SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

V lete dovolenkovala len polovica Slovákov

BRATISLAVA – Letná sezóna sa vydarila – pre mnohých slovenských dovolenkárov, ktorí sa vybrali za hranice, nebola o nič drahšia ako vlani.

BRATISLAVA – Letná sezóna sa vydarila – pre mnohých slovenských dovolenkárov, ktorí sa vybrali za hranice, nebola o nič drahšia ako vlani.

Najmä začiatkom leta sa s cestovkami dovolenkovalo naozaj lacno, ibaže niekedy za cenu nižšej kvality. „Ponuka je príliš veľká a konkurenčné zlacňovanie zájazdov vedie k znižovaniu kvality,“ tvrdí vydavateľ cestovateľského časopisu Ľubomír Motyčka. Napriek tomu vyše polovica Slovákov nebola v lete na žiadnej dovolenke, štyridsať percent dovolenkárov sa vybralo k moru.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak sa niekto rozhodol pre zahraničnú cestu, väčšinou smeroval do Chorvátska. Záujem Slovákov sa aj tento rok sústredil na Grécko a Taliansko a novou obľúbenou destináciou sa pravdepodobne kvôli cenám stalo Bulharsko.

Cestovných kancelárií je už na Slovensku dosť, a tak hľadajú, čím by nalákali ľudí. Jednu cestovku Slovenská obchodná inšpekcia napomenula, pretože si na svoje bežné katalógové, a teda nezmenené ceny dala visačku „last minute“: Predávala ich akože lacnejšie, ale s nulovou zľavou. Cestovka sa však obhájila argumentom, že žiaden zákon ani predpis neporušila. Nikde sa totiž nedefinuje, čo to je „last minute“.

Zníženie kvality niektorých ponúk potvrdil i šéf Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Július Cmorej. „V niektorých prípadoch leteckému zájazdu zodpovedala neúmerne nízka kvalita ubytovania.“

Skryť Vypnúť reklamu

Z prieskumu agentúry Dicio vyplýva, že priemerná dovolenka trvala necelých desať dní. Čím vyšší má niekto príjem, tým viac dní si dopraje a s príjmom rastie aj ochota míňať. „Takmer 33 percent dovolenkujúcich odpovedalo, že investovalo viac ako vlani a vyše 12 percent si vyberalo lacnejšiu dovolenku,“ povedala Jana Kanasová z Dicia.

V tejto sezóne zažili dovolenkári len dve nepríjemnosti spojené s krachom cestovky. V oboch prípadoch šlo o problémy firiem, ktoré neboli schopné zabezpečiť dovolenkárom už zaplatené pobyty. (ru, jj)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 928
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 223
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 960
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 450
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 002
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 948
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 384
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 264
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 121
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 000
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu