O dovolenke rozhoduje príjem

BRATISLAVA - Letnú dovolenku si tento rok užilo necelých 44 percent Slovákov. Z tých, ktorí dovolenkovali, zostala polovica doma a tí, ktorí sa vybrali za hranice, smerovali najmä do Chorvátska. Služby niektorej cestovnej kancelárie využilo necelých ...


BRATISLAVA - Letnú dovolenku si tento rok užilo necelých 44 percent Slovákov. Z tých, ktorí dovolenkovali, zostala polovica doma a tí, ktorí sa vybrali za hranice, smerovali najmä do Chorvátska. Služby niektorej cestovnej kancelárie využilo necelých 14 percent ľudí. Vyplýva to z prieskumu agentúry Dicio.

Dovolenkári sú z miest

„Najmenej dovolenkovali ľudia z východného Slovenska, záujem o letné dovolenky klesá so stúpajúcim vekom Slovákov,“ povedala o ďalších výsledkoch prieskumu Jana Kanasová z Dicia. Vo výbere krajiny aj miesta zohrával veľkú úlohu príjem ľudí a to, či žijú vmeste, alebo na vidieku. Ľudia z podpriemerným príjmom až takmer v 69 percentách odpovedali, že neboli na dovolenke. Z vidieckych obyvateľov si vybrala dovolenku približne tretina ľudí, oveľa väčší význam jej pripísali ľudia z miest, z ktorých dovolenkovala necelá polovica.

„Medzi mestským a vidieckym obyvateľstvom je rozdiel aj v cene a dĺžke dovolenky. Viac ako 53 percent ľudí žijúcich na vidieku uprednostnilo kratšie, sedemdňové pobyty. Na jednu osobu investovali v priemere 5500 až 9000 korún,“ doplnila Jana Kanasová. Mestskí ľudia zaplatili v priemere 6- až 11-tisíc korún a na dovolenke zostali priemerne 8 až 14 dní.

More verzus kúpalisko

Ak dovolenka, tak pri mori, si povedalo 39,3 percenta dovolenkárov. Hory uprednostnilo 21,2 percenta a kúpaliská, jazerá či rieky 35,6 percenta. Podobne ako pri iných rozhodnutiach aj tu zohral svoju úlohu príjem a sídlo. Čím vyšší príjem a čím väčšie sídlo, tým pravdepodobnejšia bola dovolenka strávená pri mori.

More pre Slovákov znamená najmä Jadran. Chorvátsko suverénne dominovalo prímorským destináciám, smerovalo tam 17,5 percenta dovolenkujúcich. „Čoraz väčšiu obľubu si získava Bulharsko, ktoré je zaujímavé najmä kvôli cenám, prijateľným aj pre priemerne zarábajúcich Slovákov. Veľký záujem o dovolenku v Bulharsku sme zaznamenali najmä na východnom Slovensku,“ povedala Kanasová. Najviac dovolenkárov - 49,3 percenta - strávilo však voľno na Slovensku.

Ľudia si plánujú už aj nasledujúce leto. Podľa prieskumu sme ochotní investovať do dovolenky priemerne 8018 korún za osobu, ale najväčšia časť tohtoročných dovolenkárov nechce minúť viac ako päťtisíc.

JURAJ JAVORSKÝ

Kde sme strávili dovolenku? spolu obyvatelia miest obyvatelia vidieka

hory 21,2 % 19,8 % 24,0 %

kúpalisko, jazero, rieka 35,6 % 31,1 % 43,7 %

more 39,8 % 46,4 % 27,6 %

iné 9,8 % 10,5 % 8,8 %

Zdroj: Dicio

Koľko sme ochotní zaplatiť za nasledujúcu dovolenku? spolu podpriemerný priemerný nadpriemerný

príjem príjem príjem

5000 a menej 38,8 % 47,9 % 43,9 % 27,3 %

5001 - 10 000 36,7 % 33,1 % 36,3 % 43,9 %

10 000 a viac 17,7 % 9,8 % 11,8 % 25,6 %

Zdroj: Dicio

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759