doznievajúca letná turistická sezóna vo Vysokých Tatrách bola podľa hotelierov jednou z najlepších za posledné roky.

Kulminovala v auguste, kedy boli ubytovacie zariadenia obsadené na takmer 93 %.

Obsadenosť v júli dosiahla 82 %, pričom silnejšia bola druhá polovica mesiaca. V porovnaní s vlaňajšou letnou sezónou boli ubytovacie kapacity počas prázdnin vyťaženejšie o tri až štyri percentá.

Vysoké Tatry vyhľadávali predovšetkým návštevníci z Česka (21,7 %) a Poľska (20,4 %). Treťou najpočetnejšie zastúpenou skupinou z hľadiska národnostného zloženia boli Slováci (17,3 %). Nechýbali však ani turisti z Nemecka, Maďarska, Belgicka, Holandska, Izraela, Veľkej Británie a ďalších krajín.

Skryť Vypnúť reklamu

Priemerná dĺžka pobytu bola 5 až 6 dní, čo je zrovnateľné s letom 2001. Kým v hoteloch a penziónoch prevládali manželské páry a rodiny s deťmi, priváty a vysokohorské chaty hostili najmä mladých, menej náročných turistov.

Tatranské autocampingy boli obsadené na 41 až 45 % v závislosti od počasia. Záujem vzrástol v druhej polovici júla a začiatkom augusta, čo súviselo s medzinárodnými podujatiami (Rysy, Kriváň a pod.)

Ceny služieb v ubytovacích zariadeniach sa v porovnaní s vlaňajškom veľmi nezmenili a sú rovnaké pre domácich i zahraničných klientov.

Podľa analýzy Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry záplavy v susedných krajinách a Nemecku nemali dopad na vývoj sezóny. Ani daždivé počasie v prvých augustových dňoch neodradilo návštevníkov Vysokých Tatier. Využívali ponuku rôznych relaxačných programov. Zlepšila sa aj ponuka doplnkových služieb, v ktorej boli napríklad vyhliadkové lety nad Tatrami, minigolf, golf, tenis či kolky. Hostia si mohli požičať bicykle alebo kolieskové korčule, ale najčastejšie dávali prednosť turistike vo vysokohorskom prostredí.

Skryť Vypnúť reklamu

* sv zll

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 394
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 239
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 417
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 460
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 741
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 613
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 263
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 096
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 079
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 5 982
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu