V lete dovolenkovala len polovica Slovákov

BRATISLAVA – Letná sezóna sa vydarila – pre mnohých slovenských dovolenkárov, ktorí sa vybrali za hranice, nebola o nič drahšia ako vlani.

BRATISLAVA – Letná sezóna sa vydarila – pre mnohých slovenských dovolenkárov, ktorí sa vybrali za hranice, nebola o nič drahšia ako vlani.

Najmä začiatkom leta sa s cestovkami dovolenkovalo naozaj lacno, ibaže niekedy za cenu nižšej kvality. „Ponuka je príliš veľká a konkurenčné zlacňovanie zájazdov vedie k znižovaniu kvality,“ tvrdí vydavateľ cestovateľského časopisu Ľubomír Motyčka. Napriek tomu vyše polovica Slovákov nebola v lete na žiadnej dovolenke, štyridsať percent dovolenkárov sa vybralo k moru.

Ak sa niekto rozhodol pre zahraničnú cestu, väčšinou smeroval do Chorvátska. Záujem Slovákov sa aj tento rok sústredil na Grécko a Taliansko a novou obľúbenou destináciou sa pravdepodobne kvôli cenám stalo Bulharsko.

Cestovných kancelárií je už na Slovensku dosť, a tak hľadajú, čím by nalákali ľudí. Jednu cestovku Slovenská obchodná inšpekcia napomenula, pretože si na svoje bežné katalógové, a teda nezmenené ceny dala visačku „last minute“: Predávala ich akože lacnejšie, ale s nulovou zľavou. Cestovka sa však obhájila argumentom, že žiaden zákon ani predpis neporušila. Nikde sa totiž nedefinuje, čo to je „last minute“.

Zníženie kvality niektorých ponúk potvrdil i šéf Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Július Cmorej. „V niektorých prípadoch leteckému zájazdu zodpovedala neúmerne nízka kvalita ubytovania.“

Z prieskumu agentúry Dicio vyplýva, že priemerná dovolenka trvala necelých desať dní. Čím vyšší má niekto príjem, tým viac dní si dopraje a s príjmom rastie aj ochota míňať. „Takmer 33 percent dovolenkujúcich odpovedalo, že investovalo viac ako vlani a vyše 12 percent si vyberalo lacnejšiu dovolenku,“ povedala Jana Kanasová z Dicia.

V tejto sezóne zažili dovolenkári len dve nepríjemnosti spojené s krachom cestovky. V oboch prípadoch šlo o problémy firiem, ktoré neboli schopné zabezpečiť dovolenkárom už zaplatené pobyty. (ru, jj)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 5 809
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 280
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 403
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 297
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 075
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 932
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 068
  8. Splnený sen 1 053
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 974
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 948